۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۶۷۱۶۰۷
آیت الله خاتمی در گفت‌وگو با رسا:

تولید واکسن کرونا فرهنگ «ما می توانیم» را به صحنه کشاند

تولید واکسن کرونا فرهنگ «ما می توانیم» را به صحنه کشاند
عضو فقهای شورای نگهبان تأکید کرد که تولید واکسن کرونا یک بار دیگر نشان داد که نگاه به داخل و تکیه بر توانایی ها و استعدادهای بی نظیر بومی کارساز است.

آیت الله سید احمد خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با ابراز خرسندی نسبت به طرح «شهید سلیمانی» در قطع زنجیره شیوع ویروس منحوس کرونا، گفت: طی ماه های اخیر و روزهای گذشته دو حرکت بسیار فاخر و مایه افتخار در کشور شکل گرفته که یکی از آنها طرح «شهید سلیمانی» است.

وی ادامه داد: طرح شهید سلیمانی نقش بسیار ارزنده ای در کم کردن ارتباط زنجیره ای این ویروس منحوس داشته و بسیجیان عزیز با رفتن خانه به خانه و برخورد و رفتار مهرآمیز، عزیزانی را که مبتلا به کرونا شده اند را شناسایی کردند و با کمک های مؤمنانه توانستند فوتی های روزانه چند صد نفر را به یک چهارم برسانند.

آیت الله خاتمی ضمن تقدیر و تشکر از کادر درمان بخاطر زحمات گسترده ای که در مقابله با ویروس کرونا متحمل شده اند، خاطرنشان کرد: تقدیر از بسیجیان به هیچ وجه کم ارجی به خدماتی که کادر درمان کشور و وزارت بهداشت صورت داده اند، نیست و دعا می کنیم خداوند متعال به همه کسانی که در این مدت حدود یک سال وارد عرصه شده و به مردم خدمت کرده اند جزای خیر عنایت کند.

طرح «شهید سلیمانی» مصداق «پیشگیری» است

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه طرح «شهید سلیمانی» را طرحی بسیار مفید در پیشگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا توصیف کرد و ابراز داشت: کارهایی که تا کنون انجام می شد مصداق «درمان» بود، اما طرح «شهید سلیمانی» مصداق «پیشگیری» است و سلام و درود خداوند بر بسیج که بحمدالله هم در عرصه دفاع از کشور در خط مقدم بوده و هم در عرصه درمان و خدمت به مردم در صف اول قرار دارد.

وی آغاز عملیات تست انسانی واکسن کرونا توسط فرزند رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: تولید واکسن کرونا یک بار دیگر نشان داد که نگاه به داخل و تکیه بر توانایی ها و استعدادهای بی نظیر بومی کارساز است؛ امروز با تولید این واکسن بومی فرهنگ «ما می توانیم» به صحنه آمد و نتیجه ای داد که جهانیان را به حیرت وا داشت.

آیت الله خاتمی ادامه داد: یک شبکه تلویزیونی چینی با نمایش موفقیت آمیز کشورمان در تولید واکسن کرونا گفت: «ایران با ساخت واکسن کرونا، اهداف به ظاهر غیر ممکن را محقق کرد و در پیشرفت های تحقیقاتی در خصوص کرونا در کنار چین، روسیه، آمریکا و اروپا قرار گرفته و این امری است که انسان را به شگفتی و تحسین وامی دارد».

از امید واهی داشتن به بیگانگان و دشمنان چشم بپوشیم

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آیه شریفه «هُوَ الَّذي أَيَّدَكَ بِنَصرِهِ وَبِالمُؤمِنينَ» بر ضرورت تکیه بر ظرفیت های داخلی برای حل مشکلات کشور در عرصه های مختلف تأکید کرد و گفت: ما باید در عرصه های دیگر نیز ایمان به خدا داشته، بر توانایی ها و استعدادهای بومی تکیه کنیم و از امید واهی داشتن به بیگانگان و دشمنان که نابودی ما را می خواهند، چشم بپوشیم.

وی در ادامه سخنان خود تدابیر رهبر معظم انقلاب در عرصه تولید واکسن کرونا و مدیریت شایسته ایشان را در عرصه ستاد اجرای فرمان حضرت امام(ره) مورد اشاره قرار داد و تأکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند این ستاد با همه توان در عرصه مقابله با کرونا ورود کند؛ خداوند سایه ایشان را بر سر همه ما مستدام بدارد، زیرا در همه عرصه ها بالاترین و برترین خدمت را عرضه می کنند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب با الهام از تجربه های جبهه به مسؤولان ستاد ملی مبارزه با کرونا توصیه کردند برای مقابله با این ویروس «قرارگاه» تشکیل دهند، خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم که عمل به توصیه های ایشان نتیجه بخش بوده است، زیرا گاهی رقم مبتلایان به ویروس کرونا روزانه به 15 هزار نفر هم می رسید، اما در حال حاضر این رقم تا 5 یا 6 هزار نفر در روز کاهش یافته است و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا از سوی مردم این رقم کمتر هم خواهد شد.

مسؤولان ما خون خود و وابستگان‌شان را سرخ تر از خون ملت شریف ایران نمی دانند

امام جمعه موقت تهران با اشاره به نخستین تزریق واکسن بومی کرونا توسط فرزند رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ه) تصریح کرد: پیام این حرکت این است که مسؤولان ما خون خود و وابستگان‌شان را سرخ تر از خون ملت شریف ایران نمی دانند؛ البته باید دانست رییس این ستاد داوطلب بود که نخستین تزریق روی خودشان صورت بگیرد، اما چون قبلاً مبتلا به کرونا شده بود، دخترش داوطلب شد و داوطلب های بعدی نیز از مدیران ارشد همین ستاد بودند.

وی اضافه کرد: با بشارت هایی که داده می شود ان شاءالله اگر بر تجهیزات در این عرصه افزوده شود، ماهیانه 12 میلیون دوز واکسن تولید خواهد شد، از این رو می توان بشارت روزهای پایانی این ویروس در کشور را داد.

آیت الله خاتمی تولید واکسن کرونا را افتخاری بزرگ در تاریخ افتخارات نظام اسلامی توصیف کرد و با بیان اینکه با تولید این واکسن برگ زرین جدیدی در تاریخ کشور رقم خورد، گفت: امیدواریم شاهد این باشیم که مشکلات دیگر کشورها نیز به همین ترتیب رفع شود.

عضو فقهای شورای نگهبان در پایان ضمن آرزوی علو درجات برای سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ایشان را مایه افتخار اسلام، تشیع و ایران اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: این شهید سرافراز و سردار دل‌ها جمله ای دارند مبنی بر اینکه «من با تجربه می گویم، میزان فرصتی که در بحران ها وجود دارد در خود فرصت ها نیست، اما شرطش این است که نترسید و نترسیم و نترسانیم»./841/ت301/ب1

گفت‌وگو از حسین ثالث مؤید

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲
احسنت
0
0
ناشناس
United States
۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
خدا قوت به دانشمندان ایرانی
0
0