۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۶۷۲۲۶۲
نماینده ولی فقیه در خوزستان:

نماز جمعه از رویش‌های نظام مقدس اسلامی است

نماز جمعه از رویش‌های نظام مقدس اسلامی است
خوزستان - حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: نماز جمعه از واجباتی است که اگر در جامعه اسلامی به معنای واقعی شکل بگیرد عمده مشکلات جامعه حل می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد در آیین معارفه امام جمعه شهرستان حمیدیه، ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ارتحال عالم ربانی حضرت آیت‌الله مصباح یزدی را تسلیت گفت.

وی با اشاره به اینکه احیای نماز جمعه یکی از رویش‌های نظام مقدس اسلامی است، بیان کرد: از واجباتی که اگر در جامعه اسلامی به معنای واقعی شکل بگیرد عمده مشکلات جامعه حل می‌شود.

 نماینده ولی فقیه در استان خوزستان به اقامه نماز جمعه در ۹۰۰ نقطه سطح کشور اشاره و ادامه داد: در استان خوزستان نیز نزدیک به ۵۰ جایگاه، نماز جمعه اقامه می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با اشاره به درخواست‌های مکرر مردم شهرستان حمیدیه جهت اقامه نماز جمعه، عنوان کرد: از مدتی قبل جایگاه امام جمعه این شهرستان خالی و توسط امام جمعه موقت نماز اقامه می‌شود که الحمدالله از این هفته با انتصاب صورت گرفته، شاهد اقامه نماز توسط حجت الاسلام لفته‌پور خواهیم بود.

وی با اشاره به آیه قرآنی "یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا نُودِیَ لِلصَّلَاةِ مِنْ یَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَىٰ ذِکْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَیْعَ ذَلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ"، ادامه داد: براساس آیات و روایات سه نوع اجتماع در اسلام وجود دارد که نخستین آن اجتماع روزانه نظیر نماز‌های یومیه و نماز جماعت مساجد است. عبادت دارای ارزش، عبادی است که در جمع اتفاق می‌افتد.

امام جمعه اهواز ادامه داد: اجتماع سالیانه "حج" از دیگر اجتماع‌های اسلام است که در آن از کل جهان جمع می‌شوند. آثار، خیرات و برکات برای این اجتماع‌ها در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد به "نماز جمعه" به عنوان اجتماع هفتگی اشاره و گفت: هیچ اجتماعی به اندازه اجتماع نماز جمعه جایگاه و اهمیت ندارد. در آن خطیب نماز جمعه در خطبه اول اصول اعتقادی و در خطبه دوم نیز مسائل جهان به ویژه جهان اسلام را مطرح می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان به وجود تفاوت میان امام جمعه فعال و غیرفعال اشاره و تاکید کرد: اگر نماز جمعه‌ای مردم حضور حداکثری داشته باشند، امام جمعه هنگام بیان مطالبات آن‌ها دارای پشتوانه خواهد بود و مشکلات رفع می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه رهبرمعظم انقلاب بر حضور ائمه جمعه در میان مردم توصیه کرده‌اند، خاطرنشان کرد: اینکه برخی از مسئولان سوار برخی از ماشین‌ها می‌شوند خلاف بیانات رهبری است؛ در این کشوری که تحریم هستیم و مردم در سختی به سر می‌برند مسئولی که به بیت المال چنگ می‌زند در او خبری از ایمان نیست.

امام جمعه اهواز با اشاره به این‌که در شهرستان‌های "حمیدیه، سوسنگرد، هویزه و بستان" مشکلات عدیده‌ای وجود دارد، ادامه داد: مسئولان نباید نسبت به این مشکلات بی تفاوت باشیم.

وی دلیل جایگاه پیدا کردن حاج قاسم در میان مردم را حضور حداکثری تا پای جان دادن برشمرد و گفت: مدیر انقلاب اسلامی باید در تراز مکتب حاج قاسم سلیمانی باشد چراکه این مکتب، مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به این‌که مهم‌ترین ویژگی حاج قاسم، امام محوری و ولایتمداری بود، بیان کرد: مسئولان باید در مدار امام و ولایت باشند و اگر می‌خواهیم امام جمعه، فرماندار یا مسئول باشیم در این مدار باید بود.

امام جمعه اهواز در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به این‌که براساس روایات انسان مومن ممکن است به ربا و آلودگی مبتلا شود، اما هرگز دروغ نمی‌گوید، افزود: ایمان و دروغ باهم جمع نمی‌شوند، یعنی اگر من دروغ میگویم باید بفهمم ایمانم مخدوش شده است.

وی عنوان کرد: مادری که خداوند متعال امانت الهی به او می‌دهد سعی می‌کند که از او مراقبت کند، انسان مومنی که خداوند متعال ایمان را در درون قلب او قرار داد باید از آن مراقبت کند و اگر بی تفاوت نسبت به آن بود قلب او خالی از ایمان است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد در پایان از مردم شهرستان حمیدیه درخواست حضور در کنار امام جمعه را داشت و تاکید کرد: مسئولان شهرستان با امام جمعه همکاری داشته باشند تا شاهد رشد و تعالی شهرستان باشیم./۹۴۵۴/د102/ب1
ارسال نظرات