۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵
کد خبر: ۶۷۲۰۷۶
هشدار عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) به خود متخصص پندار‌ها؛

«منیت‌ها» منشاء مخالفت‌ با دستورات ولی الامر مسلمین

«منیت‌ها» منشاء مخالفت‌ با دستورات ولی الامر مسلمین
حجت الاسلام شبان نیا منشاء مخالفت‌هایی که با دستورات رهبر انقلاب صورت می‌گیرد را وجود منیت در افراد دانست و گفت: سرپیچی از این فرامین،‌ با هیچ توجیهی قابل پذیرش نیست.

حجت الاسلام قاسم شبان نیا، عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به شرح ابعاد سیره زندگی و ولایت داری حضرت زهرا(س) پرداخت و گفت: با وجود اینکه آن حضرت معصوم بود، اما در هر شرایطی تابع ولی الامر خود و امیرالمؤمنین(ع) بوده است.

وی ابراز داشت: درس و الگویی که از سیره ولایتمداری حضرت زهرا(س) می توان گرفت این است که باید در هر جامعه و حکومتی، فردی به عنوان فصل الخطاب وجود داشته باشد و مردم و ملت از آن پیروی کنند.

حجت الاسلام شبان نیا با اشاره به سخنی از حضرت امیرالمومنین(ع) مبنی بر اینکه جایگاه ولایت در جامعه همچون محور سنگ آسیاب است، گفت: در دوره امامت و حکومت حضرت علی(ع) چندین معصوم زندگی می کردند اما تمامی آنها وظیفه خود را تبعیت و پیروی از ولی الامر و امیرالمؤمنین(ع) می­‌دانستند.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) ابراز داشت: ولی الامر مسلمین در هر مسأله­‌ای و اتفاقی بر اساس مصالح و منافع کشور، رهنمودی و دستوری را ارائه می دهد که ممکن است ما از آن بی اطلاع باشیم؛ از این رو باید از این فرامین ولی فقیه تبعیت و پیروی کنیم.

وی با اشاره به معیارها و شاخص های ولایت مداری بیان کرد: مرتبه حداقلی ولایت مداری این است که هرگاه ولی فقیه فرامینی صادر کرد، باید از آن دستوارت تبعیت شود؛ مرتبه بالاتری این است که اگر ولی الامر مسلمین در جایی توصیه‌ای به جهت مصالح مسلمین ارائه کرد، بدان عمل شود.

حجت الاسلام شبان نیا ابراز کرد: سرپیچی از فرامین و دستورات ولایت فقیه به بهانه اینکه تشخیص ما چیز دیگری است،‌ با هیچ توجیهی قابل پذیرش نیست.

وی با اشاره به منشاء مخالفت های برخی با فرامین و دستورات ولی الامر مسلمین، بیان کرد: بسیاری از منشاء مخالفت ها با دستورات رهبری به سبب وجود «منیت ها» در افراد است؛ اینها خود را صاحب نظر و رأی در امور جامعه و کشور می دانند و اینکه دستورات رهبر معظم انقلاب باب میل آنها نبوده است.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) ضمن هشدار نسبت به عملکرد برخی جریان ها که به تخریب نقش و جایگاه ولایت فقیه در جامعه می پردازند، گفت: به کسانی که درصدد نقد منصفانه ولایت فقیه هستند، باید پاسخ منطقی داده شود؛ اما نسبت به افرادی که با نقد غیر منصفانه و با عبارت های توهین آمیز به جایگاه ولایت فقیه حمله می کنند، باید برخورد جدی و قانونی صورت گیرد.

حجت الاسلام شبان نیا اظهار داشت: منشاء تخریب جایگاه ولایت فقیه این است که برخی انتظار داشتند در نظام اسلامی به پست و مقام و مسؤولیتی برسند، اما به این جایگاه دست پیدا نکردند، از این رو به توهین و جسارت رهبر معظم انقلاب می پردازند.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) ابراز داشت: برخی آقازادگان و اطرافیان مسؤولان کار خلافی را انجام دادند و انتظار داشتند که با آنها برخورد قانونی صورت نگیرد، از این رو آنها به سبب فرزندان و اطرفیان خود به حرمت شکنی و توهین به نظام و ولایت فقیه می پردازند.

حجت الاسلام شبان نیا اظهار داشت: قوه قضاییه وظیفه دارد با افرادی به تخریب و توهین جایگاه رهبر معظم انقلاب می پردازد، برخورد قانونی انجام دهد؛ همچنین بر مسؤولان و فضلای حوزه علمیه لازم است که با یاوه گویان و توهین کنندگان به جایگاه ولایت فقیه و رهبر معظم، موضع­‌گیری‌های قاطعانه اتخاذ کنند.

وی بر لزوم برخورد توهین کنندگان با جایگاه و نقش ولایت فقیه تأکید کرد و گفت: بسیاری افراد به جای نقد منصفانه، به دنبال حرمت شکنی و توهین نسبت به جایگاه ولایت فقیه و شخص رهبر معظم انقلاب هستند، از این رو سکوت قوه قضاییه، حوزه های علمیه و طلاب در برابر این افراد جایز نیست./998/ت302/ف

ارسال نظرات