۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۶۷۱۵۶۴
مکتب سلیمانی؛

هنرنمایی شهید سلیمانی در بهره‌برداری درست از قدرت سخت و نرم

هنرنمایی شهید سلیمانی در بهره‌برداری درست از قدرت سخت و نرم
حجت الاسلام سیدباقری گفت: شهید سلیمانی از قدرت سخت و نرم به طور هم‌زمان بهره برد و با ترکیب این دو، قدرت هوشمندی ایجاد کرد تا با آن به مقابله تکفیر برود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزار ی رسا، حجت الاسلام سیدکاظم سیدباقری، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در نشست علمی گفتمان مقاومت در اندیشه و رفتار سردار سلیمانی گفت: شهید سلیمانی از قدرت سخت و نرم به طور همزمان بهره برد و با ترکیب این دو قدرت هوشمندی ایجاد کرد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اظهار داشت: ایشان توانست از قدرت نرم افزاری و سخت افزاری نظام استفاده کند تا بتواند مقاومت را به اهداف خود برساند، اهدافی که بلند بود و در عین حال برای رسیدن به آن ها امکانات محدودی وجود داشت.

حجت الاسلام سید باقری بیان داشت: یکی از ویژگی های فرمانده اسلامی این است که قدرت زده نشود و این همان ویژگی است که در سلیمانی موج می زند و آن را در مهربانی نسبت به زیر دستان و سربازان می توان مشاهده کرد.

وی افزود: این ترکیب قدرت نرم و سخت است که با کمترین هزینه جبهه مقاومت را تبدیل به یک جبهه مهربانی می کند؛ بنابراین سردار از نیروهای محلی نیز استفاده کرد و اینجا توانست با این مهربانی و همدلی قدرتی هوشمند به وجود بیاورد و توانست در مقابل دشمن بایستد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بیان داشت: آنچه در شرایط موجود اهمیت دارد این است ما به جنگ سخت اکتفا نکنیم و سردار این مهم را به درستی دریافته بود و توانست با نفوذ در دل های مردم منطقه جریان مقاومت را به پیش ببرد./1399/پ202/ف

ارسال نظرات