۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۶۷۱۸۵۸
عمار انقلاب؛

آیت الله مصباح در حفظ سنگرهای فکری و اعتقادی، تیرهای تهمت را به جان خرید

آیت الله مصباح در حفظ سنگرهای فکری و اعتقادی، تیرهای تهمت را به جان خرید
سردار نقدی گفت: آیت‌الله مصباح‌یزدی ۶۰ سال مردانه برای دفاع از حقیقت و حفظ سنگرهای فکری و عقبه اعتقادی انقلاب، تیرهای تهمت و توهین را به جان می‌خرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادداشتی به تبیین شخصیت علمی، سیاسی و انقلابی آیت الله مصباح یزدی پرداخت.

متن این یادداشت بدین شرح است:

عالم ربانی و مجاهد کبیر حضرت آیت الله مصباح یزدی به لقاء پروردگار رسید. راد مردی که عمر با برکتش را در راه اعتلای اسلام و استقرار نظام اسلامی صرف کرد و در جایگاه علمی ایشان همین بس که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «این‌ شخصیت‌ عزیز و عظیم‌ القدر، خلا عزیزانی چون علامه‌ طباطبایی و شهید مطهری را در زمان‌ ما پر کرد است».

مرحوم حاج شیخ عباس قمى در کتاب «سفینة البحار» از امام صادق(علیه السلام) نقل مى کند که فرمودند: «اِذا کانَ یَوْمَ القِیامَةِ جَمَعَ اللّهُ عَزّوَجَلَّ النّاسَ فِى صَعِیدٍ واحِدٍ وَ وُضِعَتِ المَوازِینُ فَتُوزَنُ دِماءُ الشُّهَداءِ مَعَ مِدادُ العُلَماءِ فَیُرَجَّعُ مِدادُ العُلَمَاءِ عَلَى دِمَاءِ الشُّهَدَاءِ»؛ (وقتى قیامت برپا شود خداوند عزوجل مردم را در زمین و سطحى واحد جمع کرده و ترازوها را قرار مى دهد و خون هاى شهداء با مُرکّب علماء سنجیده مى شود و مُرکب علماء بر خون هاى شهداء ترجیح پیدا مى‌کند)

حدیثی که امام خمینی کبیر (ره) نیز به آن استناد فرمودند :و مِدادُ الْعُلَماءِ افْضَلُ مِنْ دِماءِ الشُّهَداء (1) برای اینکه، دماء شهدا گرچه بسیار ارزشمند است و سازنده، لکن قلمها بیشتر می‌تواند سازنده باشد. و شهدا را، قلمها می‌سازند و شهیدپرور هستند قلمها. لهذا این عمل [را] که شما دارید، باید ارزشش را توجه کنید و مسئولیتش را. و عمل هرچه ارزش بیشتر داشته باشد، صحیفه امام ج۱۶ صفحه ۲۲۷

مردانگی و شجاعت می‌خواهد عبور از اروند در زیر تیرهای دشمن، یا گذشتن از معبر های گسترده ترکیبی مین و موانع و سیم‌های خاردار در شلمچه و ایستادن زیر باران گلوله و موشک در کربلای ۵ و خیبر دل شیر می‌خواهد حضور در آمرلی تحت محاصره داعش و قدم زدن روی خاکریزهای خط مقدم حلب و فرود با هواپیمای حامل ده‌ها تن مهمات در فرودگاه تحت محاصره دمشق.

‌اما عبور از سیل دهها اندیشکده شیطانی و گروه‌های انحرافی و مقاومت زیر باران تهمت و افترا و ایستادگی در برابر امواج سهمگین تبلیغاتی صدها رسانه بین المللی کمتر از آن شجاعت و مردانگی را نمی طلبد  آنجا تیرها و موشکها و ترکشهاست که جسم رزمنده را هدف قرار می‌دهد و اینجا تیر تهمت ها و دروغ و افترا که شخصیت و حیثیت عالم را نشانه می‌گیرد.

رزمنده‌ای که آن میدان‌ها را فرماندهی می‌کند و ۴۰ سال جانانه در آن جبهه ها جانفشانی می‌کندقاسم سلیمانی قهرمان اسطوره ای و بی‌بدیل ملت ایران و امت اسلام می می‌شود و عالمی که در این میدان هدایت‌گر است وبه فرموده رهبر بزرگوارمان مجاهد بلند مدتی که بازبان گویا و با پای پر استقامت در صراط مستقیم  ۶۰ سال مردانه برای دفاع از حقیقت و حفظ سنگرهای فکری و عقبه اعتقادی انقلاب اسلامی تیرهای تهمت و توهین را به جان می خرد و حتی یک سر سوزن از اسلام ناب محمدی صلوات الله علیه عقب نمی‌نشیند هم قهرمان اسطوره ای و جاودانه همین امت است.

مصباح انقلاب اسلامی همان حاج قاسم جبهه علم و اندیشه است و شاید در عروج و آسمانی شدن روح او دقیقا در سالروز شهادت حاج قاسم عزیز همین معنا نهفته است.

اگر امروز انبوه جوانان قهرمان برجسته جبهه مقاومت اسلامی سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی رضوان الله تعالی علیه را الگوی زندگی خود قرار داده‌اند  شب و روز به او می اندیشند جا دارد که عالمان و اندیشمندان و دانش‌پژوهان نیز این فیلسوف قرن و اسطوره علم و فلسفه را مصباح هدایت خود بگیرند.

برای این تمسک چه حجتی بالاتر از بیان امام خامنه ای عزیز که در وصف ایشان فرمودند: ایشان متفکری برجسته، مدیری شایسته، دارای زبان گویائی در اظهار حق و پای با استقامتی در صراط مستقیم بودند. خدمات ایشان در تولید اندیشه‌ دینی و نگارش کتب راه‌گشا، و در تربیت شاگردان ممتاز اثرگذار، و در حضور انقلابی در همه‌ میدانهائی که احساس نیاز به حضور ایشان میشد، حقاً و انصافاً کم‌نظیر است. پارسائی و پرهیزگاری خصلت همیشگی ایشان از دوران جوانی تا آخر عمر بود و توفیق سلوک در طریق معرفت توحیدی، پاداش بزرگ الهی به این مجاهد بلند مدت است.

خدایا این عالم عزیز و مظلوم را همراه با سلیمانی عزیز همنشین باب علم و معرفت الهی امیرالمومنین علیه السلام قرار بده.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی که پیش از انتشار نشریه انتقام، از نویسندگان نشریه #بعثت بود، از آذر 1343 تصمیم گرفت به صورت #مستقل نشریه‌ای تحت عنوان #انتقام را با لحنی به مراتب انقلابی‌تر از نشریه بعثت منتشر کند. در این نشریه، تمامی امور از تهيه مقالات تا چاپ و تكثير و پخش آنها برعهده ایشان بود.
0
0