۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۶۶۹۹۱۴
حجت الاسلام والمسلمین مجتهدشبستری خطاب به رییس جمهور:

برای خدمت به مردم باید «هول» بود

برای خدمت به مردم باید «هول» بود
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: برای خدمت به مردم باید هول بود و عجله کرد؛ هفت سال از عمر دولت گذشته و شاهد حجم بالایی از مشکلات هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهدشبستری نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به انتقادات مراجع تقلید و علما نسبت به وضع نابسامان بازار و دغدغه مندی آنها نسبت به مسائل معیشتی مردم، گفت: علما همواره پناهگاه مردم بوده اند و مردم همواره در گرفتاری ها و مشکلات به آنها پناه آورده و می آورند.

وی با بیان اینکه مراجع تقلید و علما همواره مرجع و ملجأ عموم مردم بوده و هستند، اظهار داشت: با توجه به اینکه امروز جامعه ما به ویژه طبقات محروم با مشکلات عدیده و بسیاری دست و پنجه نرم می کنند، مراجعات بسیاری به علما و روحانیون دارند تا آنها مسائلشان را به مسؤولان منتقل کنند.

بزرگان حوزه و روحانیت از مشکلات مردم آگاه هستند

حجت الاسلام والمسلمین مجتهدشبستری با اشاره به اینکه بزرگان حوزه و روحانیت از مشکلات مردم آگاه هستند و آنها را همواره به مسؤولان متذکر می شوند، عنوان کرد: حوزه و روحانیت همواره با مردم پیوند داشته و نهادی مردمی به شمار می رود و باید دانست که اکثر روحانیون از اقشار متوسط و ضعیف جامعه هستند؛ امروز طلاب با درآمد اندک و شهریه کم زندگی خود را می گذارنند و زندگی بسیار ساده ای دارند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه روحانیت از وضعیت مردم آگاهی کامل دارد، از این رو رسالت خود را در این می داند که مشکلات جامعه را منعکس کرده و آنها را به گوش مسؤولان برساند، تأکید کرد: روحانیت هیچگاه نسبت به مشکلات مردم کوتاهی نکرده و همواره درصدد فرصت مناسبی بوده است تا دغدغه های مردم را به مسؤولان گوشزد کند.

روحانیت؛ سخنگوی طبقات محروم و اقشار ضعیف جامعه

وی با اشاره به اینکه روحانیت همواره مسؤولان را به وظایفی که دارند متوجه ساخته است، عنوان کرد: روحانیت همواره این را وظیفه خود می داند که سخنگوی طبقات محروم و اقشار ضعیف جامعه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهدشبستری با بیان اینکه بر اساس نظر کارشناسان اقتصادی، تنها بخش اندکی از مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم ها است، گفت: امروز باید دانست که عمده مشکلات و گرانی های افسارگسیخته ناشی از سوء تدبیرها و عدم هماهنگی تصمیم گیران اقتصادی کشور بوده و ربطی به تحریم ندارد؛ جای تعجب دارد که برخی وزارت خانه ها همچون وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صمت، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی هماهنگی لازم را با یکدیگر ندارند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات گاهی با یک هماهنگی بسیار ساده قابل حل شدن است، اما این موضوع محقق نشده و شاهد هستیم که برخی اجناس و کالاها مدت زمان طولانی در گمرک می ماند و مشکل آفرین می شود.

بالاترین عبادت قدم برداشتن در مسیر حل مشکلات مردم است

وی با بیان اینکه امروز بالاترین عبادت قدم برداشتن در مسیر حل مشکلات مردم است، تأکید کرد: جای تعجب دارد که اگر عده ای در مجلس می خواهند گامی در جهت حل مشکلات مردم بردارند تا گره ای از مشکلات باز شود، آقای رییس جمهور می گوید هول نشوید! اتفاقا برای خدمت به مردم باید هول بود و عجله کرد؛ هفت سال از عمر دولت گذشته و شاهد حجم بالایی از مشکلات هستیم؛ البته کارهای بسیاری هم از سوی دولت برای حل مشکلات صورت گرفته است و ما آن را انکار نمی کنیم، اما مشکلات مردم و توده های محروم جامعه روزافزون شده و قیمت ها تصاعدی بالا رفته است، از این رو آقایان باید عجله کنند، زیرا زمان خدمت رسانی به سرعت تمام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهدشبستری با اشاره به اینکه جهش، توجه و عنایت به تولید از مهم ترین راهکارهای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی است، یادآور شد: امروز موارد متعددی از مشکلات تولید کنندگان را می دانیم، اما متأسفانه حمایت لازم از آنها از سوی مسؤولان صورت نمی گیرد؛ امروز برای حل مشکلات باید از تولید داخلی و تولید کنندگان حمایت کنیم و امیدواریم دولت در ماه های پایانی عمر خود قدم های خوبی در این زمینه بردارد./841/ت302/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد مهدی اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳
با سلا م و درود بر حضرت آقای مجتهدشبستری عزیز و محبوب : ای مجتهد عزیز و دانا __اکنون که نوشته ایم خوانا __ برگیر و دقیق بخوان جانا __ما هم که نبوده ایم کانا __ بگذشته ز عمر دولت ما __هفت سال تمام ز صولت ما __ اینک بتو میدهیم این قول ___زین پس بشویم بکار خیر هول __ اما چه کنیم کم است اراده ___گویا که چنین شدیم زاده
0
0