۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۶۶۹۹۹۳
معاون پژوهش جامعه المصطفی:

برخلاف هجمه ها، حوزه های علمیه از کمبود بودجه رنج می برند

برخلاف هجمه ها، حوزه های علمیه از کمبود بودجه رنج می برند
حجت الاسلام عبادی گفت: برخلاف جنجال های رسانه ای در خصوص بودجه نهادهای حوزوی، المصطفی و به ویژه حوزه پژوهش هم مانند سایر نهادهای حوزوی از کمبود بودجه رنج می برند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نشست خبری حجت الاسلام  عبادی معاون پژوهش جامعه المصفی العالمیه صبح امروز در جامعه المصطفی برگزار شد و وی به تشریح برنامه های این مرکز در هفته پژوهش پرداخت.

معاون پژوهش جامعه المصطفی در این نشست با تبریک و تسلیت شهادت شهید فخری زاده، گفت: به دلیل شرایط کرونایی حاکم سعی شد تا ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی، برنامه ها تا جای ممکن به صورت مجازی برگزار شود و از سوی دیگر شرایط موجود سبب نشود تا کاری بر زمین بماند.

وی افزود: شعار امسال جامعه المصطفی در هفته پژوهش پژوهش و فضای مجازی است و برنامه های ما در طی این هفته شامل 5 برنامه خواهد بود که به صورت وبیناری و توسط مدارس و مدارسی که تحت اشراف جامعه المصطفی فعالیت می کنند، برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عبادی بیان داشت: در طی هفته علاوه بر بازدیدهای مستمری که از مدارس تابعه صورت می گیرد در طی این هفته بازدیدهای دیگری نیز از مؤسسات زیرمجموعه جامعه المصطفی مانند موسسه بنت الهدی و ام یاسر صورت خواهد گرفت و از نزدیک مسائل و مشکلات این مؤسسات بررسی می شود.

وی گفت: در این وبینارها سعی شده است تا در قالب برنامه های علمی نیازهای روز جامعه، عقلانیت و نیز پرداختن به مبحث تمدن نوین اسلامی مورد تأکید و توجه ویژه قرار بگیرد.

معاون پژوهش المصطفی اظهار داشت: یکی از برنامه های این هفته نشست با همکاران در واحد نمایندگی مشهد است تا با توجه به شرایط موجود و عدم امکان رفت و آمد و بازدید حضوری به بررسی فعالیت های این مرکز بپردازیم و نسبت به حل مشکلات آن اقداماتی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: بازدید دیگری که در این هفته خواهیم داشت از مدرسه امام منتظر خواهد بود که در این برنامه وبیناری به موضوع «افول کرامت انسانی در غرب» پرداخته خواهد شد و مخاطبان با این موضوع و آثار آن در غرب آشنا می شوند.

حجت الاسلام عبادی گفت: یکی از برنامه های هفته پژوهش برگزاری نمایشگاه کتاب است که در محل دائمی نمایشگاه ها در طبقه همکف المصطفی برگزار می شود و به ارائه جدیدترین آثار پژوهشی پزوهشگران المصطفی می پردازد که با حضور حجت الاسلام والمسلمین عباسی رییس مرکز افتتاح خواهد شد.

معاون پژوهش المصطفی بیان داشت: یکی از اهداف معاونت پژوهش پرهیز از ارائه آثار تکراری پژوهشی است، از این رو تلاش شده است تا با ریل گذاری صحیح نسبت به شناسایی نیازهای روز اقدام تا از پرداختن به پژوهش های غیر ضرور و بی ثمر پرهیز شود و بدین ترتیب فاصله بین وضع موجود و وضع مطلوب پر شود و این از نقاط قوت المصطفی است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از نقاط قوت المصطفی بهره گیری از تعدد زبانی به واسطه حضور طلاب از کشورهای متعدد و با زبان های متفاوت است که این فرصتی ایجاد می کند تا شاهد به ثمررسیدن پژوهش های متعدد به زبان های مختلف باشیم.

حجت الاسلام عبادی در پاسخ به سؤال خبرنگار رسا اظهار داشت: برخلاف جنجال های رسانه ای در خصوص بودجه نهادهای حوزوی، المصطفی هم مانند سایر نهادهای حوزوی از کمبود بودجه رنج می برد و ما نتوانسته ایم آنگونه که باید به کمک پژوهشگران برویم اما با این وجود تلاش کردیم تا از مسیرهای دیگری این کمبودها را جبران کنیم.

وی کمیت گرایی، ضعف در اهتمام تربیت پژوهشگر و فقدان نظام جامع پژوهشگری را از جمله آسیب های عرصه پژوهش خواهند و افزود: المصطفی تمام همت خود را برای برطرف کردن این آسیب ها قرار داده است، از این رو شعار ما آموزش پژوهش محور تربیت مدار است./1399/پ202/ب1

ارسال نظرات