۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۶۷۰۰۴۹

درباره نماینده جدید ولی فقیه در خراسان شمالی بیشتر بدانید

درباره نماینده جدید ولی فقیه در خراسان شمالی بیشتر بدانید
حجت الاسلام نوری به همراه برادر شهید خود، از جمله رزمندگان دوران دفاع مقدس است که در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل حضور یافت و مفتخر به دریافت مدال پر افتخار جانبازی شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری در دوم دی‌ماه 1352 در روستای "ناوه" از توابع شهرستان "بجنورد" متولد شد. بعد از اتمام دوره ابتدایی در مهرماه 1363، جهت کسب علوم حوزوی وارد حوزه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان بجنورد شد و دوره مقدمات را طی 4 سال گذراند. سپس در سال 1367 جهت ادامه تحصیلات وارد حوزه علمیه شهر مقدس مشهد شد و دوره سطح را در این حوزه به پایان رساند.

وی هم‌زمان با تحصیل در علوم حوزوی، به تحصیلات دانشگاهی نیز پرداخت و موفق به دریافت مدرک کارشناسی فلسفه و کلام اسلامی از دانشگاه علوم اسلامی رضوی شد.

حجت الاسلام والمسلمین نوری همچنین هم‌زمان با تحصیل، به تدریس علوم حوزوی مبادرت ورزید و سپس در سال 1378 وارد حوزه علمیه قم شد و دروس خارج فقه و اصول را نزد حضرات آیات مکارم شیرازی، وحید خراسانی و صادق لاریجانی و نیز دروس تفسیر و کلام جدید را نزد آیت‌الله جوادی آملی و حجت الاسلام و المسلمین گلپایگانی فرا گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری در کنار تحصیل در حوزه علمیه قم، تحصیلات دانشگاهی خود را ادامه داده و موفق به گذراندن مقطع کارشناسی ارشد فسلفه، گرایش کلام و فلسفه اسلامی از دانشگاه باقرالعلوم قم شد.

پس از این مقطع در مهرماه 1380جهت تدریس دروس حوزوی و دانشگاهی به زادگاه خود بازگشت و به عنوان مدرس در حوزه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان بجنورد و دانشگاه آزاد اسلامی این شهر مشغول به تدریس شد، که از سال 1385 تا کنون به عنوان عضو هیأت علمی این دانشگاه به فعالیت‌های دانشگاهی خود ادامه داده است.

وی علاوه بر تدریس در حوزه و دانشگاه به فعالیت‌ در عرصه‌های گوناگون دینی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اجرایی همچون امامت جماعت مسجد امام خمینی (ره) (بیش از ۱۵سال ) شهرستان بجنورد، مدیریت مدرسه علمیه امام خمینی (ره)، معاون فرهنگی بسیج اساتید استان خراسان شمالی از بدو تشکیل تاکنون، سرمربی حلقه شجره طیبه صالحین ناحیه بجنورد، رییس کانون اساتید معرفت دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد، عضو کمیسیون دائمی هیأت امنا و عضو هیأت جذب اساتید هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی، مدیر گروه‌های معارف اسلامی خراسان شمالی (6 دوره)، عضو هیأت منصفه مطبوعات خراسان شمالی، عضو هیأت حل اختلاف دادگاه ویژه روحانیت خراسان شمالی، رییس هیأت حل اختلاف دانشگاه‌های آزاد اسلامی خراسان شمالی، رئیس هیأت نظارت انتخابات استان خراسان شمالی، رییس شورای سیاستگذاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بجنورد، عضو انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان خراسان شمالی، عضو شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خراسان شمالی و امام جمعه موقت بجنورد پرداخته است.

حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری به همراه برادر شهید خود، از جمله رزمندگان دوران دفاع مقدس است که در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل حضور یافت و مفتخر به دریافت مدال پر افتخار جانبازی گردید.

وی که برخوردار از شخصیتی انقلابی، صریح، متخلق، مردمی و علمی است اکنون پس از سال‌ها کسب تجربه در عرصه‌های مختلف از سوی مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ایشان در استان خراسان شمالی و امام جمعه شهر بجنورد منصوب شده‌اند، تا در این جایگاه رفیع که عرصه خدمت به اقشار مختلف جامعه اسلامی است نقش خود را ایفا کند./841/ج

ارسال نظرات