۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۶۷۰۱۳۴
فقیه بصیر؛

جامعه مدرسین و اساتید انقلابی حوزه راه آیت الله یزدی را ادامه دهند

جامعه مدرسین و اساتید انقلابی حوزه راه آیت الله یزدی را ادامه دهند
مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه آیت الله یزدی فانی در اهداف اسلام، انقلاب و نظام بود، گفت: جامعه مدرسین و اساتید انقلابی حوزه راه آیت الله یزدی را ادامه دهند.

آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه در حاشیه مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم آیت الله محمد یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، ضایعه ارتحال این فقیه وارسته را تسلیت گفت.

وی با بیان اینکه آیت الله یزدی فانی در اهداف و آرمان های اسلام، انقلاب و نظام اسلامی بود، گفت: ایشان از چهره های نادری بود که هیچ چیزی را برای خو نمی خواست، بلکه همه فکر و تلاش و اندیشه اش معطوف به اهداف بلند نظام اسلامی و ملت ایران بود.

آیت الله اعرافی، آیت الله یزدی را فقیهی وارسته به تمام معنا دانست و اظهار کرد: ایشان علیرغم نگاه والا و بلندی که نسبت به مسائل داشتند از شجاعت، بی باکی و دلیری بی همتایی برخوردار بودند.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به اینکه آیت الله یزدی بیش از 60 سال در مسیر انقلاب ثابت قدم ماند و ذره ای از راه خود کوتاه نیامد، تأکید کرد: ایشان هنگامی که چیزی را وظیفه خود می دانست در آن مسیر از هیچ مسأله ای هراس نداشت و با شجاعت در متن معرکه حضور پیدا می کرد.

وی ادامه داد: ایشان در دوران غیاب و تبعید حضرت امام(ره) حوزه و نسل جوان حوزوی را با اندیشه های امام خمینی(ره) آشنا کردند؛ ما از افرادی هستیم که از طریق ایشان امام راحل را شناختیم و با آرمان هایی که داشتند آشنا شدیم.

آیت الله اعرافی با تأکید بر لزوم ادامه یافتن راه آیت الله یزدی از سوی جامعه مدرسین و اساتید انقلابی حوزه عنوان کرد: امیدواریم جامعه مدرسین بتواند راه پر افتخار انقلاب را با پیشگامی و پیشرانی ادامه دهد و باید دانست در غیاب این چهره های بنیان گذار، تأثیر گذار و امتحان داده وظیفه نسل های متأخر در جامعه مدرسین بسیار سنگین و حساس خواهد بود./841/ت302/ب1

ارسال نظرات