۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۶۷۰۲۹۱

قدم‌هایی که از رفتن نمی‌ایستند

قدم‌هایی که از رفتن نمی‌ایستند
این روزها همین نزدیکی‌ها درست بیخ گوشمان، در حالی که عده زیادی از ماندن در خانه خسته شده‌اند، نوجوانان دهه هشتادی کارهای بزرگی را رقم می‌زنند؛ آنها برای برکت دادن به کارهایشان هر روز به نیابت یکی از شهدا کار را آغاز می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ همان‌هایی که صبح‌ها سرشان در درس و کلاس مجازی‌شان است و عصر برای محرومان گره‌گشایی می‌کنند، سن‌شان به زمان جنگ و مشکلات آن روزها قد نمی‌دهد اما انگار خوب معنای مردانگی را درک کرده‌اند. اینجا باید قدردان زحمات پدر و مادرهایی بود که سنگ بنا را به درستی گذاشته‌اند و امروز دارند نتیجه‌اش را می‌بینند.

محمدحسین ۱۷ ساله است و دانش‌آموز پایه دوازدهم؛ چند سالی می‌شود با قرارگاه جهادی مدینه‌النبی فعالیت می‌کند و امروز تحت اردوی جهادی السابقون مشغول ساخت مسکن برای یک خانواده محروم است.

وی اردوی فعلی را پنجمین اردوی جهادی‌اش عنوان کرد و به خبرنگار فارس گفت: این روزها که ما در خانه‌هایمان نشسته‌ایم، عده‌ای هستند که در اوج محرومیت در سرما و بدون داشتن امکانات مناسب سر می‌کنند، پس اگر هر کسی دستش می‌رسد گوشه‌ای از کار را بگیرد این محرومیت‌ها کمتر خواهد شد.

مردانه سخن می‌گوید و حساب شده، انگار حضور در گروه جهادی مدینه‌النبی، خوب تاثیر خودش را برای بزرگ شدن گذاشته است‌.

کاظمی، از لبخند نقش بسته بر چهره دو کودکی می‌گوید که روز تخلیه خانه خرابه به امید تحویل گرفتن خانه نو اشک شوق در چشمانشان حلقه زده بود.

او گفت: ما باید از خودمان شروع کنیم، اگر مردم عادی برای مردم عادی کاری نکنند، مشکلات بیشتر می‌شود. همان طور که مقام معظم رهبری دستور جهاد دادند و ما وظیفه داریم لبیک بگوییم.

اردوی جهادی فرصتی طلایی برای محک زدن افراد است و در این میان برخی پای کار می‌آیند و خسته می‌شوند اما آنها که می‌مانند ادامه دهنده راه امام زمان هستند

او ادامه داد: همه بچه‌هایی که در این گروه مشغولند خانواده‌هایشان در جریان بوده و رضایت کامل دارند؛ من معتقدم قدم گذاشتن در کار خیر برکت را به زندگی سرازیر می‌کند.

وی، اردوی جهادی را فرصتی طلایی برای محک زدن خود عنوان کرد و افزود: در این میان برخی پای کار می‌آیند و خسته می‌شوند، وسط کار درجا می‌زنند اما آنها که می‌مانند ادامه دهنده راه امام زمان هستند چرا که وقتی ما مدعی می‌شویم منتظر امام زمانمان هستیم، امروز زمان محک زدن است که ببینیم چقدر دوام می‌آوریم.

 

 

محمدرضا که او هم در فعالیت‌های جهادی حضور پر رنگی دارد گفت: حضور در گروه و شرکت در اردوها کاملا داوطلبانه است و تخصص خاصی نمی‌خواهد، یکی آجری دست به دست می‌کند، یکی سیمان درست می‌کند، یکی برای گروه آشپزی می‌کند و شوق دیدن لبخند بر چهره غبار گرفته محرومان، بدون شک مهم‌ترین دستاوردی است که برایمان حاصل می‌شود.

محمدرضا گودرزی نیز جوان ۱۸ ساله دیگری است که از کودکی در مجموعه مدینه‌النبی رشد کرده است. او دلیل بودن و ماندش را در این گروه جهادی این‌گونه عنوان کرد: کودک ۸، ۹ ساله بودم که به دلیل همسایگی منزل ما با مجموعه مدینه‌النبی با گروه آشنا شدم، کم کم وارد مجموعه شده و همین مسیر سبب شد شیوه زندگی‌ام کاملا تغییر کند؛ او از روابط دوستانه و صمیمی مجموعه سخن گفت و حس خوبی که حضور در این مجموعه برای اعضا ایجاد کرده است‌.

 

در قرارگاه مدینه‌النبی، هر گروه سنی در بخش‌های جداگانه حضور دارند و جو بیشتر صمیمانه و رفاقتی است و بیشتر از هم می‌آموزیم

او قرارگاه مدینه‌النبی را شامل سه گروه سنی دبستان، راهنمایی و دبیرستان عنوان کرد و افزود: اینجا هر گروه سنی در بخش‌های جداگانه حضور دارند و جو بیشتر صمیمانه و رفاقتی است و بیشتر از هم می‌آموزیم.

وی، خانواده‌اش را مشوق اصلی ادامه حضورش در این مسیر دانست و گفت: شاید برخی خانواده‌ها ابتدا از حضور فرزندشان در این گروه‌ها ممانعت کنند اما مدتی که بگذرد و گزارش هایی که از نتیجه کار ببینند بدون شک رضایت‌شان جلب می‌شود.

او از اهمیت دادن قرارگاه نسبت به درس دانش‌آموزان سخن گفت و افزود: قرارگاه از بچه‌ها حمایت تحصیلی می‌کند، اگر مشکلی در درس داشته باشند برایشان معلم خصوصی می‌گیرند و اجازه نمی‌دهند کسی در ساعت کلاسی کار کند. پس نگرانی از بابت درس و مدرسه ما وجود ندارد.

مسئول قرارگاه اما از فعالیت‌های گروه گفت و اردویی که در روستای دهک دولت آباد در حال برگزاری است.

برای برکت دادن به کارهایمان هر روز به نیابت یکی از شهدا کار را آغاز می‌کنیم و ساخت منزل یاد شده به نیت شهیدحاج قاسم سلیمانی و شهید محسن فخری زاده است

سعید منفرد در این زمینه افزود: ساخت خانه برای خانواده پنج نفره که همه آنها در یک آلونک زندگی می‌کنند، بدون شک دستاورد خوبی خواهد بود، آن هم برای تیمی از نوجوانان دهه هشتادی.

وی با اشاره به اینکه این اردو به نیابت از شهیدحاج قاسم سلیمانی و شهید محسن فخری زاده آغاز شده، گفت: برای برکت دادن به کارهایمان هر روز به نیابت یکی از شهدا کار را آغاز می‌کنیم و ساخت منزل یاد شده به نیت این دو شهید بزرگوار است.

منفرد با تاکید بر اینکه ساخت این خانه از صفر تا صد بر عهده تیمی از جوانان دهه هشتادی است گفت: برخلاف آنچه تصور می‌شود، این نوجوانان و جوانان ادامه دهنده راه شهدا و انقلاب خواهند بود و این امر را به خوبی نشان داده‌اند.

وی افزود: اردوی جهادی دانش آموزی السابقون توسط ۴۰ نفر از دانش آموزان قرارگاه دانش آموزی پایگاه بسیج مدینه النبی و گروه جهادی مدینه النبی(ص) اکنون در حال انجام است که این قرارگاه از سال ۸۹ به صورت جدی اقدام به جذب، رشد و تثبیت دانش‌آموزان در رده‌های سنی دبستان، راهنمایی و دبیرستان کرده است تا بتواند نسلی را پرورش دهد که در بحران‌ها پیش‌قدم بوده و در عرصه‌های مختلف فرهنگی ورزشی، تربیتی، علمی و جهادی حرفی برای گفتن داشته باشند.

منفرد افزود: چنان چه از ابتدای شیوع کرونا قدم به عرصه جهاد سلامت گذاشته و با فعالیت‌هایی از قبیل تولید ماسک، تهیه آبمیوه برای مدافعان سلامت، ضدعفونی معابر و محله‌ها بر پایه برنامه‌های متفاوت، توزیع پک‌های بهداشتی و انجام اولین رزمایش مواسات و همدلی دانش آموزی در کشور دست از تربیت و جهاد برنداشتند.

بهترین راه تربیت دانش‌آموزان در این برهه از زمان حضور در مجموعه‌هایی به این سبک و به‌ ویژه شرکت در اردوهای جهای است

مسئول قرارگاه مدینه‌النبی افزود: به خانواده‌ها توصیه می‌کنم که بهترین راه تربیت دانش‌آموزان در این برهه از زمان حضور در مجموعه‌هایی به این سبک و به‌ ویژه شرکت در اردوهای جهای است؛ چرا که شرکت که در این اردوها موجب می شود که دانش‌آموز روش چگونه زیستن در اجتماع را آموخته و با تقویت روحیه ایثار و از خودگذشتگی، با یادگیری فنون مختلف با اعتماد به نفسی بالا وارد جامعه شود.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات