۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۶۷۱۹۵۵
عمار انقلاب؛

شخصیت والای آیت الله مصباح یزدی برای نسل جوان تبیین شود

شخصیت والای آیت الله مصباح یزدی برای نسل جوان تبیین شود
کرمانشاه - آیت الله عبداللهی گفت:شخصیت والای آیت الله مصباح یزدی هنوز برای نسل جوان ناشناخته است، لذا از شاگردان این علامه می خواهیم که نسبت به معرفی جایگاه وی تلاش کنند.

آیت الله شیخ عبدالخالق عبداللهی اصفهانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، اظهار داشت: مرحوم آیت الله محمدتقی مصباح یزدی شخصیتی وارسته و منحصربفرد در جهان اسلام بودند که تبیین این شخصیت دینی نیازمند فرصت و زمان کافی است.

این شاگرد برجسته حضرت امام خمینی (ره) ادامه داد: آیت الله مصباح یزدی با اندیشه والایی که در حوزه دین داشت به عنوان یکی از ارکان مهم این نظام اسلامی محسوب می شدند تا جایی که به اعتراف آمریکایی ها و حتی ماموران سازمان «سیا»، وجود ایشان مانع پیاده شدن دموکراسی آمریکایی در ایران شده است.

آیت الله عبداللهی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با این حال باید اذعان کرد که آیت الله مصباح یزدی علیرغم اینکه عمر خود را صرف دفاع از اسلام و انقلاب و نیز تبیین اندیشه های ناب دین مبین اسلام کرد، همواره از سوی دشمنان داخلی و خارجی مورد توهین قرار می گرفتند، ولی شخصیت والای ایشان در برابر این توهین های پوچ خلل ناپذیر بود.

این استاد برجسته اخلاق در ادامه تشریح کرد: در آثار به جای مانده از این عالم وارسته بسیاری از اندیشه ها و آرای دینی و فقهی به صورت شفاف برای مخاطب بازگو و تبیین شده است و خود این آثار می توانند به عنوان یک منبع موثق برای پژوهشگران دینی و حوزویان باشد.

این شاگرد برجسته حضرت امام خمینی (ره) ادامه داد: با این وجود باید اذعان کرد که شخصیت والای این عالم وارسته هنوز برای نسل های جوان این انقلاب ناشناخته است، بنابراین از حوزویان و شاگردان این علامه درخواست داریم که نسبت به معرفی جایگاه ایشان تلاش وافری داشته باشند.

آیت الله شیخ عبدالخالق عبداللهی در پایان سخنان خود گفت: در بسیاری از صحنه های تاریخی و سرنوشت ساز انقلاب همواره این آیت الله مصباح یزدی بود که در مقابل و برابر افکار ضددینی و دین ستیزانه قرار گرفت و با علمیت و قاطعیت از ضرورت وجود ولایت فقیه دفاع نمودند./1400/

ارسال نظرات