۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۶۷۲۶۸۱
امام جمعه ازنا:

حضرت فاطمه الگویی برای زنان جامعه است

حضرت فاطمه الگویی برای زنان جامعه است
لرستان - حجت الاسلام سپهوند، حضرت فاطمه(س) را الگویی برای زنان جامعه بشریت عنوان کرد و گفت: پیروی از سبک زندگی فاطمی راه رسیدن به سعادت و خوشبختی است.

حجت الاسلام علی سپهوند، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با تسلیت شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س)، اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) شخصیتی بود که برای دفاع از امام زمان خود، به هیچ عنوان کوتاهی نکرد.

امام جمعه ازنا در رابطه با جایگاه و عظمت حضرت فاطمه(س) به حدیث (إِنَّ اللَّهَ یَغْضَبُ لِغَضَبِکِ وَیَرْضَى لِرَضَاکِ) از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: خداوند متعال با غضب فاطمه غضب می کند و با رضای او راضی می شود.

وی در ادامه عنوان کرد: صدیقه طاهره(س) به خوبی می‌دانستند اطاعت از ولی خدا همان اطاعت از پروردگار عالم است.

حجت الاسلام سپهوند بیان داشت: متأسفانه پس از رحلت پیامبر خاتم(ص) جریان نفاق و فتنه، مسیر خلافت را تغییر داد و تنها فاطمه زهرا(س) بود که علیه این جریان و انحرافات پیش آمده در مسیر ولایت و خلافت به افشاگری پرداخت و امامت و ولایت را حفظ کرد.

وی در پایان حضرت فاطمه(س) را الگوی همگان خواند و اظهار کرد: پیروی از سبک زندگی حضرت فاطمه(س) راه رسیدن به سعادت و بهترین الگوی عملی برای جامعه بشریت به ویژه بانوان است.

امام جمعه ازنا حضرت فاطمه(س) را الگویی برای همه زنان جامعه بشری عنوان کرد و گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب  زنان جامعه می توانند با الگوگیری از حضرت فاطمه(س) با وجود تمام بدآموزی‌ها، دیندار، طیب و طاهر، شجاع، مبارز و وفادار باشد و در عین حال در میدان‌های دشوار زندگی با تمام وجود سرمایه‌گذاری کند.

وی در پایان با اشاره به فضائل فاطمی در آیات و روایات بیان داشت: در سخنی از امام صادق(ع) آمده است که خداوند فرمود: «دو دریا را طوری روان کرد که به همدیگر برسند، بین آن دو حد فاصلی است که به هم تجاوز نمی‌کنند که علی(ع) و فاطمه(ع) همان دو دریا هستند./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات