۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۶۷۰۳۸۸
با هدف تبیین نگرش فلسفی شهید فخری‌زاده؛

نشست گفت‌و‌گوی‌ فلسفه اسلامی و فیزیک در قم برگزار می شود

نشست گفت‌و‌گوی‌ فلسفه اسلامی و فیزیک در قم برگزار می شود
خراسانی از برگزاری نشست گفت‌و‌گوی فلسفه اسلامی و فیزیک در قم خبر داد و گفت: در این نشست درصدد هستیم که بخشی از نگرش فلسفی شهید فخری‌زاده برای جامعه علمی کشور تبیین شود.

محمدباقر خراسانی، مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به تبیین شخصیت علمی شهید فخری زاده پرداخت و گفت: برخی نام فخری‌زاده را در جامعه نشنیدند یا تنها از وی به عنوان یک دانشمند هسته‌ای یاد می کنند؛ در حالی که یکی از دغدغه‌های شهید فخری‌زاده مباحث فلسفی و روایدادهای بومی کشور بوده است.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی ابراز داشت: چندین هفته قبل جلسه ‌ای در مجمع عالی حکمت اسلامی با همکاران شهید فخری‌زاده برگزار شد و آنها به صراحت بیان داشتند که شهید فخری‌زاده به دنبال این مسأله است که با مبانی حکمت متعالیه بتوانیم پاسخ هایی را برای فناوری نوین و نوظهور پیدا کنیم و کلان پروژه هایی بر اساس فلسفه اسلامی در این زمینه شکل گرفته است.

وی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب درباره شهادت فخری زاده گفت: رهبر معظم انقلاب نیز در پیام تسلیت شهادت فخری زاده تاکید داشتند که باید راه علمی این شهید ادامه پیدا کنند.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی بیان کرد: مجمع عالی حکمت اسلامی به مناسبت هفته پژوهش و روز وحدت و دانشگاه همچنین گرامیداشت شهادت فخری زاده، نشست علمی گفت و گوی فلسفه اسلامی و فیزیک با حضور کارشناسان حوزوی و دانشگاهی را برگزار می کند.

خراسانی با بیان اینکه نگرش‌های فلسفی شهید فخری‌زاده در این نشست علمی تشریح می شود، ابراز کرد: حجت الاسلام والمسلیمن خسروپناه که گفت‌وگوهایی درباره فلسفه علم با شهید فخری زاده داشته؛ همچنین دکتر اصولی  همنشین محافل فلسفی شهید فخری زاده و دستیار حوزه فلسفه و فلسفه علم شهید فخری زاده و دکتر عاشوری به عنوان کارشناس در این نشست حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه فخری زاده هرچند چهره دانشگاهی بود، اما خاستگاه فلسفه اسلامی حوزه علمیه است، افزود: در نشست گفت‌و‌گوی‌ فلسفه اسلامی و فیزیک درصدد هستیم که به دستاورد علمی دست پیدا کنیم و بخشی از نگرش علمی و فلسفی شهید فخری زاده برای جامعه علمی کشور تبیین شود.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی ابراز داشت: نشست «گفت‌و‌گوی‌ فلسفه اسلامی و فیزیک چالش ها و ظرفیت ها» در روز پنج شنبه 27 آبان امسال با حضور تعداد محدودی از کارشناسان و با رعایت پروتکل های بهداستی در مجمع عالی حکمت اسلامی قم برگزار می شود و علاقه مندان می توانند این نشست را از طریق www.hekmateislami.com دنبال کنند./998/ت302/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
بایرام
United States
۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
موضوع بسیار حساسی است.
ورود حوزه قم به موضوعات علمی پیشرفته را تقویت نمایید.
0
0