۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۶۶۹۸۸۴

ترور؛ وحشیانه ولی نشانه ضعف

ترور؛ وحشیانه ولی نشانه ضعف
فرمول تزلزل در جبهه مقاومت در پی ترورهای اسرائیل حتی پس از شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی هم نتوانست نتیجه‌ خواسته‌شده طراحان این عملیات را محقق کند.

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ شواهد و قرائن نشان می‌دهد ترور شهید فخری‌زاده با ۳ هدف القای ناکارآمدسازی ایران در حل بحران‌ها (ناامن‌سازی داخلی)، تزلزل در جبهه مقاومت و عدم رسیدن به اهداف هسته‌ای و موشکی کشورمان رقم خورده است. قابل تأمل است که ادعای «یوسی کوهن» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه «فخری‌زاده را ‌شناسایی کردیم و او را تعقیب می‌کردیم»، گزینه دست داشتن سازمان اطلاعاتی و تروریستی موساد را تقویت می‌کند. با این حال، ماهیت این ترور از آنجا مورد بحث قرار می‌گیرد که آیا واقعا حذف فیزیکی تا به امروز توانسته اسرائیل را برای رسیدن به اهداف خود در ایران یاری کند یا خیر؟ کارنامه خونین ترورهای این رژیم در ایران گویای این موضوع است که مسیر انتخابی سرنوشت منازعه ایران و اسرائیل در دستان تهران بوده نه تل‌آویو. در واقع می‌توان به جرأت گفت روند هسته‌ای و موشکی ایران، در سالیان گذشته نه‌تنها با حذف فیزیکی دچار اختلال نشده، بلکه شاید به‌مثابه یک آبیاری نیز برای افکار عمومی عمل کرده است؛ ترور شهدایی چون علیمحمدی، شهریاری، رضایی‌نژاد و احمدی‌روشن تا به امروز خللی در روند هسته‌ای ایجاد نکرده است. لذا رژیم صهیونیستی بخوبی می‌داند اینگونه اقدامات برای رسیدن به اهدافش مسیر صحیحی نیست. هدف، در سطح عملیاتی، ایجاد اختلال در سیستم هسته‌ای ایران بوده اما در واقعیت نتیجه دیگری حاصل شده و ایران در دوران التهاب ترورهای دانشمندان هسته‌ای به غنی‌سازی 20 درصد هم رسید!


هدف دیگر ایجاد بی‌اعتنایی نسبت به نظام و ناامن‌سازی کشورمان بود؛ برای این منظور نیز ترور 17 هزار نفر از مردم و مسؤولان در 40 سال اخیر آماری است که پیش چشم فرماندهان و تئوریسین‌های رژیم صهیونیستی قرار دارد و بخوبی آگاهند اگر قرار بود این حربه موفقیت‌آمیز باشد، پرونده انقلاب اسلامی سال 60 بسته می‌شود.


فرمول تزلزل در جبهه مقاومت در پی ترورهای اسرائیل حتی پس از شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی هم نتوانست نتیجه‌ خواسته‌شده طراحان این عملیات را محقق کند و در همین زمان قریب به یک سال بحران‌های منطقه‌ای در لبنان، عراق و سوریه به جهت تخریب ایران، با شکست مواجه شده است.


در این چارچوب اسرائیل سعی داشت ایران را به عنوان منشأ و ریشه همه مشکلات مردم منطقه از تروریسم و ناامنی تا بیماری‌های فراگیر معرفی کند اما به‌رغم صرف هزینه‌های بسیار علیه جمهوری اسلامی، امروز شاهد اعتراضات روزانه در میدان «رابین» شهر تل‌آویو هستیم درحالی که ایران پس از ترورهای کور رژیم صهیونیستی در آرامش به سر می‌برد. با این وصف به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی دچار یک نوع استیصال در به ثمر رسیدن اهدافش شده و گویی همچون یک دیوانه به هر جایی چنگ‌اندازی می‌کند. معروف است که در بین حیوانات گربه‌ها نیز چنین رویکردی دارند.


هزینه‌های بسیار زیاد ‌آنها مشکلات اقتصادی فراوانی را برای‌شان به وجود آورده و برای برون‌رفت از این مصائب، شاهد ترورهای بی‌منفعت از سوی این رژیم هستیم.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات