۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۶۷۱۵۰۴
مکتب سلیمانی؛

حاج قاسم سلیمانی در مسیر عمل به اعتقادات خود شب و روز نمی شناخت

حاج قاسم سلیمانی در مسیر عمل به اعتقادات خود شب و روز نمی شناخت
حجت الاسلام والمسلمین نواب ایمان راسخ و اعتقاد قوی را از شاخصه های شهید سلیمانی دانست و گفت: ایشان در مسیر عمل به اعتقاداتش شب و روز نمی شناخت.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در کنگره بین المللی سرداران شهید مقاومت و اربعین که امشب به صورت مجازی برگزار شد، با گرامیداشت سالگرد شهادت شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس و با اشاره به آیه شریفه «إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذينَ يُقاتِلونَ في سَبيلِهِ صَفًّا كَأَنَّهُم بُنيانٌ مَرصوصٌ»، گفت: شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس با حضورشان در عرصه های مختلف جبهه مقاومت نیروهای استکبار جهانی را نابود کردند و مظلومان را از ستم آنها نجات دادند.

وی ایمان راسخ و اعتقاد قوی را از شاخصه های شهید سلیمانی دانست و ادامه داد: ایشان در مسیر عمل به اعتقادات خودشان شب و روز نمی شناختند و از منطق بسیار محکم و قوی برخوردار بودند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب آزادگی، دوری از تشریفات و دنیاگریزی را از شاخصه های بارز حاج قاسم سلیمانی توصیف و بیان کرد: ایشان علی‌رغم دارا بودن از منطق قوی، متعصب نبودند و اگر کسی سخنی می گفت که قابل پذیرش بود، آن را می پذیرفت و در عمل به کار می گرفت.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ابراز کرد: شهید سلیمانی ژست های مدیریتی را کنار گذاشته بود و در همه جلسات با لباس ساده و بسیجی حضور می یافت؛ ایشان علی‌رغم مأموریت های خطرناکی که می رفتند، در فیش حقوقی‌شان هیچگونه حق مأموریتی وجود نداشت.

وی دغدغه ها و نگرانی های حاج قاسم سلیمانی نسبت به حفظ اعتقادات مسلمانان را مورد توجه قرار داد و مطرح کرد: ایشان جهان بینی وسیعی داشتند و نسبت به مسائل نگاه خرد و جزئی نداشت، از همین جهت همواره حماسه آفرین بود.

حجت الاسلام والمسلمین نواب تشییع شهید سلیمانی و همرزمانشان را در طول تاریخ بی سابقه دانست و عنوان کرد: این سابقه ندارد که پیکر یک شهید در چند شهر در داخل و خارج از کشور تشییع و در هر شهر با استقبال میلیونی مواجه شود./841/پ202/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
سلام علیکم
شهید حاج قاسم سلیمانی ، انسان شریف و با اخلاص بود ، جهاد او در راه خدا و فداکاریهایش هرگز از ذهن ارادتمندانش فراموش نخواهد شد، واقعا اعمال و رفتارش الگو برای همگان است انشاءالله خون پاکش به ثمر بنشیند و جنایتکاران و ظالمان گرگ صفت را سرنگون سازد
بتوانیم انشاءالله راه او را ادامه دهیم تا روحشان آرام گیرد و از شفاعتشان بهره مند شویم خداوند او را با پیغمبر اکرم و آل طاهرینش (صلوات الله علیهم اجمعین) محشور نماید انشاءالله.
1
0