۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۶۷۰۹۳۴
نماینده ولی فقیه در قزوین:

مراقبت کنیم دین و جوانمردی ما پای منافع حزب و جریان سیاسی قربانی نشود

مراقبت کنیم دین و جوانمردی ما پای منافع حزب و جریان سیاسی قربانی نشود
امام جمعه قزوین گفت: متاسفانه گاهی به قدری فضا مسموم می‌شود که برگزاری هر جلسه دینی و قرآنی را به مسائل سیاسی ربط می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین، در دیدار با اعضای جامعه روحانیت مبارز استان قزوین اظهار کرد: خداوند در آیه ۱۰۱ سوره آل عمران می‌فرماید، هرکس که با خدای متعال ارتباط برقرار می‌کند در مسیر مبارکی قدم برداشته است، یعنی اولین قدم برای ایجاد وحدت و تشکل ارتباط با خداست، یعنی هر فردی که از طاغوت و کفر و شرک دوری کرده و به خدا پناه می‌برد ارتباط اولیه را برای وحدت شروع کرده است.

امام‌ جمعه قزوین افزود: در آیه ۱۰۲ سوره آل عمران می‌خوانیم که پس از ارتباط فردی شما با خدا، خوب است که شما به صورت جمعی هم به سوی خدا قدم بردارید، برای حضور مومنانه و صادقانه و خدایی در یک جمع باید سه عنصر ایمان، تقوا و تسلیم در شما برجسته باشد.

وی ادامه داد: در آیه ۱۰۳سوره آل عمران می‌خوانیم که باهم همراه شوید و به ریسمان الهی چنگ بزنید و برای خدا قیام کنید و هم افزایی کنید، یعنی پس از اینکه به سه عنصر ایمان و تقوا و تسلیم مجهز شدید حال به سراغ همدلی و هم افزایی با یکدیگر بروید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: جمعیت اندک اما با ایمان و اخلاص و تقوا می‌تواند برای خدا قیام کند و باید با محوریت اهل بیت و مبانی دینی قدم بردارد و خدا و قرآن و اهل بیت علیهم السلام را محور خود قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ابراز کرد: خدا می‌فرماید شما باید نظام امت و امامت بسازید اگر بجای این نظام، تشتت و تفرقه راه بیاندازید مسیر طاغوت را درپیش گرفته اید، امر به معروف و نهی از منکر و دعوت به خیر همه باید در سامانه و شاکله امت و امامت جای خود را پیدا کند.

وی تصریح کرد: اگر سیاست را کنار دین قرار دهیم ایجاد مفسده می‌کند، اینکه فرمودند سیاست ما عین دیانت ماست یعنی ما هر آیه ای را می‌بینیم نمی‌توانیم آن را سیاسی نگاه نکنیم، یعنی سیاست و دین درهم تنیده شده است.

امام جمعه قزوین اذعان کرد: آنچه همیشه به ما ضربه زده این است که جریانات سیاسی ایجاد شده که سیاسی بوده اند اما از دیانت بی‌بهره بودند و فعالیت سیاسی اجتماعی انجام شده اما فعالیت ایمانی نبوده و دغدغه ما به جای ایمان و تقوا، حفظ منافع حزب و جریان بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: گاهی در زمان انتخابات ما ایمان و اعتقادات و مبانی دینی را کنار می‌گذاریم و فقط برای اینکه حزب و جریان سیاسی منطقه ما اقتضا می‌کند که فلان شخص رییس جمهور یا نماینده مجلس و شورای شود، تمام مبانی اعتقادی را زیر پا می‌گذاریم و به دنبال منافع حزب و جریان خود می‌رویم.

وی بیان کرد: ما باید دنبال سیاست دینی باشیم نه دین سیاسی، تا به امروز ما از دین سیاسی لطمات زیادی خورده ایم، ما باید دنبال سیاست قرآنی باشیم نه قرآن سیاسی، متاسفانه گاهی به قدری فضا مسموم می‌شود که برگزاری هر جلسه دینی و قرآنی را به مسائل سیاسی ربط می‌دهند.

امام جمعه قزوین افزود: باید تلاش کنیم در تمام عرصه‌ها رقابت ناسالم حزبی و جناحی و چپ و راستی و اصولگرایی و اصلاح طلبی کنار گذاشته شود، این موضوع مسئله خطرناکی است که باید با نگاه جدی این موضوع را مدیریت کنیم و از تمام مسائلی که زمینه ساز تفرقه می‌شود، دوری کرد.

وی تاکید کرد: نباید دین، اعتقاد و جوانمردی خود را پای منافع حزب و جریان سیاسی خود قربانی کنیم و بر باد دهیم، نباید اختیار و ایمان خود را پای تصمیم اشتباه و برخلاف دین و قرآن یک جریان سیاسی که ما هم عضوی از این جریان هستیم، بگذاریم. نباید چشم و گوش بسته و بدون بصیرت در مسیر مسائل سیاسی ورود کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: در تمام مسائل خدا و قرآن کریم و اهل بیت و کلام رهبر معظم انقلاب را باید محور قرار بدهیم، اما اگر این محوریت را از دست دهیم دچار اختلاف و تفرقه می‌شویم، اگر خدا محور قرار بگیرد به فرموده امام راحل حتی اگر ۱۲۴هزار پیامبر هم دور هم جمع شوند هیچ اختلافی بین آنها ایجاد نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی درباره فتوت و جوانمردی اذعان کرد: جوانی هیچ جای افتخار و فخرفروشی ندارد، زیرا یک سن شناسنامه ای است که گذراست اما جوانمردی ارزشمند است چون اکتسابی است و به سن و سال ربطی ندارد. جوانمردی زن و مرد ندارد زیرا حضرت زهرا سلام الله و حضرت زینب سلام الله علیها نمونه‌های اعلای جوانمردی هستند.

وی بیان کرد: همه ما باید همچون یک عمار برای رهبر معظم انقلاب باشیم و طلاب حوزوی را عماری برای انقلاب تربیت کنیم، اگر این اقدامات را انجام دادیم کار تاثیرگذار کرده ایم و الا بسیاری از کارهای فرهنگی متصدی دارد که باید با تقویت آن متصدی کارها را پیش برد.

امام جمعه قزوین در پایان عنوان کرد: خیلی باید مراقبت کنید که درگیری در فعالیت‌های سیاسی ما را از مسیر اصلی دین خارج نکند، ما باید از فرصت کارهای تشکیلاتی استفاده کنیم و از تهدیدات آن به خدا و قرآن پناه ببریم، منافقین نمونه ای از کار تشکیلاتی پیش از انقلاب بودند که بعدها به دامان آمریکا و اسراییل پناه بردند.

منبع: فارس
ارسال نظرات