۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۶۷۰۹۸۱
«قاسم» هنوز زنده است...

گفتگوی تلفنی «حاج قاسم» روی خط شبکه ۳

گفتگوی تلفنی «حاج قاسم» روی خط شبکه ۳
حاج قاسم سلیمانی گفت: فقط عملیات کربلای ۴ نبود که به موفقیت نرسید عملیات رمضان و والفجر مقدماتی هم بودند که کارهای بسیاری برای آنها انجام داده بودیم اما به نتیجه نرسیدند.

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ دو سال پیش در آستانه سوم دی‌ماه و سالگرد عملیات کربلای۴، سردار محسن رضایی فرمانده وقت سپاه پاسداران در رشته توئیتی به بررسی این عملیات پرداخت و مطالبی نوشت که حساسیت‌هایی برانگیخت و واکنش‌هایی در پی داشت.

همان روزها محسن رضایی به برنامه حالا خورشید رفت و درباره نوشته‌هایش توضیحات بیشتری داد.

در این برنامه که میزبان محسن رضایی بود، به موضوع عملیات کربلای۴ پرداخته شد و با سردار حاج قاسم سلیمانی نیز در این رابطه گفتگویی تلفنی انجام شد.

سردار حاج قاسم سلیمانی در این گفتگوی تلفنی گفت:

عملیات کربلای ۴، عملیات اصلی ما بود نه فرعی. بعد از موفقیت کربلای ۵ دشمن تصور کرد کربلای ۴ عملیات فرعی ما بوده است.

برخی بحث‌هایی که این اخیراً درباره جنگ منتشر شد دل خانواده شهدا را به درد آورد.

ما یک فرمانده داشتیم آن هم امام عزیز بود.

آقای محسن رضایی یا آقا محسن همه مردم ایران حق بزرگی به گردن همه ما دارد / ایشان طراح عملیات‌های مهمی بودند که اغلب آنها موفق بود / البته برخی دوستان ما که نقش ارزنده‌ای داشتند شهید شدند مثل حسن باقری.

نباید در یک موضوعی که بیان می‌شود فردی که رمز موفقیت ما در ٨سال جنگ بوده مورد شماتت قرار بگیرد.

عملیات کربلای ۴ عملیات اصلی ما بود نه عملیات فرعی.

فقط عملیات کربلای ۴ نبود که به موفقیت نرسید عملیات رمضان و والفجر مقدماتی هم بودند که کارهای بسیاری برای آنها انجام داده بودیم اما به نتیجه نرسیدند.

بعضی مطرح می‌کنند چرا عملیات لو رفت اقای رضایی دستور عملیات دادند / این یک تصمیم شخصی نبود / ما در همه عملیات‌ها درصدی از لو رفتگی را داشتیم / مثلاً در یکی از عملیات‌ها وقتی غواص‌های ما وارد آب شدند همان زمان دشمن نورافکن انداخت روی آب.

منطق لو رفتن نمی‌تواند مانع یک عملیاتی شود که چندین ماه برای آن تدبیر شده است.

ما با فاصله کمتر از ١۵ روز عملیات کربلای ۵ را انجام دادیم که عملیات موفقی بود، پیرامون آن هم بحث داشتیم. دشمن در کربلای ۵ دچار غافلگیری شد و تصور دشمن این بود که کربلای ۴ عملیات فرعی ما بوده است.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات