۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۶۷۰۰۳۳
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور:

بانوان ۹۸ درصد کادر مدیریتی حوزه‌های علمیه خواهران را تشکیل می‌دهند

بانوان ۹۸ درصد کادر مدیریتی حوزه‌های علمیه خواهران را تشکیل می‌دهند
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور گفت: هم اکنون ۹۸ درصد از کادر مدیریتی حوزه‌های علمیه خواهران و بیش از ۳۰ الی ۴۰ درصد از گروه‌های علمی برعهده خود خواهران است.

به  گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور، در آیین تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان که با رعایت پروتکل های بهداشتی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندر عباس برگزار شد، گفت: حاصل تمام آیات و روایات ایجاد حس عدالت خواهی در بین مردم و زنده کردن آن است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور افزود: امام خمینی(ره) که رشد یافته مکتب قرآن و اهل بیت(ع) هست از بزرگترین توفیقات ایشان این بود که توانست پنجره های عدالت خواهی را در کشور باز کند و یکی از آن اقشار مستضعف در جامعه، زن و جایگاه منزلت زن در جامعه بود.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با اشاره به سوره مبارکه توبه افزود: وقتی قرآن در جامعه جایگاه زن مسلمان را بیان می کند او را دارای وجاهت اجتماعی مانند مردان نام می برد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی، اصل را برای تمدن سازی گذاشته است و امام خمینی (ره) با ایجاد فرصت تحصیل مساوی زن و مرد در جامعه دانشگاهی و حوزوی، راه برای ایجاد تمدن نوین اسلامی هموار کرد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب با تاسیس جامعة الزهرا در کشور گام ابتدایی حضور بانوان جهت دانش دینی آغاز شد و ان شاءالله در آینده مدیریت های حوزوی خواهران نیز بر عهده خود آنان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: ما در حوزه خواهران مستاجر هستیم و تمام تلاش خودمان را انجام می دهیم که کل مدیریت را در اختیار خواهران قرار دهیم و هم اکنون ۹۸درصد از کادر مدیریتی  حوزه خواهران و بیش از ۳۰ الی ۴۰ درصد از گروه های علمی برعهده خود خواهران است که این نگاه  متعالی به جایگاه زن در جامعه را نشان می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور ضمن قدردانی از زحمات ۱۴ ساله حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده در مدیریت حوزه علمیه خواهران هرمزگان، گفت: حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده موسس حوزه خواهران در استان هست و اگر نماینده ولی فقیه در استان نمی شد تا پایان راه، مدیریت با ایشان را ادامه می دادیم، هرچند که هم اکنون ایشان را مدیر می دانیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور اظهار کرد: امیددارم حجت الاسلام جهانگیری مدیر جدید حوزه علمیه خواهران هرمزگان که جوانی عالم، قرآنی و متمرکز بر مسائل علمی هستند با کمک نماینده ولی فقیه در استان، آرزوی دیرینه ی همه را که تاسیس موسسات آموزش عالی در سراسر استان هست را محقق کنند.

گفتنی است، در این جلسه با تقدیر از خدمات و تلاش های حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده، مدیر سابق حوزه علمیه خواهران هرمزگان که هم اکنون نماینده ولی فقیه در استان است، حجت الاسلام عبدالمحمود جهانگیری، به عنوان مدیر جدید حوزه خواهران استان معرفی شد.

حجت‌الاسلام جهانگیری پیش از این سرپرست حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان بود./998/د102/ب1

ارسال نظرات