۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۶۷۱۴۴۳
یادداشت؛

۹ دی؛ الگویی برای عبور از فتنه‌ها

۹ دی؛ الگویی برای عبور از فتنه‌ها
تنها ویژگی و خصوصیتی که می‌تواند یک انسان را در مقابل هر فتنه‌ای، مصون و محفوظ نگه دارد، عامل مهم و حیاتی «بصیرت» است که مثل یک نورافکن بسیار قوی، جلوی راه صاحب خود را روشن می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، هر از چند گاهی، فتنه‌ها مثل گرد و غبار غلیظ در فضای فکری جامعه، گسترده و منتشر می‌شوند و تشخیص راه از چاه و درستی از نادرستی را دشوار می‌کنند! نگاهی به تاریخ صدر اسلام -مخصوصاً اتفاقات پس از رحلت رسول‌اعظم (ص) - نشان می‌دهد که فتنه و فتنه‌گری، سابقه‌ای طولانی در امت اسلامی دارد و دشمنان برای تحقق اغراض شوم خود، به این شیوه، بسیار دل‌بسته و امیدوار هستند.

در این میان، تنها ویژگی و خصوصیتی که می‌تواند یک انسان را در مقابل هر فتنه‌ای، مصون و محفوظ نگه دارد، عامل مهم و حیاتی «بصیرت» است که مثل یک نورافکن بسیار قوی، جلوی راه صاحب خود را روشن می‌کند و دغدغه‌ی او را برای گرفتار نشدن در دام فتنه‌گران، بر طرف می‌نماید. این حالت تحسین‌برانگیز -که باید آن را از موهبت‌های الهی برشمرد- بیش از چهل سال است که در ملت انقلابی و شریف ایران، وجود دارد و بر همین مبنا است که نقشه‌های پیچیده و فتنه‌های سنگین دشمنان، یکی پس از دیگری، نقش بر آب شدند و نظام جمهوری اسلامی با حمایت قوی مردمی به مسیر پرافتخار خود، ادامه داده است.

در این میان، فتنه‌ی سال ۸۸ را باید یکی از سهمگین‌ترین و خطرناک‌ترین پروژه‌های طراحی‌شده برای براندازی نظام، ارزیابی کرد، که با هدایت و حمایت بی‌پرده و صریح آمریکا و نوچه‌های او و نیز با حضور میدانی چهره‌های انقلابی سابق، به اجرا درآمد و انتخابات ریاست جمهوری دهم را بهانه‌ی مناسبی برای اجرای آن برشمردند. هنوز مدت‌ها به تاریخ برگزاری انتخابات ۸۸ باقی مانده بود که زمزمه‌های مکرر و اقدامات مشکوکی برای مخدوش‌کردن نتیجه‌ی انتخاباتی که هنوز برگزار نشده بود را شاهد بودیم!

تشکیل یک کمیته‌ی غیرقانونی و موازی به نام «صیانت از آرا» از جمله اقداماتی بود که توسط ستاد میرحسین موسوی و برای تکمیل پازل‌های فتنه، انجام شد و خیلی واضح، تقلب در انتخابات را به ذهن مردم القا کرد و زمینه‌ی تردید را نسبت به سلامت انتخابات، به وجود آورد. شخص موسوی نیز در حالی که هنوز انتخابات ادامه داشت و مردم در پای صندوق‌ها مشغول رأی‌دادن بودند، در یک مصاحبه‌ی مطبوعاتی، خود را برنده‌ی انتخابات و رئیس جمهور منتخب، معرفی کرد!

این در حالی بود که شخص موسوی و حامیان پرنفوذ او چند روز قبل از انتخابات، متوجه شدند که پایگاه مردمی ندارند و در انتخابات، پیروز نخواهند شد. مسؤول پشتیبانی ستاد انتخاباتی موسوی در استان قم می‌گفت: هفت روز قبل از انتخابات، من و مسئولان پشتیبانی ستادهای میرحسین موسوی در سراسر کشور در منزل آقای هاشمی رفسنجانی حضور پیدا کردیم. هاشمی از اوضاع و شرایط پرسید که اغلب حاضران در جلسه، به تعریف و تمجید پرداختند و حرف از پیروزی قطعی زدند. اما من گفتم که وضعیت، مناسب نیست و احمدی‌نژاد، رأی بالایی دارد. سخنان من مورد توجه هاشمی قرار گرفت و از همه خواست به آن توجه کنند. قرار شد مجدداً اوضاع را بررسی کنیم و دوباره در همان مکان، جمع شویم و گزارش خود را ارائه کنیم.

پنج روز مانده به انتخابات، دوباره در منزل هاشمی، گرد آمدیم و از مجموع تحلیل‌ها و گزارش‌ها فهمیدیم که موسوی رأی ندارد. نکته‌ی قابل توجه این است که همان روز -یعنی پنج روز مانده به انتخابات- موسوی در نامه‌ای به مقام معظم رهبری، از وقوع تقلب سازمان یافته در وزارت کشور، خبر داد و در واقع، هیزم لازم برای برافروختنِ آتش التهابات و آشوب‌های خیابانی را با اسم رمز «تقلب» فراهم کرد. عجیب‌تر آنکه به فاصله‌ی سه روز مانده به انتخابات، نامه‌ی دیگری از طرف هاشمی رفسنجانی به رهبر معظم انقلاب نوشته شد و در آن از آتشی سخن به میان آمد که دود آن از هم‌اکنون در فضا قابل مشاهده است!

با مسموم‌کردن بخشی از افکار عمومی و با فضاسازی‌های صورت‌گرفته، معلوم بود که پس از اعلام نتایج انتخابات، زمینه برای وقوع آشوب‌های خیابانی و نافرمانی اجتماعی فراهم خواهد شد که متأسفانه همین اتفاق هم افتاد و نامزد شکست‌خورده، به جای پیگیری اعتراض خود از مسیر قانونی، به لشکرکشی خیابانی، صدور بیانیه و تحریک هوادران، روی آورد و حتی برای دمیدن بیشتر در تنور فتنه، در مجلس ختم شخصی که گفته می‌شد توسط نیروهای امنیتی، کشته شده، شرکت کرد که بعداً معلوم شد آن شخص -که سعیده پورآقایی، نام داشت- زنده است!

البته بخش عظیمی از معترضین -که تحت تأثیر القائات موسوی و افراد و رسانه‌های معلوم‌الحال داخلی و خارجی بودند- پس از خطبه‌های تاریخی و ماندگارِ رهبر معظم انقلاب در ۲۹ خرداد ۱۳۸۸پ ی به حقیقت ماجرا بردند و صف خود را جدا کردند اما برخی عوامل مغرض یا کج فهم، همچنان درصدد التهاب‌آفرینی در کشور بودند. مجموعه‌ی این اقدامات که هشت ماه، ناامنی را به کشورمان تحمیل کرد و خسارت‌های مادی و معنوی زیادی برجای گذاشت، به روز عاشورای سال ۸۸ منتهی شد که حامیان موسوی به هتک حرمت عزای سیدالشهدا (علیه‌السلام) و بی‌احترامی به شعائر الهی پرداختند.

این رویداد تلخ، قلب مردم مؤمن ایران اسلامی را به درد آورد و سبب ایجاد بصیرت عمیق نسبت به ماهیت واقعی فتنه‌گران شد که در نهایت، در روز نهم دی ماه ۱۳۸۸ منجر به جاری‌شدن سیل چند میلیونی در سراسر ایران عزیز شد که بساط فتنه‌گران را جمع کرد و حقیقت آنان را برملا نمود. برگ زرینی که در آن روز تاریخی و فراموش‌نشدنی، ورق خورد باعث شد تا روز نهم دی ماه به خود ببالد که برای همیشه، مظهر بصیرت و داناییِ ملت فرهیخته‌ی ایران شد و چشم طمع دشمنان را کور کرد.

اکنون و پس از گذشت یازده سال از آن روز به یاد ماندنی، الگوی ۹ دی، باید چراغ راه ما در مواجهه با فتنه‌های ریز و درشت باشد و همه باید توجه کنند که تنها راه خنثی‌کردن نقشه‌های شوم استکبار و عوامل داخلی آنها، بصیرت و فهم عمیق از قضایایی است که در حال اتفاق می‌باشد. زمزمه‌های شومی که این روزها برای از سرگیری مذاکرات با شیطان بزرگ -با وجود بدعهدی آشکار در برجام- به گوش می‌رسد و گروگان‌گرفتن معیشت مردم در ازای تصویب موضوع خطرناکی به نام FATF را باید مصداق‌ها و نمونه‌های فتنه‌های آینده قلمداد کرد که باید مورد توجه همه قرار داشته باشد و هر کس به سهم خود، وظیفه‌ی روشنگری را در میان افکار عمومی، بر عهده بگیرد.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات