۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۶۷۰۵۰۵

نگاهی به تازه های شبکه های اجتماعی

نگاهی به تازه های شبکه های اجتماعی
ظریف، تحریم آمریکا علیه ترکیه را به‌شدت محکوم کرد، یعنی باید از روحانی به عنوان قهرمان تقدیر کنیم؟، مضحک نیست که این کشورها علیه اعدام بیانیه می‌دهند؟، توهماتی که از کرونا هم خطرناکتر است بخشی از تازه های شبکه های اجتماعی امروز است.

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ ظریف، تحریم آمریکا علیه ترکیه را به‌شدت محکوم کرد، یعنی باید از روحانی به عنوان قهرمان تقدیر کنیم؟، مضحک نیست که این کشورها علیه اعدام بیانیه می‌دهند؟، توهماتی که از کرونا هم خطرناکتر است بخشی از تازه های شبکه های اجتماعی امروز است. 

 

ظریف، تحریم آمریکا علیه ترکیه را به‌شدت محکوم کرد

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در توئیتر نوشت: اعتیاد آمریکا به تحریم و تحقیر حقوق بین‌الملل بار دیگر خود را به منصه ظهور رساند.

ما تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ترکیه را به‌شدت محکوم می‌کنیم و در کنار مردم و دولت ترکیه می‌ایستیم.

همسایگان در اولویت هستند.

 

یعنی باید از روحانی به عنوان قهرمان تقدیر کنیم؟

سیدنظام‌الدین موسوی، نماینده مجلس در کانال تلگرامی خود نوشت: ‏این هم طرفه حکایتی است که از نظر آقای روحانی، مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها در دولت‌های گذشته، اسمش رکود تورمی و بی تدبیری و نفهمیدن زبان دنیاست اما همین مشکلات در دوران دولت ایشان اسمش میشود جنگ تحمیلی اقتصادی.

لابد در آینده هم باید برای ایشان بعنوان قهرمان ملی و سردار جنگ تحمیلی اقتصادی بزرگداشت بگیریم.

 

مضحک نیست که این کشورها علیه اعدام بیانیه می‌دهند؟

فرشاد توماج، تحلیلگر سیاسی مقیم سوئد در واکنش به بیانیه کشورهای غربی علیه اعدام زم طی توییتی نوشت: تعریف "اعدام" چیست؟ چرا قتل غیرنظامیان در حملات هواپیماهای بدون سرنشین اتحادیه اروپا و آمریکا "اعدام" محسوب نمی‌شوند؟ آیا محاکمه‌ای با حضور وکلا برای این اعدام ها برگزار شده است؟ مضحک نیست که این کشورها علیه اعدام بیانیه می دهند؟

 

 

توهماتی که از کرونا هم خطرناکتر است

مجتبی رضاخواه، نماینده مجلس در توییتر نوشت: متاسفانه حضور طولانی مدت در دفتر کار به بهانه‌ی کرونا، موجب توهم در عمل به وعده‌ها شده!

توهم از کرونا هم خطرناکترست!

 

 

پایان دست‌درازی دولت به صندوق توسعه ملی

مجتبی توانگر، نماینده مجلس در خصوص سهم صندوق توسعه ملی از فروش نفت و میعانات در بودجه ۱۴۰۰ طی توییتی نوشت: بر اساس جمع‌بندی‌های اولیه، مجلس اجازه دست‌درازی دوباره دولت به صندوق توسعه ملی را نخواهد داد و سهم صندوق از فروش نفت و میعانات در بودجه ۱۴۰۰(مازاد بر یک‌میلیون بشکه)۳۸درصد خواهد بود.

مصارف بودجه سال آتی بایستی از محل منابع بودجه عمومی تامین شود و نه صندوق‌ توسعه‌ ملی

 

 

مردی که برای حفظ ایران حتی یک فشنگ هم شلیک نکرد!

یک کاربر فضای مجازی درباره رضاخان در توییتر نوشت:

۲۴آذر۱۳۰۴؛

در مجلسی من درآوردی به نام موسسان، رضاپالان این سوگند را یاد کرد: قسم یاد می‌کنم که حدود مملکت و حقوق ملت را محفوظ بدارم!

و شهریور۱۳۲۰ درحالی تبعید شد که بدون شلیک یک فشنگ برای حفظ ایران، کوه‌های آرارات، دشت ناامید، بخش فیروزه، اروند و... را بخشیده بود!

 

 

 

به علینژادها بگویید زنان ایرانی کولاک کردند

دانیال معمار، فعال رسانه‌ای درباره سهم زنان ایرانی در استارتاپ ها در توییتر نوشت: به گوش مسیح علینژاد که ادای مدافع حقوق زنان ایران را در می‌آورد برسانید که طبق آمار رسمی سهم زنان ایرانی در ایده‌های استارتاپی ۳۹ درصد است که بسیار بالاتر از میانگین جهانی با عدد ۱۷ درصد است.

به علینژادها بگویید زنان ایران با همین حجاب در آینده نزدیک پیش‌ران تحولات کشور می‌شوند.

 

اشتباه مفتضحانه ارتش اسراییل در نوار غزه

صفحه توییتر ارتش رژیم‌صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که یکی از تانک‌های آنها مستقر در نزدیکی نوار غزه، به اشتباه گلوله‌ای را شلیک کرده که به خانه‌ای در میانه مرز شرقی غزه برخورد کرده است.

 

ترامپ، وزیر دادگستری را مجبور به استعفا کرد

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دقایقی بعد از اعلام نتیجه رأی‌گیری مجمع گزینندگان این کشور (الکترال کالج)، از استعفای «ویلیام بار» وزیر دادگستری دولتش خبر داد.

ترامپ طی پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: «لحظاتی پیش دیدار بسیار خوبی با بیل بار، دادستان کل در کاخ سفید داشتم. روابط ما بسیار خوب بوده و او کار فوق‌العاده‌ای انجام داد!»

وی ضمن پیوست کردن تصویر متن استعفانامه ویلیام بار در توئیت خود، افزود:‌«طبق این نامه، بیل دقیقا پیش از کریسمس [کاخ سفید]‌ را ترک می‌کند تا تعطیلات را با خانواده‌اش بگذارند».

 

وزیر دادگستری آمریکا در نامه استعفای خود نوشته است: «در حالی که این کشور گسسته شده، لازم است دولت و تمام سازمان‌ها هر کاری لازم است برای حفظ یکپارچگی انتخابات انجام دهند».

ترامپ سپس در توئیت دیگری نوشت که «جف روزِن» معاون وزارت دادگستری آمریکا، فعلا جای بار را پر خواهد کرد و به عنوان سرپرست دادستانی کل خدمت می‌کند.

این در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا چند روز پیش ضمن بازنشر توئیتی که خواستار «اخراج» وزیر دادگستری این کشور شده بود، نوشت او مایه سرافکندگی و ناامیدی است.

دقایقی پیش از اعلام استعفای بار، مجمع گزینندگان آمریکا اعلام کرده بود با رأی برگزینندگان ایالت کالیفرنیا به بایدن، او توانسته از حد نصاب ۲۷۰ رأی برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری عبور کند.

 

خود گویی و خود خندی، عجب مرد هنرمندی!

محمد ایمانی، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: خبرنگار روزنامه شهرداری (همشهری) و روزنامه دولتی ایران را به نشست خبری رئیس جمهور دعوت می کنند، اما از میان روزنامه های منتقدی مثل کیهان، وطن امروز، فرهیختگان، رسالت و ...، حتی یک خبرنگار هم دعوت نمی شود!

 

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات