۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۶۷۲۶۳۸
رسوایی عجیب در ارتش جعلی؛

افزایش خیانت و جاسوسی در ارتش اسرائیل

افزایش خیانت و جاسوسی در ارتش اسرائیل
رواج پدیده‌هایی همچون خیانت و رشوه‌خواری در میان نظامیان صهیونیست بیانگر عمق بحران داخلی رژیم اسرائیل است که ارتش این رژیم باوجود صرف هزینه‌های گزاف توان حفاظت از پایگاه‌های خود مقابل سارقان را ندارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، در عرف قوانین نظامی جهان این گونه شناخته شده که سلاح در واقع شرافت یک سرباز است و خلع سلاح کردن یک سرباز ابزاری برای تحقیر و توهین به شرافت او محسوب می شود که پیامدهای منفی بر روحیه سرباز خواهد داشت.   اما در این میان سرقت اسلحه یک اقدام شرم آور بوده و سهل انگاری در نگهداری از اسلحه و گم شدن آن  طبق قانون منجر به تشکیل پرونده در دادگاه نظامی و رسیدگی به آن از این طریق می‌شود.

 این درحالی است که سرقت اسلحه در اراضی اشغالی و میان صهیونیست ها تبدیل به یک پدیده معمولی شده و موضوع جدیدی نیست. در دوره اخیر سلاح های اسرائیلی در میان شهرک نشینان صهیونیست و قاچاقچیان پخش شده و  این افراد سلاح‌های مذکور را از طریق رشوه دادن به نظامیان صهیونیست به دست آورده اند.

 در این راستا روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت  با افشای بزرگترین سرقت مهمات از یک پایگاه نظامی اسرائیل اعلام کرد که شاید این بزرگترین مورد از دزدی سلاح در تاریخ رژیم اسرائیل باشد.

 بر اساس این گزارش در حالیکه ارتش رژیم صهیونیستی مدعی تامین امنیت بالا برای پایگاه های نظامی این رژیم با هزینه های بالا شده، قاچاقچیان موفق شدند با حمله به یک پایگاه نظامی یکی از بزرگترین سرقت ها از پایگاه‌های نظامی و شاید بزرگترین سرقت در تاریخ اسرائیل را به ثبت برساند.

 در این گزارش آمده که سارقان به کمک نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی وارد این پایگاه شده و توانستند ۹۳۰۰۰ گلوله از موضع پایگاه «تسئیلیم»   ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب فلسطین اشغالی سرقت کنند.

دسامبر ۲۰۲۰ شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد که از یکی از پایگاههای نظامی اسرائیل در شمال فلسطین اشغالی در نزدیکی مرز لبنان ده ها سلاح که برای نگهبانی مورد استفاده قرار می‌گرفت به سرقت رفته است. در این گزارش به نقل از منابع نظامی رژیم‌صهیونیستی آمده که در این عملیات  ۴۰ تفنگ به سرقت رفت.

منابع صهیونیستی گزارش دادند که به دنبال این سرقت ارتش رژیم اسرائیل درجه نظامی  افسر مسئول این پایگاه را خلع کرده و معاون وی نیز از خدمت برکنار شده است. این مجازات‌ها همچنین در زمینه خلع درجه نظامی، برکنار شدن و توبیخ  در رابطه با ۱۵ افسر دیگر از ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعمال شد.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در سال های اخیر پایگاه های نظامی اسرائیل بارها مورد سرقت قرار گرفتند.

در سال ۲۰۱۹ روزنامه اسرائیلی معاریو گزارشی از سرقت تجهیزات و سلاح های نظامی از یکی از پایگاههای نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی منتشر کرد که طی آن چندین بمب به سرقت رفته بود.

این ناهنجاری‌ها در ارتش رژیم صهیونیستی چندین واقعیت در جامعه اسرائیل را به اثبات می‌رساند:  

-اولین واقعیت مربوط به آن است که رژیم صهیونیستی با تمرکز برای تامین امنیت خود در سطح منطقه‌ای از تامین امنیت  در جبهه های داخلی  غافل مانده است. این موضوع نشان می‌دهد که ساختار موجودیت رژیم صهیونیستی و دکترین نظامی آن با نقص جدی مواجه است.

-گزارش ها و نتایج تحقیقاتی که بیانگر درگیری میان سربازان و مسئولان رژیم صهیونیستی است نشان می دهد که شرافت نظامی و دکترین نظامی در ارتش این رژیم مطرح نیست و به همین دلیل امکان جاسوسی و خیانت در میان آن ها بسیار بالاست.

- گرفتار شدن نظامیان صهیونیست در جرایمی همچون رشوه بیانگر بحران عمیق اقتصادی در جامعه صهیونیستی است در حالیکه مقامات اسرائیلی تلاش می کند برعکس این را جلوه داده و سازشکاران عرب را تشویق به سرمایه گذاری در اراضی اشغالی کنند.

-یک بعد از بی اخلاقی قابل توجهی در این پدیده سرقت از پایگاههای نظامی اسرائیل با کمک سربازان وجود دارد؛ چرا که این امر در سایر ارتش ها رایج نیست به ویژه کشورهایی که از بحران های اقتصادی رنج می برند، زیرا ارزشهای نظام و احترام به سلاح و حفظ حرمت آن از اصول اولیه برای سربازان است.

همه این موارد نشان می‌دهد یک نقص ساختاری بزرگ در جامعه صهیونیستی وجود دارد که نشانگر سقوط تدریجی این رژیم است. البته وجود چنین ناهنجاری هایی در بخش‌های مختلف جامعه اسرائیل دیده می‌شود، اما وقتی این موضوع به سطح ارتش این رژیم رسیده خطر آن برای صهیونیست‌ها دوچندان است.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات