۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۶۷۱۹۷۸
عمار انقلاب؛

آیت الله مصباح یزدی ولایت فقیه را بر اساس منطق و مسائل نقلی اثبات کرد

آیت الله مصباح یزدی ولایت فقیه را بر اساس منطق و مسائل نقلی اثبات کرد
آیت الله عبدالهی با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی از پایه گذاران علوم علقی، انسانی و اسلامی بود، گفت: این عالم بزرگوار در دفاع ارزش‌های انقلاب ثابت قدم بود.

آیت الله محمود عبدالهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، ضمن تسلیت ارتحال آیت الله مصباح یزدی، به تشریح شخصیت علمی، مبارزاتی و انقلابی وی پرداخت و گفت: آیت الله مصباح یزدی، عالمی ذی فنون و فقیهی بزرگ بود و وی سالیان طولانی دروس فقه و اصول را تعلیم و تدریس کرده بود.

آیت الله عبدالهی با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی از شاگردان مبرز امام راحل و حضرت آیت الله بهجت بود، افزود: این عالم فرزانه در علوم عقلی فیلسوف بزرگی بود و سی سال با آیت الله علامه طباطبایی در علوم عقلی و فلسفی مباشرت داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: آیت الله مصباح یزدی به مسائل علم روز، شباهت و القائات جریان‌های الحادی اشراف داشت و این عالم فرزانه دارای تألیفات فلسفی، تفسیری و عقلی بسیاری بود.

وی با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی دارای روحیه مردمی بود، گفت: این عالم بزرگوار در جلسات و کنفراس­‌های مختلف و تجمعات مردمی شرکت و سخنرانی داشت و وی هر جایی احساس می کرد که می تواند نافع و دارای اثر گذاری باشد، حضور مؤثر داشت؛ هرچند این نشست ها با جایگاه و شخصیت های علمی وی تناسب نداشت.

آیت الله عبدالهی با بیان اینکه هرگز با وجود شخصیت علمی بالا از خلوص و خضوع این عالم فرزانه کاسته نشد، افزود: این عالم فرزانه در جلسات علمی اشخاصی که فاصله سنی و رتبه علمی آنها با وی زیاد بود، حضور می یافت و به ارائه بحث و گفت‌­وگو می پرداخت.

وی با اشاره به سیره اجتماعی، سیاسی و انقلابی آیت الله مصباح یزدی، اظهار داشت: این عالم بزرگوار در دفاع از ارزش‌های انقلاب ثابت قدم بود و موضع گیرهای قاطع در برابر انحرافات عقیدتی و تحریف ارزش های اسلامی داشت.  

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه هیچ گاه موضع گیری‌های منفی و هجمه­‌ها علیه شخصیت آیت الله مصباح یزدی نتواست خللی در عزم و اراده راسخ وی وارد کند، گفت: وی هر زمانی که احساس می کرد شبهات به ارزش ها و معارف اسلامی وارد می شود، در مقام علمی درصدد پاسخگویی بدین مسائل بود.

آیت الله عبدالهی ابراز داشت: زمانی که هجمه­ ها به مبانی و جایگاه ولایت فقیه زیاد شده بود، آیت الله مصباح یزدی در کرسی‌های علمی، مکتوبات و آثار خود به دفاع از جایگاه و نقش ولایت فقیه در جامعه می پرداخت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: آیت الله مصباح یزدی، نقش و جایگاه ولایت فقیه در حکومت اسلامی را بر اساس منطق و مسائل نقلی اثبات کرد و وی در عمل نیز ملتزم و مدافع ولایت فقیه، امام راحل و رهبر معظم انقلاب بود.

وی درباره سیره اخلاقی و عرفانی آیت الله مصباح یزدی گفت: زمانی که این عالم فرزانه خاضعانه در جلسات حضور می یافت، مردم با دیدن وی به یاد امور معنوی می افتادند و همچنین طلاب سالیان طولانی از آموزه­‌های اخلاقی و تربیتی این استاد اخلاق بهره و استفاده کردند.

آیت الله عبدالهی با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی از پایه گذاران علوم علقی، انسانی و اسلامی بود، گفت: شاگردان این عالم در علوم انسانی از استادان مبرز حوزه و دانشگاه در علوم انسانی اسلامی هستند./998/ت302/ب1

ارسال نظرات