۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۶۷۱۲۷۴
آیت الله احمدی فقیه یزدی عنوان کرد؛

ولایت‌مداری حضرت فاطمه؛ درسی بزرگ برای مسؤولان و آحاد جامعه

ولایت‌مداری حضرت فاطمه؛ درسی بزرگ برای مسؤولان و آحاد جامعه
استاد درس خارج حوزه سیره حضرت زهرا(س) در زمینه ولایت‌مداری را برای مسؤولان درس آموز دانست و گفت: مسؤولان با الگوگیری از این سیره به وظایف خود به خوبی عمل کنند.

آیت الله محمدحسین احمدی فقیه یزدی استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و با اشاره به آیه شریفه «يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ» گفت: پر واضح است که برنامه های ائمه معصومین(ع) از یک حقیقت مسلم و روشن نشأت گرفته که آن نیز عبارت از حمایت از دین خدا و قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه مردم باید از مکتب اهل بیت(ع) تبعیت کرده و باید با آن همراهی داشته باشند، اظهار داشت: مردم باید ادامه دهنده راه رسول الله(ص) باشند.

آیت الله احمدی فقیه یزدی با اشاره به نقش حضرت زهرا(س) در ترویج اسلام و حمایت هایی که ایشان از رسول خدا(ص) داشتند، خاطرنشان کرد: ایشان در مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی و جنگی که برای رسول خدا(ص) پیش می آمد کنار ایشان بودند و برای پیشبرد اهداف عالیه اسلام از هیچ تلاشی فروگذار نمی کردند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم حماسه سازی حضرت صدیقه طاهره(س) در عرصه ولایت‌مداری را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: وظیفه حضرت زهرا(س) بعد از رحلت رسول خدا(ص) حمایت از مقام ولایت امیرمؤمنان(ع) به عنوان جانشین پیامبر اکرم(ص) بود که ایشان این رسالت خود را به خوبی و با جدیت خاصی ادا کردند.

وی سیره حضرت زهرا(س) در زمینه ولایت‌مداری را برای مسؤولان درس آموز دانست و گفت: این یک درس بزرگ برای همگان است تا با الگوگیری از آن به وظایفی که بر عهده شان قرار دارد عمل کنند.

آیت الله فقیه یزدی با اشاره به اینکه با توجه به سیره ولایت‌مدارانه حضرت فاطمه زهرا(س) باید همواره در جهت تقویت جایگاه ولایت فقیه حرکت کنیم، گفت: تمام برنامه ها باید روی محاسبات شرعی باشد همواره توجه داشته باشیم که خطوط اول و صفوف اول باید حفظ شود.

وی در پایان به شرایط کرونایی اشاره کرد و با تأکید بر ضرورت رعایت مسائل بهداشتی در مراسم های فاطمیه عنوان کرد: امروز با توجه به محدودیت هایی که وجود دارد باید عمل به قرآن داشته باشیم و از یاد و ذکر این ایام غافل نباشیم./841/ت302/ف

ارسال نظرات