۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۶۷۲۰۰۳

نگاهی به تازه های شبکه های اجتماعی امروز

نگاهی به تازه های شبکه های اجتماعی امروز
سرداری که در قلب‌های مردم آفریقا هم جا گرفت، خنثی سازی تحریم ها آغاز شد، ناگفته ای از خدمات حاج قاسم، ایران چگونه از آمریکا انتقام می‌گیرد؟ بخشی از تازه های شبکه های اجتماعی امروز است.

به گزارش خبرگزاری رسا، سرداری که در قلب‌های مردم آفریقا هم جا گرفت، خنثی سازی تحریم ها آغاز شد، ناگفته ای از خدمات حاج قاسم، ایران چگونه از آمریکا انتقام می‌گیرد؟ بخشی از تازه های شبکه های اجتماعی امروز است.

 

سرداری که در قلب‌های مردم آفریقا هم جا گرفت

یک کاربر فضای مجازی با انتشار عکسی در توییتر نوشت: کی فکرشو میکرد عکس یک سردار ایرانی نه تنها بر پوسترها بلکه در قلبهای مردم آفریقا

 

 

 

خنثی سازی تحریم ها آغاز شد

محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در واکنش به اظهارات سخنگوی دولت که گفته بود فرآیند غنی‌سازی ۲۰ درصد در فردو آغاز شد در کانال تلگرامی خود نوشت:

از برکت خون شهیدان سلیمانی و فخری زاده، ورق برگشت.

این، نقطه پایان بر پنج سال خود تحریمی است؛ خنثی سازی تحریم ها آغاز شده است.

 

 

ناگفته ای از خدمات حاج قاسم

محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود منتشر کرد: تحریف‌ گران بالغ بر یک دهه ادعا کردند «جنگ‌های منطقه ربطی به ایران ندارد، و پول ملت ایران را می‌ دهند فلسطینی‌ها و لبنانی‌ها (و سوری‌ها و عراقی‌ها) بخورند»! اما حماسه تشییع سردارسلیمانی، بر دهان همه یاوه‌گویانی زد که قصد «مردم ربایی» و «تحریف از زبان مردم» را داشتند.

برخی محافل، پس از رحلت امام خمینی (ره) مدعی شدند باید میان توسعه اقتصادی یا انقلابیگری، یکی را انتخاب کرد و به کشوری نُرمال در تراز توقع غرب تبدیل شد. اما هر چه دولت‌ های هاشمی، خاتمی و روحانی، بیشتر کوتاه آمدند، فشار آمریکا و برخی رژیم‌های اروپایی افزون‌تر شد؛

برای هاشمی حکم جلب صادر کردند، ایران را در دولت خاتمی جزو محور شرارت قرار داده و تهدید به حمله اتمی کردند، به هواپیمای ظریف سوخت ندادند، و فرد منتخب روحانی برای نمایندگی ایران در سازمان ملل را تروریست خوانده و برای او ویزا صادر نکردند!

کارنامه این طیف در حوزه اقتصادی نیز همان است که روزنامه شرق، بهمن ۹۸ نوشت؛ «تندترین اعتراضات اقتصادی اجتماعی در دولت‌ هاشمی و روحانی رخ داده. برنامه اقتصادی دولت هاشمی، منجر به اعتراضات مردم شد؛ مانند آنچه که در آبان ۹۸ هم رقم خورد. تا قبل از آبان ۹۸، گسترده‌ ترین اعتراض، سال ۷۱ در مشهد و پرتلفات‌ ترین حادثه، فروردین ۷۴ در اسلامشهر رقم خورده‌. اعتراض‌ها به برنامه‌ اقتصادی و تورم ۵۰ درصدی در دولت هاشمی بود که موجب کوچک شدن سفره ‌مردم شد».

پرسش مهمی که این طیف به موازات سوء مدیریت خود پاسخ نداده‌اند، اینکه: آیا بدون تامین امنیت و ثبات منطقه‌ای می‌توان سنگی روی سنگ برای توسعه و رونق اقتصادی گذاشت؟

جنگ نیابتی که توسط صدام تحمیل شد، طبق برآورد سازمان ملل، هزار میلیارد دلار خسارت برای کشور ما به همراه داشت. یک دهه بعد، آمریکایی‌ها جنگ جهانی چهارم را با حمله به دو همسایه ایران کلید زدند و در دهه بعدی، آتش جنگ نیابتی را تا کنار مرزهای ما گسترش دادند.

قطعا اگر این جنگ‌ها به داخل خاک ما سر ریز می‌شد، خسارت‌ هایی به مراتب بیشتر از جنگ ۸ ساله به همراه داشت. هنر سردار سلیمانی این بود که در سینه سپر کردن مقابل خطری بزرگ، نه از تهدیدها و نه از ملامت‌ها نهراسید. «یُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَه وَلَا یَخَافُونَ لَوْمَهًْ لَائِمٍ. ذَلِکَ فَضْلُ الله یُؤْتِیهِ مَنْ یَشَاءُ وَالله وَاسِعٌ عَلِیمٌ».

او قهرمانی دوران‌سازی است که جان و آبروی خویش را پای تولید قدرت و عزت خرج کرد. این، نقطه مقابل سیاست بازانی است که منابع قدرت ملی را هزینه بازی‌ سیاسی خود کرده، و جز خسارت بر جا نگذاشته‌اند.

درست در دوره‌ای که اروپای نیرنگ باز، تجارت با ایران را به زیر یک میلیارد دلار رسانده بود، رویکرد جامع سردار سلیمانی، موجب افزایش تجارت ایران با عراق، به نزدیک ده میلیارد دلار شد.

«حماسه سلیمانی»، آن رویداد روشنگری است که می‌تواند نخبگان ما را در برابر بمباران خط تحریف برای «تحمیل بی‌معیاری و بی‌هنجاری» مصونیت بخشد و یک جهش مهم در عرصه تقویت «ساخت درونی قدرت» و «اقتدار ملی» را به دنبال داشته باشد.

 

ایران چگونه از آمریکا انتقام می‌گیرد؟

یک فعال رسانه‌ای در توییتر نوشت: ایران چگونه از آمریکا انتقام می گیرد؟

ویدیویی که یک حمله نظامی به پایگاهی آمریکایی را شبیه‌سازی کرده در پیگیری انتقام شهادت قاسم سلیمانی.

گفتنی است دیروز اسپوتنیک روسیه، این کلیپ را در صفحه اولش منتشر کرده بود.

 

 


موضوعی که آیت الله مصباح را از سایر افراد متمایز می‌کند

موسی نجفی استاد دانشگاه درباره آیت الله مصباح یزدی در کانال تلگرامی خود نوشت:

این روزها که مصادف با رحلت متفکر برجسته اسلامی مرحوم آیت الله مصباح یزدی است شاید مهمترین نکته ای که در مورد ایشان دوست و دشمن اتفاق نظر دارند، همانا تاثیر بسیار زیاد آن مرحوم در "فرهنگ سازی علمی - دینی " در سطوح عالی بین حوزه و دانشگاه است ۰ آنچه در این زمینه ایشان را از سایر افراد متمایز می کند صرف نظر از شخصیت علمی و دینی عمیق ، توفیق و یا فرصتی است که نامبرده در "جریانی" کردن این امر مهم به دست آورد و یا برای آن صبورانه طی چند دهه برنامه ریزی نمود۰

در این زمینه تاسیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در قلب حوزه علمیه قم با تربیت هزاران نفر محقق و متخصص متعهد از کارهای بزرگی است که تا مدتها تاثیرات خود را بر بخش مهمی از علوم انسانی کشور نشان خواهد داد و بدون شک باقیات صالحات مهمی برای آن مرحوم محسوب می شود انشاالله؛ پر واضح است که تحول در علوم انسانی یکی از اصلی ترین پایه های رسیدن به "تمدن نوین اسلامی" است و از این منظر آن مرحوم در زمره کسانی قرار می گیرد که در تحول کیفی و عالی در گذار به سمت این مرحله نقش بسیار مهمی را ایفا نموده است و نام وی با بخش مهمی از تاریخ نظری انقلاب اسلامی پیوند می خورد ۰

شاید بخش اصلی کینه و دشمنی تمام نشدنی برخی افراد و جریانات با وی ریشه در این مطلب ، یعنی تمرکز بر "جریان سازی علمی" برای حال و آینده انقلاب اسلامی داشته باشد

 


جناب جهانگیری! ما برای حفظ وحدت ساکت مانده‌ایم

عبدالله گنجی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: جناب جهانگیری! رهبری فرمودند خاتمی تمیز است قبول. گفتند نجیب است قبول. اما به خاتمی حرف دیگری هم زدند.

۱-از کسانی که شعار نه غزه و نه لبنان دادند(ماموریت حاج قاسم)ابراز برائت کنید

۲-از اتهام تقلب به نظام عذرخواهی کنید.

خاتمی برای حاج قاسم محترم بود؟ قبول اما نامه ای که گفتید کودتاست را هم امضا کرد.

هاشمی برای حاج قاسم محترم بود؟ قبول. اما علیه نامه بدون سلام او در کرمان سخنرانی هم دارد. روحانی برای حاج قاسم محترم بود؟ بله اصلا حاج قاسم اهل احترام بود اما محتوای سخنان ایشان خطاب به روحانی(جلسه فرماندهان سپاه با روحانی)را هم منتشر کنید. مابرای وحدت ساکتیم. شما جامعیت ایشان را حفظ کنید.

 


صدور مجوز تزریق واکسن ایرانی کرونا برای ۴نفر دیگر

حجت نیکی ملکی سخنگوی ستاد اجرایی فرمان امام در توییتی نوشت:  پس از بررسی دقیق سلامت سه داوطلب اولی که واکسن کووایران برکت بر روی آنها تزریق شده بود؛ مجوز تزریق برای ۴ نفر بعدی صادر شد.

دقایقی قبل تزریق واکسن بر روی نفر اول از این ۴ نفر صورت گرفت.

 

یکی از مهم‌ترین خدمات اقتصادی حاج قاسم

حجت‌الله عبدالملکی، اقتصاددان در توییتر نوشت: یکی از مهم‌ترین خدمات حاج قاسم عزیز، تلاش برای یکپارچه‌سازی اقتصاد جبهه مقاومت بود. اگر دولت همت کند، خون آن بزرگ‌مرد شرایط را برای عملیاتی شدن اولین نسخه اقتصاد مقاومتی بین‌الملل فراهم کرده است. یکی از وجوه آن، گشایش مسیر زمینی تا دریای مدیترانه است.

 

 

 

یکی از مهم‌ترین راهکارهای مجلس برای جبران کسری بودجه

سیدمحسن دهنوی، نماینده مجلس در توییتر نوشت: یکی از مهم‌ترین راهکارهای جبران کسری بودجه سال آینده، حذف معافیت‌های مالیاتی غیرضروری و حتی پرضرر است. ضروری است که مطابق با تجربیات سایر کشورها نسبت به اصلاح سیاست‌های صادراتی و مشوق‌های مالیاتی غیرهدفمند آن، اقدام و بخشی از کسری بودجه دولت را تامین نمود.

سال‌هاست دغدغه رهبری و اقتصاددانان دل‌سوز، جلوگیری از صادرات مواد خام است. در کمیسیون تلفیق، با حذف معافیت مالیاتی صادرات مواد خام و نیمه‌خام معدنی و مشتقات نفتی و گازی، این نگرانی را رفع کردیم. نباید خام‌فروشی کنیم تا دوباره فرآورده بخریم؛ خودمان فرآوری می‌کنیم و سپس می‌فروشیم.

 

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات