۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۶۷۲۳۸۷
آیت‌الله کعبی:

اندیشه‌های علامه مصباح یزدی در بین دانشگاهیان گسترش یابد

اندیشه‌های علامه مصباح یزدی در بین دانشگاهیان گسترش یابد
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: علامه مصباح یزدی دژ مستحکم اسلام بود و باید اندیشه‌های ایشان در بین دانشگاهیان گسترش یابد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی نماینده مجلس خبرگان رهبری در مراسم بزرگداشت دانشجویی حکیم مجاهد علامه محمدتقی مصباح یزدی که بعداز ظهر امروز در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: هنگامی که یک عالم ربانی فوت شود فرشتگان هم اشک می ریزند در حالی که عمل عالم را به آسمان ها می فرستند اندوهگین هستند زیرا فقها دژ مستحکم اسلام هستند که علامه مصباح یزدی اینگونه بود.

وی افزود: علامه مصباح یزدی در مراسمی می گفتند هیچ انسانی جای دیگری را نمی تواند پر کند که اکنون این جمله قابل لمس است. علامه مصباح یزدی در سوگ آیت الله مطهری و امام کتاب داشتند که منتشر شده است و اکنون باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: میلیون ها نفر از افرادی که  تشنه اسلام هستند می توانند از اندیشه ایشان استفاده کنند که البته دشمنان از گسترش اندیشه علامه هراس دارند که در این رابطه باید کار شود. حقیقتا علامه مصباح یزدی بیشترین زمان را برای دانشجویان و جوانان می گذاشتند زیرا می گفتند آینده در اختیار جوانان است.

وی ادامه داد: هر تمدنی برای ساخته شدن نیاز به چند ضلع دارد که می توان به رهبری تمدن ساز، بسیج ظرفیت ها و ارتقا سطح فکری، نهضت علمی و حرکت به سمت پیشرفت، احیای منابع مالی و معنوی و اقتدار نظامی امنیتی و صبر و مقاومت و تبدیل تهدید به فرصت اشاره کرد.

آیت الله کعبی یادآور شد: علامه مصباح یزدی به نهضت اسلامی سازی اسلام ناب معتقد بودند و اکنون نیازمند این نهضت هستیم که موسسه پژوهشی و آموزشی امام خمینی که از ایشان به یادگار مانده است باید موردتوجه قرار گرفته و از آن بهره برداری کرد.

وی افزود: علامه مصباح یزدی خلا علامه طباطبایی و آیت الله مطهری را به درستی پر کرده و مسیر را برای همگان مشخص کردند زیرا ایشان نقش محوری در احیاگری داشتند و باید کتاب های او را در میان دانشجویان و مردم ترویج داده شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: با ترویج اندیشه ناب اسلام که آرمان علامه مصباح یزدی بود باید این مکتب گسترش داده شود؛ ایشان ولایت مدار بوده و نمونه بارز مجاهد حکیم هستند./998/د101/ب1

ارسال نظرات