۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۶۷۲۰۱۹
عمار انقلاب؛

آیت الله مصباح تهمت ها را به جان می خرید تا از دین و ولایت فقیه دفاع کند

آیت الله مصباح تهمت ها را به جان می خرید تا از دین و ولایت فقیه دفاع کند
عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: علامه مصباح هجمه هایی که به نظام و رهبری می شد را رصد می کرد و حضوری به موقع با صلابت و توأم با شجاعت در دفاع از جایگاه ولایت داشت.

آیت الله محمود رجبی عضو شورای عالی حوزه های علمیه در حاشیه مراسم وداع و تشییع پیکر مطهر علامه مصباح یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین گوشه ای از ویژگی های آیت الله مصباح یزدی پرداخت و گفت: زندگی، خدمات و آثار ایشان بر اساس تشخیص وظیفه الهی شکل گرفت و سراسر وجودش بندگی خداوند بود.

وی ادامه داد: علامه مصباح یزدی هجمه هایی که به نظام و رهبری می شد را رصد می کردند و حضوری به موقع، با صلابت توأم با شجاعت در دفاع از جایگاه ولایت داشتند.

آیت الله رجبی با اشاره به اینکه آیت الله مصباح یزدی قبل از پیروزی انقلاب در اندیشه های امام خمینی(ره) و بعد از آن نیز با تمام توان برای دفاع از آرای رهبر معظم انقلاب به میدان آمد، تصریح کرد: ایشان در این مسیر نورانی از هیچ چیزی هراس نداشتند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تأکید کرد: ایشان تهمت ها را به جان می خریدند تا از ارزش های دینی و ولایت فقیه دفاع کنند.

وی جامع نگری، تواضع، آینده نگری و تربیت نیرو برای نظام اسلامی را از ویژگی های مهم آیت الله مصباح یزدی برشمرد و عنوان کرد: ایشان یک نظریه پرداز برجسته فلسفی، کلامی، اخلاقی و علوم انسانی محسوب می شدند و در بعد مدیریت نیز بسیار خلاق و توانمند بودند، چناچه در پارسایی، زهد و ساده زیستی نیز در اوج قرار داشتند./841/پ202/ب1

ارسال نظرات