۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۶۷۱۳۹۶
قالیباف:

بودجه باید واقعی و غیر تورم‌زا باشد

بودجه باید واقعی و غیر تورم‌زا باشد
رییس مجلس گفت: اولویت اصلی بودجه ۱۴۰۰ باید معیشت، سلامت، رسیدگی به قشر مستضعف، محرومیت‌زدایی و بهبود تولید در کشور باشد، به همین دلیل باید صادرات بر واردات غلبه پیدا کند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی امروز  در جلسه سران قوا که به میزبانی مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار داشت: امروز میزبان رئیس جمهور و آیت‌الله رئیسی رییس قوه قضائیه در مجلس بودیم که این اولین جلسه‌ای است که سران قوا در مجلس یازدهم حضور دارند و ان‌شاءالله این رفت و آمدها و تداوم‌ این دیدارها تکرار شود.

وی افزود: بدون شک این نشست‌ها می‌تواند در حل مشکلات مفید بوده و مشکلات با استمرار گفت و گوها حل شود.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مسائل تحریمی یکی از مباحث این نشست بود و بایستی به خنثی سازی تحریم اولویت دهیم و به همین دلیل گفتگوهای سران قوا برای رفع تحریم‌ها تأثیرگذار است.

وی با اشاره به تقدیم لایحه بودجه به مجلس گفت: لایحه بودجه 1400 تقدیم مجلس شده و هم اکنون در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است؛ بودجه یک سند مالی سالانه است و واقعیتی که وجود دارد این است که این سند، سند حکمرانی است که هم در سیاست‌های مالی و وضعیت هزینه و درآمدی دولت و در سیاست‌های پولی یعنی زندگی مردم را رقم می‌زند.

قالیباف گفت: سیاست‌های بودجه در راستای سیاست‌های پنج ساله بوده و بسیار مهم و حیاتی است.

وی تصریح کرد: باید با هماهنگی با دولت در بودجه و بخش‌های مختلف اقتصادی قوه مجریه، وزرا و کارشناسان آنها که ما هم اکنون شبانه روزی با آنها همکاری و همفکری داریم، در نهایت بودجه را به تصویب برسانیم.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در جلسه روزهای گذشته شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و همچنین جلسه امروز سران قوا توافق شد که با وزرا و سازمان برنامه بودجه‌ای تصویب شود که تورم‌زا نبوده و حقیقی باشد.

قالیباف در باره اولویت‌های بودجه 1400 گفت: مباحث مربوط به معیشت، سلامت و رسیدگی به قشر مستضعف و محرومیت‌زدایی و همچنین بحث تولید اولویت‌های اساسی سال آتی است.

وی تصریح کرد: باید صادرات بر واردات غلبه پیدا کرده و تراز کشور را مثبت کنیم، ضمن این که باید در حوزه درآمدی هم روش‌هایی پیگیری شود که کسری تراز عملیاتی را کاهش دهیم.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هر قدر کسری تراز عملیاتی را بالا ببریم فشار بیشتری به مردم می‌آید. لذا باید به این موضوع توجه کنیم.

قالیباف خاطرنشان کرد: در حوزه واکسن کرونا و حمایت از آسیب‌دیدگان کرونا در سال 1400 باید توجه بیشتری صورت گیرد. ضمن این که اعتبار لازم هم برای تولید واکسن و خرید واکسن در نظر بگیریم و به همین دلیل باید اولویت ویژه‌ای هم برای این موضوع قائل شویم.

وی در پایان گفت: باید بودجه را با حداقل تورم و مبتنی بر درآمدهای حقیقی و پایدار داشته باشیم تا اقتصادی شکوفا را در سال آینده شاهد باشیم./998/د102/ب1

ارسال نظرات