۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۶۷۰۱۰۸
فقیه بصیر؛

آنچه آیت‌الله یزدی ۳۰ سال پیش درباره مرجعیت آیت‌الله خامنه‌ای گفت

آنچه آیت‌الله یزدی ۳۰ سال پیش درباره مرجعیت آیت‌الله خامنه‌ای گفت
آیت الله یزدی ۳۰سال قبل درباره مرجعیت رهبر انقلاب نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای، فقیه والامقام و مجتهدی عالی‌رتبه هستند که بر علوم مؤثر در استنباط تسلطی در حد بسیار بالا دارند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد یزدی که امروز به رحمت حق پیوست، ۳۰ سال قبل درباره مرجعیت رهبر معظم انقلاب نوشت: حضرت آیت‌الله حاج سیدعلی خامنه‌ای، رهبر انقلاب و جمهوری اسلامی ایران «دام‌ظله الشریف» فقیهی والامقام و مجتهدی عالیرتبه هستند که بر علوم مؤثر در استنباط تسلطی در حد بسیار بالا دارند.

تصویر و متن این دستنوشته به شرح زیر است:

بسمه تعالی

حضرت آیه‌الله حاج سیدعلی خامنه‌ای رهبر انقلاب و جمهوری اسلامی ایران «دام‌ظله الشریف» فقیهی والامقام و مجتهدی عالی رتبه هستند که بر علوم مؤثر در استنباط تسلطی در حد بسیار بالا دارند؛ زائد بر لغت و ادبیات و اصول و حدیث و تفسیر، حتی در رجال و درایه که در استحکام فتوی نقشی بسزا دارد، خود استاد و عالمی هستند و در استنباط و رد فروع بر اصول و فتوی مبانی محکمی دارند و در مسائل مستحدث و جدید مورد نیاز جامعه اسلامی با اطلاعات وسیع و نظرات دقیق فتاوای جالبی دارند. همین مزایا و دیگر فضائل علمی و اخلاقی ایشان ملاک انتخاب فقهای محترم و مجتهد شناسان اعضای محترم مجلس خبرگان بوده است. خداوندا تو شاهدی اگر ایشان در سمت و مقام و مسؤولیت سنگینی که به عهده دارند نبودند، من به عنوان یک طلبه کوچک با اطلاع محدود خود همین شهادت را می‌دادم.

محمد یزدی ۱۳۶۹/۳/۲۷

ارسال نظرات