۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۶۷۰۵۰۲
با حضور آیت الله حسینی بوشهری برگزار شد؛

آیین گرامیداشت هفته پژوهش و پژوهشگران مؤسسه دارالاعلام لمدرسة اهل البیت

آیین گرامیداشت هفته پژوهش و پژوهشگران مؤسسه دارالاعلام لمدرسة اهل البیت
آیین گرامیداشت هفته پژوهش و پژوهشگران مؤسسه دارالاعلام لمدرسة اهل البیت(ع) با حضور آیت الله حسینی بوشهری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیین گرامیداشت هفته پژوهش و پژوهشگران مؤسسه دارالاعلام لمدرسة اهل البیت(ع) صبح امروز با حضور آیت الله حسینی بوشهری در سالن اجتماعات این مؤسسه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، آیت الله حسینی بوشهری در این مراسم با بیان اینکه پژوهش باید متناسب با نیازهای روز صورت بگیرد، اظهار کرد: اگر در پژوهش ها معیارهای مذکور را رعایت نکنیم، تنها مقاله یا کتابی بر سایر کتب اضافه کرده ایم و تأثیرگذار نخواهیم بود.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه پژوهش ها باید با شبهاتی که اذهان را مورد هجوم قرار می دهد، مقابله داشته باشند، مطرح کرد: وقتی به دستاورد کشورهای توسعه یافته توجه می کنیم، در می یابیم کار خود را با پژوهش آغاز کرده و از این رهگذر به نقاط بالا رسیده اند؛ اگرچه آنها از علوم سوء استفاده می کنند و از رشد علمی خود در جهت مقابله با انسانیت استفاده می کنند، اما ما باید بدانیم برای رسیدن به رشد و پیشرفت باید از پژوهش شروع کنیم.

وی با بیان اینکه مؤسسه دارالاعلام لمدرسة اهل البیت(ع) طی سالیان آینده بخاطر روند پژوهشی مناسبی که دارد به عنوان حرکت نمونه در جهان اسلام معرفی و مطرح خواهد شد، افزود: پژوهش صحیح جلوی موازی کاری ها می گیرد؛ مشکلی که گاهی در جامعه به چشم می خورد این است که پژوهش ها جامعیت لازم را ندارند، از این رو سبب موازی کاری می شود؛ بنابر توصیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی برای جامعیت پژوهش باید کار گروهی پژوهشی انجام داده و خرد جمعی را در پژوهش ها دخیل کنیم.

حجت الاسلام عبدالملکی نیز در این مراسم به ارائه گزارشی از روند فعالیت های پژوهشی این مؤسسه پرداخت و گفت: با توجه به نیازهایی که در زمینه پژوهش در رابطه با مقابله شبهات وهابیت و تفکرهای تکفیری این مؤسسه تأسیس شده و تا کنون فعالیت های بسیاری داشته است.

گفتنی است، پژوهشگران برجسته مؤسسه دارالاعلام لمدرسة اهل البیت(ع) در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند و از آخرین آثار این مؤسسه و از کتاب «تکفیر در شیعه؛ تهمت یا حقیقت» با حضور آیت الله حسینی بوشهری رونمایی شد./841/پ202/ب1

ارسال نظرات