۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۶۷۱۳۵۹
آیت الله سیفی مازندرانی مطرح کرد؛

ولایت مداری و مقاومت در برابر استکبار؛ وجه غالب شخصیت حضرت ابوطالب

ولایت مداری و مقاومت در برابر استکبار؛ وجه غالب شخصیت حضرت ابوطالب
آیت الله سیفی مازندرانی با اشاره به ولایت مداری و مقاومت حضرت ابوطالب دربرابر استکبار، گفت: ایشان درمقابل بهترین امتیازها، در مسئله ولایت وارد بده بستان های سیاسی نمی شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علی اکبر سیفی مازندرانی در دیدار با اعضای کمیته علمی «همایش بین المللی حضرت ابوطالب (ع) حامی پیامبر اعظم (ص)» ضمن تقدیر از زحمات صورت گرفته توسط دبیرخانه همایش عنوان کرد: دو خصوصیت برجسته در شخصیت ایشان در تاریخ شیعه و سنی وجود دارد؛ اول روحیه و منش ولایت پذیری که نسبت به رسول خدا داشتند در عین اینکه نسبت پدری و کفالت رسول گرامی اسلام را بر عهده داشتند. ایشان زمانی که مسئله نبوت مطرح شد مانند بقیه امت با تمام وجود و اعتقادش بزرگ ترین حامی برای رسول خدا ص شد و ولایت را از تمام ابعاد پذیرفت.

وی ادامه داد: دوم اینکه ابوطالب (ع) اهل مصالحه و بده بستان های سیاسی بر سر مسئله ولايت نبود. شیعه و سنی مکررا نقل کرده اند که سران قبایل و صاحبان نفوذ به ایشان مراجعه کردند که دست از حمایت برادر زاده خود بردار و ما در مقابل بهترین امتیاز ها را می دهیم و اما ایشان در مسئله ولایت وارد بده بستان های سیاسی نمی شد.

استاد عالی حوزه علمیه قم در ادامه ضمن تقدیر از دست اندرکاران همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع) و دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، اظهار داشت: مسئله ولایت در صف اول و سرلوحه کار مجمع جهانی اهل بیت(ع) باید باشد چرا که رهبر معظم انقلاب در حکم دبیرکل جدید مجمع جهانی اهل بیت (ع) تصریح نمودند اعزاز مکتب اهل بیت، ترویج مکتب اهل بیت و مجد و اقتدار شیعیان در واقع وابسته به ادای رسالت و تبلیغ همه جانبه و مستدل و مبرهن مسئله ولایت است ولایت فقیه که استمرار ائمه معصومین (ع) است.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین آل ایوب، مدیرکل پژوهش مجمع جهانی اهل بیت(ع) گزارشی از عملکرد دبیرخانه همایش در بعد علمی ارائه کرد و گفت: این همایش در سال ۱۳۹۶ کلید خورد و بنا بود در اسفند ۱۳۹۸ برگزار گردد، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزاری آن به تاخیر افتاد. دبیرخانه همایش تصمیم گرفته است تا در روزهای ۱۹، ۲۰ و ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ این همایش را برگزار کند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین جعفری ریاست اداره پاسخگویی به شبهات ضمن ارائه گزارشی از مقالات و ارزیابی آنان اظهار داشت: همایش از دو سال پیش با تشکیل چهار کمیته علمی در زمینه تاریخ و سیره، مصنفین و مصنفات، کلام و عقاید و کمیته شعر و ادب آغاز به کار کرد.

وی افزود: فراخوان مقالات به زبان های فارسی و زبان های دیگر در سایت ها و مراکز مختلف ارسال شد و در این بین دیدار با آیات عظام حمایت های خوبی انجام شد و تعدادی هم از این مقالات برگزیده شد.

ارسال نظرات