۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۶۷۱۵۰۷
مکتب سلیمانی؛

شهیدان سلیمانی و ابومهدی رمز پیروزی عراق را راهپیمایی اربعین می دانستند

شهیدان سلیمانی و ابومهدی رمز پیروزی عراق را راهپیمایی اربعین می دانستند
رییس اتحادیه رادیو و تلویزیون های عراق تأکید کرد: شهیدان سلیمانی و ابومهدی معتقد بودند اربعین همان راهی است که اشغالگران را از عراق بیرون کرده و مردم را نجات می دهد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حمید الحسینی رییس اتحادیه رادیو و تلویزیون های عراق در کنگره بین المللی سرداران شهید مقاومت و اربعین که امشب به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، گفت: رشادت های این بزرگ مردان تاریخ را دگرگون کرد.

وی ادامه داد: عراق وقتی زیر چکمه های نیروهای آمریکایی بود و بیش از 165 هزار نیروی آمریکایی به آن آمده بودند و هر کدام از استان هایش را به یک کشور تحویل داده بودند، حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به کمک آن شتافتند.

حجت الاسلام الحسینی تأکید کرد: مؤمنان در آن روزگار مأیوس بودند، زیرا دولتی اشغالگر به عراق ورود کرده بود و مردمانی که با آنها آشنایی نداشتند امورشان را اداره می کرد؛ اینجا بود که قهرمانانی همچون قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس با لباس مبدل و در حالی که نجف در محاصره کامل بود وارد این شهر شدند و از جوار امیرمؤمنان(ع) عملیات های خود را آغاز کرده و عراق را آزاد کردند.

رییس اتحادیه رادیو و تلویزیون های عراق راه اندازی زیارت اربعین را گوشه ای از اقدامات شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس دانست و افزود: این دو شهید بزرگوار و دو قهرمان معتقد بودند زیارت اربعین همان راهی است که اشغالگران را بیرون کرده و مردم را نجات می دهد.

وی نقش شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس در تأمین امنیت زوار اربعین را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: این دو شهید، نقش بزرگی در دعوت مردم به این زیارت داشتند و می گفتند هر چه تعداد زائران زیاد شود اشغالگران خواهند دید که در عراق جایی نخواهند داشت و این را رمز پیروزی عراق می دانستند.

حجت الاسلام الحسینی با بیان اینکه شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس اعتقاد داشتند اربعین حسینی باید بین المللی شود، عنوان کرد: این شهدای بزرگ معتقد بودند هر چه زائر زیاد شود، امنیت نیز زیاد خواهد شد؛ امروز باید دانست هرچه بیشتر به اربعین اهتمام داشته باشیم، امنیت و رفاه در عراق بیشتر خواهد شد.841/پ202/ب1

ارسال نظرات