۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۶۶۹۶۵۲
حجت الاسلام والمسلمین نبوی مطرح کرد؛

حمله مدعیان تحول به یک تحول

حمله مدعیان تحول به یک تحول
حجت الاسلام والمسلمین نبوی گفت: عده ای در حوزه دم از تحول می زنند، اما وقتی یک حرکت تحولی مانند سفیران هدایت در حوزه شکل می گیرد آن را مورد هجمه قرار می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی رییس بسیج اساتید و نخبگان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به موفقیت مدارس سفیران هدایت در رسیدن به اهداف تعریف شده، گفت: فلسفه تأسیس سفیران هدایت تربیت مبلغ بود و این هدف تا حد زیادی محقق شده است.

وی افزود: مبلغین سفیران هدایت با قوت مشغول به فعالیت هستند و خدمات بسیار در نقاط حساس و محروم ارائه داده و می دهند و اگر در مقام مقایسه با طلاب بلند مدت برآئیم خواهیم دید، به نسبت تعداد طلابی که در بلند مدت و سفیران مشغول به تحصیل هستند، معممین سفیرانی  تعداد بالاتری را به خود اختصاص می دهند.

مدیر سابق سفیران هدایت یکی از مشکلات حوزه را خروجی کم طلاب دانست و اظهار داشت: در سفیران هدایت این معضل حل شده است و فارغ التحصیلان آن در مناطق مختلف و در ارگان های متعدد مشغول به فعالیت هستند و آن دسته از طلاب هم که شرایط ادامه تحصیل را دارا بوده اند به تحصیل خود در بلند مدت یا سطح 3 و دکتری تبلیغ ادامه می دهند.

رییس بسیج اساتید با اشاره به برخی انتقادات نسبت به سطح علمی طلاب سفیران هدایت بیان داشت: طلاب سفیران هدایت را باید با طلاب همپایه خود در بلند مدت سنجید و بعد اظهار نظر کرد وگرنه اگر طلبه پایه 5 سفیران را با علامه طباطبایی بسنجیم این درست است و طلاب سفیرانی ضعیف ترند!.

وی ادامه داد: عده ای در حوزه دم از تحول می زنند، اما وقتی یک حرکت تحولی مانند تأسیس سفیران هدایت در حوزه شکل می گیرد آن را مورد هجمه قرار می دهند و این دست اظهار نظرها نسبت به سطح علمی سفیران هدایت نیز ناشی از همین تحولی است که سفیران منادی آن است.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با اشاره به رفع بسیاری از موانع ادامه تحصیل سفیرانی ها، گفت: آموزش حوزه براین عقیده است که اگر طلاب سفیران بخواهند در سطح 3 سایر رشته های تخصصی شرکت کنند باید آزمون جامع را بدهند و بنده با این مخالف بودم.

وی بیان داشت: در بین طلاب سفیران هدایت نیروهای موفق کم نیستند و برخی از آن ها حتی استاد فقه و اصول و برخی دارای تألیفات متعددی هستند و این نشان دهنده این مطلب است که اگر راه برای ادامه تحصیل این عزیزان در رشته های مختلف حوزوی باز باشد حتما موفقیت چشمگیری را از آنان شاهد خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی اظهار داشت: اگر بخواهیم تحول مورد نظر رهبری را در حوزه شاهد باشیم علاوه بر برطرف کردن نقص های قانونی باید هرچند سال یکبار کلیت حوزه مورد نقد و بررسی قرار گیرد و از عملکرد آن بازخورد گرفته شود./1399/ت302/ب1

ارسال نظرات