۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۶۷۰۴۰۱
صدقه جاریه امام؛

گفت‌وگویی که ناتمام ماند...

گفت‌وگویی که ناتمام ماند...
در سالروز تأسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، نزد آیت الله محمدی عراقی رفتیم که در اثنای مصاحبه، خبر ارتحال آیت الله یزدی به دست ایشان رسید و سبب شد این گفت‌وگو ناتمام بماند.

به مناسبت سالگرد تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی، خبرگزاری رسا قصد داشت با مسئولان، نخبگان، فعالان فرهنگی و صاحب نظران حوزه فرهنگ گفت‌وگوهایی را داشته باشد تا فعالیت‌های این شورا را مورد بررسی قرار داده و نتیجه مطلوبی را ارائه دهد.

آیت الله محمود محمدی عراقی، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم یکی از اعضای حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی است که خبرنگار ما از طریق هماهنگی‌هایی، در روز 19 آذر برنامه گفت‌وگوی اختصاصی را با وی تشکیل داد. آیت الله محمدی عراقی در اوان پاسخ به سؤال اول بود که خبر وفات آیت الله یزدی به دستشان رسید و باعث شد پاسخ به سؤالات متناسب با شورای عالی ناقص بماند.

در ادامه، مطالب مطرح شده‌ای از گفت‌وگو با آیت الله محمدی عراقی را می‌خوانید:

آیت الله محمدی عراقی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت فرهنگ که از ابتدای انقلاب بدان توجه شده بود گفت: در واقع قبل از سال ۶۳ که شورای عالی انقلاب فرهنگی راه‌اندازی شود، ستاد انقلاب فرهنگی وجود داشت و در سال ۵۹ و در پیام نوروزی امام در آن سال، اشاره‌هایی به فرهنگ و اهمیت آن شده بود.

وی افزود: در بند ۱۱ این پیام امام، طلیعه تأسیس ستاد انقلاب فرهنگی بیان شده بود و سپس در خرداد ۵۹، فرمان امام در تشکیل این ستاد به صورت رسمی ابلاغ گردید که خود این، نشان از اهمیت مباحث فرهنگی در انقلاب اسلامی دارد.

عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین ادامه داد: این را مد نظر داشته باشید که ۱۹ آذر سال ۶۳، ترکیب جدیدی از این شورا ارائه شد، احکام و افراد جدیدی وارد شدند و تغییراتی صورت گرفت.

وی ضمن تقدیر از پیگیری خبرگزاری رسا پیرامون مباحث شورای عالی انقلاب فرهنگی اذعان کرد: این ایام و مناسبات فرصتی برای ارزیابی و بازنگری در کار شورای عالی انقلاب فرهنگی است و بهترین کانال آن نیز رسانه‌ها هستند؛ رسانه‌ها می‌توانند با کمک نخبگان و اهالی فرهنگ، عملکردهای شورا را به نقد بگذارند.

لحظه دریافت خبر ارتحال آیت الله یزدی را می‌توانید در اینجا تماشا کنید:

 

تعداد بازدید : 8

 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
در اوان پاسخ به سؤال اول بود که ?????
3
0
ناشناس
|
۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
خوب اصلاح بفرمایید این مشکل داخل متن را
شهودی
Iran, Islamic Republic of
۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
خوب است در فرصت دیگری مصاحبه را تکمیل بفرمایید
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
فیلم جالبی بود
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
لطفا ادامه مصاحبه را کامل کنید
3
0