۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۷۰۲۳۳
فقیه بصیر؛

آیت الله یزدی همواره حامی ولایت فقیه و مکتب امامین انقلاب بود

آیت الله یزدی همواره حامی ولایت فقیه و مکتب امامین انقلاب بود
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، مرحوم آیت الله یزدی را از سابقون انقلاب اسلامی دانست و گفت: آیت الله یزدی همواره حامی ولایت فقیه و مکتب امامین انقلاب بود.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن تسلیت رحلت آیت الله محمد یزدی، با اشاره به شخصیت علمی، سیاسی و اجتماعی این عالم بزرگوار، گفت: زمانی که حضرت امام خمینی(ره) تازه قیام خود را شروع کرده بود و بسیاری متوجه این حرکت عظیم امام راحل نبودند، آیت الله یزدی از قیام و نهضت امام راحل حمایت می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه آیت‌الله یزدی از سابقون انقلاب اسلامی بود، اظهار داشت: آیت الله یزدی جزء دوازده عالمی بود که نامه تأیید مرجعیت امام خمینی(ره) را امضاء کرد و این نامه سبب شد که جلوی محاکمه امام خمینی(ره) گرفته شود و رژیم شاهنشاهی مصونیت ویژه ای را برای امام راحل قائل شود.

وی با بیان اینکه آیت‌الله یزدی معارف دینی و اسلامی را با نگاه الهی همچون امام راحل برای مردم بازگو می‌کرد، گفت: این عالم مجاهد کتابی در معرفی نهضت عاشورا تدوین کرده است و وی در این کتاب به تطبیق و هماهنگ‌سازی میان خواسته‌های ملت انقلابی ایران با آرمان‌های عاشورایی پرداخته است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: این عالم مجاهد همواره دغدغه حفظ آرمان­‌های انقلاب و مبارزه با جریان های ضد انقلاب را داشت.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه آیت الله یزدی همواره حامی ولایت فقیه و مکتب امامین انقلاب بود، افزود: هیچ زمانی در وفاداری، ولایت مداری و طرفداری از ولایت فقیه آیت الله یزدی خلل و خدشه ای وارد نشد./998/ت302/ب1

ارسال نظرات