۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۶۷۲۵۷۸
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار رهبر شیعیان آفریقای جنوبی:

عقاید شیعه باید به نسل نوجوان و جوان آموزش داده شود

عقاید شیعه باید به نسل نوجوان و جوان آموزش داده شود
حضرت آیت الله مکارم شیرازی ضرورت گسترش گفتمان وحدت میان امت اسلام را مورد توجه قرار داد و گفت: عقاید شیعه باید به نسل نوجوان و جوان آموزش داده شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار شیخ شعیب رهبر شیعیان آفریقای جنوبی بر لزوم تقویت وحدت در میان شیعیان در سراسر جهان تأکید کرد و گفت: برای شیعیان دنیا حد و مرزی وجود ندارد، بلکه همه آنها در هر مملکتی که باشند باید دست اتحاد به سوی همدیگر دراز کنند.

وی بار دیگر ضرورت گسترش گفتمان وحدت میان امت اسلام را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: اتحاد شیعیان در آفریقای جنوبی باید روز به روز در میان خودشان و با کشورهای همجوار و اهل سنت آنجا تقویت شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر آموزش عقاید شیعه به نسل نوجوان و جوان عنوان کرد: عقاید شیعه، عقایدی است که از ائمه معصومین(ع) به ما رسیده است و باید از دوران کودکی به فرزندان آموزش داده شود.

وی ضمن هشدار نسبت به توطئه های شیاطین و بدخواهان امت اسلام و مذهب تشیع خطاب به شیخ شعیب رهبر شیعیان آفریقای جنوبی گفت: شما به عنوان رییس شیعیان آفریقای جنوبی تنها از طریق نامه با دیگر شیعیان تماس نگیرید، بلکه باید در میان آنها حاضر شوید و حقایق را بیان کنید، زیرا اگر حضور در کار نباشد، شیاطین و بدخواهان توطئه افکنی می کنند.

این مرجع تقلید در ادامه مذهب تشیع را برترین مذهب در دنیا خواند و با بیان اینکه مذهب شیعه روح افراد تشنه معنویت را سیراب می کند، تصریح کرد: دنیای امروز از ماتریالیسم و مادی گرایی خسته شده است، برای اینکه نتیجه مادی گرایی جز خون، قتل و بی اخلاقی چیز دیگری نیست؛ دنیای امروز دنبال مذهبی می گردد که آنها را از لحاظ روحی و معنوی سیراب کند و به عقیده ما آن مذهبی که می تواند در دنیای امروز روح افراد را سیراب کند، مذهب شیعه است.

وی خاطرنشان کرد: ما با اهل سنت باید متحد باشیم، گرچه با آنها در عقاید اختلاف نظر داریم، اما نباید فراموش کنیم که آنچه امروز می تواند روح تشنگان به مذهب را سیراب کند، تعلیمات مذهب شیعه است و همین که ما عقاید شیعه را تبلیغ کنیم، کافی است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه جمع میان تبلیغ عقاید شیعه و حفظ وحدت با اهل سنت احتیاج به لطافت و مهارت های بسیاری دارد، گفت: فعالان این عرصه باید از مهارت کافی برخوردار باشند تا جلوی تناقض ها و تفرقه ها گرفته شود؛ شما می توانید از جمهوری اسلامی کمک بگیرید تا عقاید شیعه روز به روز تبلیغ شود و گسترش یابد.

عقاید شیعه باید به نسل نوجوان و جوان آموزش داده شود

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه «مردم را با غیر زبانتان به سوی دین دعوت کنید» ابراز داشت: تبلیغ عقاید شیعه باید از طریق عمل صورت بگیرد، یعنی شیعیان باید با امانت، صداقت، درستکاری، اخلاق خوب و محبت سایر افراد را به سوی مذهب خود دعوت کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان ضمن آرزوی توفیقات روز افزون برای شیعیان آفریقای جنوبی عنوان کرد: بنده برای موفقیت شما بسیار دعا می کنم.

شیخ شعیب رهبر شیعیان آفریفای جنوبی نیز در ادامه این دیدار، گفت: از طرف تمام مسلمانان آفریقای جنوبی از حضرت آیت الله مکارم شیرازی بسیار تشکر می کنم.

شیخ شعیب تأکید کرد: متأسفانه اتحاد لازم میان شیعیان آفریقای جنوبی برقرار نبود، اما شورای مسلمانان پیرو اهل بیت(ع) به وحدت آنها کمک شایانی کرده است.

رهبر شیعیان آفریقای جنوبی ابراز کرد: ما اکنون به صورت رسمی در حکومت آفریقا شناخته شده ایم و امیدواریم به زودی احکام و قوانین خود را به صورت رسمی انجام دهیم؛ ما با اهل سنت همکاری خوبی داریم و امیدواریم شیعیان و اهل تسنن متحد تر از گذشته شوند.

شیخ شعیب تأکید کرد: ما نیازمندیم فعالیت های خود را گسترش داده و حوزه هایی را تشکیل دهیم تا آموزه های تشیع را به آنان منتقل کنیم./841/پ202/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
درود. این جستار را زیبا پژوهیدید.
1
0