۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۶۷۲۴۹۰
امام جمعه الیگودرز مطرح کرد؛

رسالت خطیر روحانیت در ارتقای اخلاق و معنویت در جامعه

رسالت خطیر روحانیت در ارتقای اخلاق و معنویت در جامعه
لرستان - حجت الاسلام سرلک با اشاره به نقش تبلیغی روحانیان در جامعه، گفت: این قشر در ارتقای اخلاق و معنویت و مقابله با هجمه های فرهنگی نقش بسزایی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام مهدی سرلک، ظهر امروز در گردهمایی روحانیون و مبلغین ایام فاطمیه (س) در دفتر امام جمعه الیگودرز، گفت: حضرت فاطمه(س) محور عالم هستی است و جایگاه ویژه ای در پیشگاه خدا و اولیای خدا دارند.

امام جمعه الیگودرز افزود: تبلیغ دین و ترویج مکتب فاطمی و سبک زندگی حضرت زهرا(س) بالاترین فضیلت ها است و روحانیت در این زمینه رسالت خطیری بر دوش دارند.

وی در ادامه عنوان داشت: ایام فاطمیه بهترین فرصت آشنایی هر بیشتر جامعه با فضائل و سبک زندگی آن حضرت است، باید از فرصت ها و ظرفیت های فضای مجازی در این زمینه استفاده شود.

حجت الاسلام سرلک با تأکید بر بیان مسائل و موضوعات اخلاقی و احکام شرعی تصریح کرد: روحانیت با بهره مندی از فرصت های تبلیغی باید نسبت به معرفی تربیت یافتگان مکتب فاطمی همچون سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی، ایفای نقش کند.

وی با اشاره به تلاش دشمن در قالب جبهه جنگ نرم و نفوذ فرهنگی اظهار داشت: فعالیت و حضور روحانیت در جامعه و بین مردم خنثی کننده هجمه های دشمن در جبهه جنگ نرم است.

امام جمعه الیگودرز خاطرنشان کرد: در این ایام با توجه به شیوع ویروس کرونا با بهره مندی از ظرفیت فضای مجازی و گسترش تبلیغ مجازی باید در ارتقای اخلاق و معنویت در جامعه گام برداشت و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

حجت الاسلام سرلک تصریح کرد: روحانیت در کنار مردم نقش مؤثری در رفع مشکلات جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی دارند، از این رو توجه به مسائل روز جامعه و نیازهای تبلیغی امری ضروری برای ایفای نقش در عرصه تبلیغ است./9451/پ210/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات