۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۶۶۹۹۹۵
عضو کمیسیون امنیت ملی مطرح کرد؛

بازگشت صنعت هسته‌ای به قبل از برجام؛ هدف اصلی طرح اقدام راهبردی

بازگشت صنعت هسته‌ای به قبل از برجام؛ هدف اصلی طرح اقدام راهبردی
کریمی قدوسی بازگشت صنعت هسته ­ای به ماقبل از برجام را هدف اصلی طرح اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها توصیف کرد و گفت: در زمان باقی مانده دولت هیچ مذاکره ای با آمریکا نخواهد شد.

جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین جزییات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران پرداخت و گفت: بیش از هفت سال از مذاکره و توافق برجام گذشته و ملت ایران بدین نتیجه رسیده است که با مذاکره، منطق نرم و خضوع و خشوع در برابر دشمن به خواسته های خود نمی رسد.

وی بازگشت صنعت هسته­‌ای کشور قبل از برجام را هدف اصلی طرح اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها دانست و گفت: تمام آنچه که از صنعت هسته ای در این هفت سال تعطیل، جمع آوری و متوقف شده است، با این طرح دوباره احیا خواهد شد و صنعت هسته ای کشور با تجهیزات پیشرفته­‌تری کار را دنبال خواهد کرد.

کریمی قدوسی با بیان اینکه این طرح به صورت قانون به دولت ابلاغ شده است، ابراز کرد: طرح اقدام راهبردی لغو تحریم ها از اندازه‌ گیری­ ها و سنجش‌های دقیقی برخودار است و همچنین این طرح دارای مکانیسمی است که مجری این طرح نخواهد توانست این قانون را تفسیر به رأی کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: میزان انباشت اورانیوم غنی شده 20 درصد و تعداد ماشین هایی از نسل جدید که باید نصب شود، به طور دقیق در این طرح مشخص شده و در این طرح تأکید شده است که آب سنگین اراک دوباره احیاء و راه اندازی شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از نکات برجسته دیگر این طرح توقف پروتکل الحاقی است که دو ماه برای توقف این پروتکل به دولت فرصت داده شده است.

کریمی قدوسی ابراز کرد: طرح اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها با منطق قدرت، اقتدار و عزت تدوین شده است و با این منطق استکبار جهانی و غربی ها سر تعظیم در برابر ملت فرود خواهند آورد.

وی با بیان اینکه ضمانت اجرایی سختی برای طرح اقدام راهبردی لغو تحریم ها تعیین شده است، گفت: شخص رییس جمهور مسؤول اجرایی این طرح تعیین شده و در بند ماده 9 این طرح برای افرادی که از این قانون به هر نحوی استنکاف کنند، مجازات 25 سال حبس تعیین شده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این قانون به دولت ابلاغ شده است و ده روز بعد از ابلاغ در روزنامه رسمی کشور این قانون منتشر می شود و به مرحله اجرایی خواهد رسید.

دولتمردان منطقی در مخالفت با طرح لغو تحریم ها ندارند

وی با اشاره به مخالفت دولتمردان با طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، گفت: دولتمردان منطقی در مخالفت با طرح لغو تحریم ها ندارند؛ زیرا آنها در این هفت سالی که از تصویب برجام می گذرد، فرصت داشتند تا از آن بهره ببرند.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متأسفانه دولتمردان در توافق برجام از تمام خط قرمزهای قانون، شورای امنیت ملی و ابلاغ های رهبر معظم انقلاب عبور کردند و عملا با توافق برجام، کشور در ابعاد اقتصادی تجاری پولی و بانکی و امنیت داخلی در معرض خطر قرار گرفت.

کریمی قدوسی بیان کرد: رییس جمهور در این هفت سال، رسالت عادی­ سازی رابطه نظام اسلامی با آمریکا را برای خود ترسیم کرده، اما این امر تا کنون محقق نشده است و در زمان باقی مانده دولت هیچ مذاکره ای با آمریکا نخواهد شد./998/ت302/ب1

ارسال نظرات