۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۶۷۱۲۰۹
حجت الاسلام ساریخانی تشریح کرد؛

جزئیات برگزاری همایش علمی فرهنگی بررسی شاخصه‌های مکتب شهید سلیمانی

جزئیات برگزاری همایش علمی فرهنگی بررسی شاخصه‌های مکتب شهید سلیمانی
دبیر علمی همایش علمی فرهنگی بررسی شاخصه‌های مکتب شهید سلیمانی از برگزاری این همایش در روز پنجشنبه ۱۱ دی ماه با حضور و سخنرانی آیت الله عابدی خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عادل ساریخانی امروز در نشست خبری  «همایش علمی فرهنگی بررسی شاخصه های مکتب شهید سلیمانی» که در ساختمان مرکز مدیریت حوزه های علمیه(دارالولایه) پرگزار شد، به ارائه گزارشی از روند اجرای این همایش پرداخت و گفت: جرقه این همایش توسط مجمع طلاب جانباز و آزاده حوزه های علمیه در حدود یک ماه قبل زده شد.

وی ادامه داد: برای رهایی از کارهای شعاری و سیاسی و شتاب زده قصد داریم کاری مستمر را انجام دهیم که حتی چندین سال استمرار داشته باشد.

حجت الاسلام ساریخانی خاطرنشان کرد: برای نیل به اهداف خود همایش علمی فرهنگی بررسی شاخصه های مکتب شهید سلیمانی را در سه محور انجام مصاحبه با بزرگان و اعاظم حوزوی، کشوری و لشکری، برگزاری وبینار با حضور اندیشمندان و علمای بزرگی همچون آیت الله عابدی و فراخوان مقالات برگزار می کنیم.

وی اظهار داشت: علاقه مندان می توانند خطرات، مقالات، دلنوشته ها، اشعار و دکلمه های خود را برای ما تا تاریخ 22 اسفند ماه سال جاری از طریق ایمیل به آدرس «m.taali1399@gmail.com» یا از طریق سایت «MTAALI.IR» ارسال کنند؛ تا کنون مقالات بسیاری از سوی چند تن از اندیشمندان حوزوی به دست‌مان رسیده است و ما در 22 اسفند ماه اختتامیه را به همراه اعلام آثار و تجلیل از مقالات برتر برگزار خواهیم کرد.

دبیر علمی همایش علمی فرهنگی بررسی شاخصه های مکتب شهید سلیمانی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب از شهید سلیمانی به عنوان یک مکتب یاد کرده اند و باید دانست تبیین مکتب با تبلیغات، غوغا سالاری، شعار دادن و سیاست زدگی امکان پذیر نیست؛ زمانی یک مکتب می تواند تبیین شود که یک جمع علمی دامنه دار در ادوار مختلف عهده دار تبیین آن باشند، از این جهت مجمع طلاب جانباز و آزاده عهده دار این قضیه شده تا بتوانند در آینده های نزدیک و دور برای نسل جوان و دیگر اقشار آن را روشن کند.

حجت الاسلام ساریخانی محورهای پنجگانه این همایش علمی فرهنگی را اینگونه بیان کرد: «مکتب حاج قاسم و سبک زندگی»، «مکتب حاج قاسم و ولایتمداری»، «مکتب حاج قاسم و صفات اخلاقی»، «مکتب حاج قاسم و جوامع بین الملل» و «ایثار و مقاومت در مکتب شهید سلیمانی» از محورهایی است که عزیزان می توانند در زمینه آن برای ما ارسال آثار داشته باشند.

وی از برگزاری همایش علمی فرهنگی بررسی شاخصه های مکتب شهید سلیمانی در روز پنجشنبه 11 دی ماه سال جاری خبر داد و بیان کرد: این همایش با حضور آیت الله عابدی و دیگر اندیشمندان حوزوی از ساعت 18 الی 20 در ساختمان دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام ساریخانی در پایان با بیان اینکه تمام شاخص های خرد اجتماعی و فرهنگی در شهید حاج قاسم سلیمانی وجود داشت، افزود: همین شاخصه وحدت آفرینی ایشان بود که سبب شد همه جناح های مختلف در تشییع ایشان حضور یابند و این شهید بزرگ را محور فکر و اندیشه خود قرار دهند؛ آفرینش وحدت، اتحاد و همدلی و نگاه به مشترکات از شاخصه های بارز مکتب شهید سلیمانی است./841/پ202/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
خدایش بیامرزد
0
0