۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۶۷۰۵۳۴
حجت الاسلام والمسلمین همتیان:

مردم باید پایبندی به اسلام را در عمل روحانیان مشاهده کنند

مردم باید پایبندی به اسلام را در عمل روحانیان مشاهده کنند
حجت الاسلام والمسلمین همتیان گفت: زمانی که مردم ادب، سلوک و عبادت طلاب و روحانیان را در عمل مشاهده کنند، از سخنان آنها تبعیت خواهند کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمين محمد همتيان، قائم مقام معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه، در جلسه اخلاق خود که به صورت مجازی برگزار شد، به تبیین شاخص های زی طلبگی پرداخت و گفت: یکی از لوازم طلبه و مبلغ موفق این است که مخاطبین و مراجعین او به آن طلبه ارادت داشته باشند.

قائم مقام معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه ابراز داشت: مردم از عالم و مراجع تقلید تبعیت و پیروی خواهند کرد که از آن شناخت کافی داشته و بدان محبت داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمين همتيان بیان کرد: مردم و جوانان مطیع رهنمودهای امام خمینی(ره) بودند؛ زیرا امام راحل محبوب قلبهای مردم ایران بود.

وی بر حفظ شؤون و زی طلبگی روحانیان تأکید کرد و گفت: باید مبلغان و امام جماعت مساجد از هرگونه کاری که خلاف مروت و عرف است، دوری کنند، زیرا اگر مردم کارهای خلاف عرف را از روحانیان مشاهده کنند، دیگر از سخنان آنها تبعیت نخواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمين همتيان با بیان اینکه احسان و یاری رساندن به مردم سبب تألیف قلوب خواهد شد، افزود: احسان و نیکی تنها در کمک و بخشش های مادی خلاصه نشود، بلکه نشر و ترویج دانش و معنویت نیز کمک به مردم حساب خواهد شد.

قائم مقام معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه ابراز داشت: زمانی که روحانیان و طلاب دغدغه و نگرانی مردم را داشته باشند، مخاطبان به آنها اعتماد می کنند و از حرف ها و سخنان روحانیان تبعیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه باید مردم پایبندی اسلام را در عمل روحانیان مشاهده کنند، گفت: زمانی که مردم ادب، سلوک و عبادت طلاب و روحانیان را در عمل مشاهده کنند، از سخنان آنها تبعیت خواهند کرد و اگر خلاف آنرا مشاهده کنند، از روحانیت دوری خواهند کرد.

قائم مقام معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه ابراز داشت: شهید قاسم سلیمانی با تبعیت از مسیر الهی محبوب خداوند شد و بعد از آن محبوب دلهای مردم ایران و تمام شیعیان و جهانیان شده است.

حجت الاسلام والمسلمين همتيان ابراز داشت: ایمان، عمل صلاح، خیرخواهی، آراستگی باطن و ظاهر روحانیان و مبلغان سبب افزایش محبوبیت آنها در نزد خانواده، عشیره، فامیل و جامعه خواهد شد./998/پ202/ب1

ارسال نظرات