۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۶۶۹۹۹۰
آیت الله کعبی در گفت‌وگو با رسا:

مراجع تقلید و علما مطالبه گر بهبود معیشت مردم از مسؤولان هستند

مراجع تقلید و علما مطالبه گر بهبود معیشت مردم از مسؤولان هستند
عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: مراجع تقلید و علما از گرانی های افسارگسیخته و سختی معیشتی مردم ناراحت هستند و رنج مردم را رنج خودشان می دانند.

آیت الله عباس کعبی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به مواضع مراجع تقلید و علما در رابطه با سختی های معیشتی مردم و با بیان اینکه مراجع تقلید و علما مطالبه گر بهبود معیشت مردم از مسؤولان هستند، گفت: این بزرگواران در جلساتی که مسؤولان به دیدارشان می آیند یا در جلسات رسمی و غیر رسمی علمایی و موضع گیری های رسانه ای به صورت شفاف و گویا مسأله حل مشکلات معیشتی مردم را تذکر می دهند.

وی ابراز همدردی روحانیت با سختی ها و مشکلات مردم را مورد توجه قرار داد و با تأکید بر اینکه مراجع تقلید و علما از جنس مردم بوده و جدای از آنها نیستند، اظهار داشت: مراجع تقلید و علما از گرانی های افسارگسیخته و سختی معیشتی مردم ناراحت هستند و رنج مردم را رنج خودشان می دانند.

مراجع تقلید و علما اوضاع سخت معیشتی مردم را لمس می کنند

آیت الله کعبی با بیان اینکه امروز مراجع تقلید و علما اوضاع سخت معیشتی مردم را لمس می کنند و نسبت به آن حساس هستند، عنوان کرد: مراجع بزرگوار تقلید و علما همواره مسأله حل مشکلات معیشتی مردم را به عنوان یک مطالبه جدی به رؤسای قوا، وزرا، استانداران، مدیران کل و رؤسای دستگاه ها یادآور شده اند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سیره اهل بیت(ع) در همدردی با مردم، مراجع تقلید و علما را از پیروان راستین این سیره دانست و افزود: مراجع تقلید و علما نیز با پیروی از سیره اهل بیت(ع) همواره در سختی ها کنار مردم بوده و هستند.

وی تأکید کرد: اخیراً هم که وزیر جهاد کشاورزی به قم آمده بود و با مراجع بزرگواری همچون حضرات آیات مکارم شیرازی و نوری همدانی دیدار داشت، این بزرگواران مسأله حل مشکلات معیشتی را به وی متذکر شدند که مواضع آنها به صورت صریح، شفاف و گویا در رسانه ها موجود است.

آیت الله کعبی با بیان اینکه امروز گرانی ها و اوضاع بد اقتصادی برای طبقات آسیب پذیر و کسانی که درآمد ثابت و کافی نداشته باشند سخت تر است، ریشه نابسامانی های بازار و گرانی های افسارگسیخته را بی تدبیری دولتمردان دانست و تصریح کرد: این مشکلات اقتصادی و معیشتی ربطی به تحریم ها ندارد.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری بر لزوم ارائه خدمات صادقانه از سوی مسؤولان به مردم تأکید کرد و افزود: امروز تنها راه حل مشکلات اقتصادی توجه به اقتصاد مقاومتی، جهش تولید، اجرایی سازی سیاست های ابلاغی اصل 44 قانون اساسی، مردمی سازی اقتصاد و طراحی برنامه های کوتاه مدت برای بهبود بازار است؛ توصیه ما این است که مسؤولان دستگاه های گوناگون اجرایی در ایام باقی مانده از عمر دولت به حل مشکلات مردم مشغول شده و از تلاش دلسرد نشوند.

تلاش دشمن برای تخریب چهره مراجع تقلید و علما نزد مردم

وی در پایان با بیان اینکه امروز دشمن با جنگ روانی، ایجاد یأس و بدبینی، تفرقه افکنی، فتنه گری و دروغ پردازی تلاش دارد مراجع و علما و مسؤولان را نزد مردم تخریب کند، خاطرنشان کرد: راه برون رفت از مشکلات اقتصادی، تلاش جدی مسؤولان برای اجرایی سازی توصیه های مراجع تقلید و علما و در رأس همه آنها دغدغه های رهبر معظم انقلاب و در کنار این موضوع هوشمندی، بصیرت، صبر و مقاومت مردم است./841/ت302/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹
مرحبا بر شما
0
0