۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۶۷۲۳۷۴
آیت الله حسینی بوشهری:

برنامه‌های فرهنگی آنچنان که باید به نتیجه نمی‌رسند

برنامه‌های فرهنگی آنچنان که باید به نتیجه نمی‌رسند
آیت الله حسینی بوشهری گفت: نهادها و ارگان‌های مختلفی مثل دفتر تبلیغات و اوقاف و حوزه مشغول کارهای فرهنگی هستند، چرا همچنان تا شرایط مناسب فاصله داریم؟

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله حسینی بوشهری در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین قمی، رییس سازمان تبلیغات کشور، با تاکید بر اهمیت سازمان تبلیغات، گفت: آرزوی ما قبل از انقلاب این بود که فرصت و عرصه ای برای تبلیغ دین فراهم شود. چرا که در آن دوران، محدودیت های زیادی وجود داشت و هر سخنی را نمی شد مطرح کرد.  

وی با تاکید بر این نکته که حتی در عزاداری ها هم محدودیت وجود داشت، افزود: افراد مختلفی به خاطر اظهار نظر تحت نظر بودند. به گونه ای که در منابر علیه آمریکا و اسرائیل هم نمی شد حرفی زد و با گویندگان و خطبا، به شدت برخورد می کردند.

رییس جامعه مدرسین با اشاره به فرصت های تبلیغ دین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، فرصت های بی نظیری برای تبلیغ دین و معارف اسلامی فراهم آمده که باید از آن به نحو احسن استفاده کرد. الحمدالله با پشتوانه ای که حضرتعالی دارید و با حکم رهبر معظم انقلاب، مسئولیت خطیری هم برعهده گرفته اید و با توجه به کانون ها، تشکل ها و بخش های مختلفی که در اختیار دارید، طبیعتا انتظارات و توقعات هم از شما بالا رفته که امیدواریم به خوبی از عهده این وظایف و توقعات برآیید.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به وجود برخی ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی، اظهار داشت: زمانی ما قدرت نداشتیم و نمی توانستیم کاری بکنیم، اما الان که دست ما باز است و نهادها و ارگان های مختلفی مثل دفتر تبلیغات و اوقاف و حوزه و حتی دانشگاه ها مشغول کارهای فرهنگی هستند، سؤال این است که چرا همچنان آسیب ها و ناهنجاری های مختلفی در جامعه دیده می شود؟ چرا با وجود این همه نهاد و امکانات و برنامه های فرهنگی، همچنان تا شرایط مناسب فاصله داریم و کارها آنچنان که باید، به نتیجه نمی رسند؟

امام جمعه قم به تلاش های شبانه روزی دشمنان برای اثرگذاری فرهنگی بر جامعه اشاره کردند و گفت: دشمنان ما روز به روز مجهزتر می شوند و علیه اسلام و انقلاب برنامه ریزی می کنند. آنها از طرق مختلف مخصوصا دنیای مجازی و رسانه و ماهواره، جوانان و فرهنگ ما را نشانه گرفته اند. براین اساس ما هم وظیفه داریم که با همه توان خود در مقابل توطئه ها بایستیم و پاسخ هجمه ها و شبهات را بدهیم.

آیت الله حسینی بوشهری هجمه فرهنگی به شهرهای مذهبی از جمله قم را از دیگر تلاش های دشمنان دانست و گفت: در طول سال های اخیر، دشمنان برای تغییر فضای دینی و فرهنگی قم، برنامه های زیادی را اجرا کرده اند که متاسفانه بر اثر آنها، شاهد تغییراتی در سطح این شهر بوده ایم که موجب نگرانی مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید شده است؛ بنابراین حفظ هویت دینی و فرهنگی قم و مقابله با توطئه های دشمنان، باید جزو اولویت های ما باشد.

وی در همین زمینه افزود: قرارگاهی در قم تشکیل شده است که امیدواریم به گونه ای تقویت شود تا شاهد بهبود وضعیت این شهر باشیم. چرا که اوضاع فعلی، زیبنده شهر مقدس قم نیست.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه، جوانان را سرمایه کشور و انقلاب دانست و گفت: ما باید روی نسل جوان سرمایه گذاری کنیم و برای سعادت دنیا و آخرت آنها برنامه ریزی داشته باشیم. متاسفانه امروزه شاهد هستیم حضور جوانان در مساجد در حد انتظار نیست که باید با برنامه های مناسب، آنها را برای حضور در مجالس مذهبی و مساجد تشویق کنیم. البته الحمدلله اکثریت جوانان ما نگاه دینی دارند حتی اگر از برخی جنبه های ظاهری، مورد پسند ما نباشند. باید توجه داشته باشیم اینها همان جوانانی هستند که در میادین مختلف مثلا تشییع باشکوه پیکر حاج قاسم سلیمانی آن حماسه ها را می آفرینند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در پایان با تاکید بر حل معضلات و مشکلات مردم اظهار داشت: مسأله معیشت مردم بسیار مهم است. وقتی یک نفر در تهیه ضروریات زندگی خود دچار مشکل باشد، نمی توانیم از او انتظار داشته باشیم که در مسائل سیاسی و فرهنگی با ما همراه باشد./998/د101/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلبه از قم
Iran, Islamic Republic of
۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۶
ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی باید ریشه یابی شود.
1
0