۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۶۷۲۸۲۴

نگاهی به تازه های شبکه های اجتماعی امروز

نگاهی به تازه های شبکه های اجتماعی امروز
بررسی وضعیت بورس در کمیسیون اقتصادی با حضور رییس مجلس، شرط تامین ثبات اقتصادی، آقای ظریف! تکلیف "امضای کری تضمین است"چه می‌شود؟، استیضاح وزیر اقتصاد به دلیل افتضاح بورس کلید خورد بخشی از تازه های شبکه های اجتماعی امروز است.

به گزارش خبرگزاری رسا، بررسی وضعیت بورس در کمیسیون اقتصادی با حضور رییس مجلس، شرط تامین ثبات اقتصادی، آقای ظریف! تکلیف "امضای کری تضمین است"چه می‌شود؟، استیضاح وزیر اقتصاد به دلیل افتضاح بورس کلید خورد بخشی از تازه های شبکه های اجتماعی امروز است.

 

بررسی وضعیت بورس در کمیسیون اقتصادی با حضور رییس مجلس

مجتبی توانگر نماینده مجلس در توییتی نوشت: هم‌اکنون بررسی وضعیت بورس و بازار سرمایه در کمیسیون اقتصادی با حضور دکتر قالیباف رئیس‌مجلس، وزیر اقتصاد و مسوولان بازار سرمایه.

نمی‌گذاریم سرمایه‌های مردم با اعتماد به حرف‌های مسوولان دولتی، ساعت به ساعت آب شود.

 

 

 

شرط تامین ثبات اقتصادی

محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: مربی آموزش رانندگی می گفت آدم های ناشی آن قدر با فرمان بازی می کنند که بالاخره تصادف می کنند. می گفت آدم ناشی، آن قدر از این طرف و آن طرف سبیلش می زند که از ریخت بیندازد. می گفت خیاط ناشی، قد شلوار را کوتاه و بلند می بُرد و مجبور می شود از این پا و آن پا کم کند!

تیم اقتصادی روحانی، به اسم مهار تورم، اقتصاد را در رکودی عمیق بردند. با این وجود، نقدینگی را که از عوامل اصلی تورم است، ۷۰۰ درصد افزایش دادند و بنابراین رکورد تورم را که متعلق به دولت هاشمی بود، جا به جا کردند! دستپخت هفت ساله، "رکود تورمی" بی سابقه است؛ هم چوب و هم پیاز!

دولت برای نمایش انتخاباتی و سیاسی، کارت سوخت و سهمیه بندی را به مدت چهار سال حذف کرد که موجب قاچاق ۱۴۴ هزار میلیارد تومانی شد. وقتی هم درمانده شد، مردم را در آبان ۹۸ با سه برابر کردن قیمت بنزین غافلگیر کرد؛ فرصتی برای شبیخون و جنایت دشمن.

دولت با تصمیم گیری کدخدا منشانه آقای روحانی در سال ۹۷، نرخ دلار را ۴۲۰۰ تومان تعیین کرد و منابع ارزی محدود را به حراج گذاشت. ۱۸ میلیارد دلار، ظرف دو ماه به جیب رانت خواران رفت.

در واکنش به این اتفاق، اختصاص ارز دولتی برای واردات مایحتاج عمومی، بی سر و صدا متوقف شد. بنابراین تورم ناشی از سوء مدیریت ارزی، دو تورم را به مردم تحمیل کرد.

دولت، هفت سال شعار شفافیت داد، اما ساز وکار های شفافیت ساز برای مبارزه با قاچاق، مانند ایران کُد و شبنم و کارت سوخت را حذف کرد. امسال هم که مدعی است سامانه جامع تجارت را پس از چهار سال، مجددا رونمایی کرده، خبری از خروجی واقعی این کار نیست.

دولت برای تامین منابع خود، مردم را تشویق کرد در بورس سرمایه گذاری کنند، بدون آن که شفافیت را حاکم کرده و ارزش شرکت ها را واقعی کرده باشد. بورس دچار رشد حباب وار و انفجاری شد. اما به فاصله هفت ماه، در اثر تصمیمات متناقض آقای روحانی و برخی وزرا، ریزش های شدید را تجربه کرد و سرمایه گذارانِ متاخر، زیان هنگفتی را متحمل شدند.

آنچه طی روزهای اخیر، موجب تلاطم بیشتر بورس شده، تحرکات نامتعارف دولت برای کاهش نرخ ارز (از جمله در ادبیات روحانی) است. اینجا هم رفتار بی ثبات و پر نوسان دولت در دو حوزه ارز و بورس، موجب تلاطم شده، بی آن که در قیمت های واقعی بازار، کاهش محسوسی اتفاق بیفتد.

یک علت مهم تلاطمات اقتصادی پیاپی، گره زدن همه تدابیر اقتصاد کشور، به برجام و رفتار منافقانه دولت های غربی به ویژه آمریکاست؛ و حال آن که رژیم آمریکا، بدترین دوره عمر خود را به اعتبار درگیری با بحران چند لایه کرونایی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی می گذراند.

اصرار بر اتکا به دشمن را نمی توان صرفا به ناشیگری نسبت داد. اکنون بیم آن می رود که مهندسی سیاسی (بخوانید سر هم بندی و صحنه آرایی) اقتصاد، خسارت هایی به مراتب بیشتر از آنچه پس از انتخابات ۹۴ و ۹۶ به کشور تحمیل کرد، به ارمغان بیاورد.

نخبگان دلسوز باید مردم را برای مقاومت در برابر تحریف خطرناک آماده کنند. مسیر ثبات و مقاوم سازی اقتصاد، از متن مقاوم سازی مردم در برابر پوپولیسم غربگرا می گذرد. این کار، بر هر کار دیگری در انتخابات اولویت دارد.

 

آقای ظریف! تکلیف "امضای کری تضمین است"چه می‌شود؟

کاربر فضای مجازی در توییتی نوشت: وزیر خارجه گفته سیاستمان در مواجهه با بایدن "اقدام در برابر اقدام" است و اقدام در برابر بیانیه و امضا را نمی‌پذیریم.

باید از آقای ظریف پرسید ۵سال زمان نیاز بود تا به فهم تدبیر رهبری برسید که از ابتدا گفته بودند "تعهّد در مقابل تعهّد" ؟

راستی تکلیف "امضای کری تضمین است"چه میشود؟

 

استیضاح وزیر اقتصاد به دلیل افتضاح بورس کلید خورد

احمدنادری نماینده مجلس در توییتی نوشت: استیضاح وزیر بی کفایت اقتصاد که شامل ۱۱ محور است، با ۱۰۲ امضا به هیات رییسه مجلس ارسال شده و افتضاح بورس در صدر همه محورهاست.

 

 

لال مونی گرین کارتی

محمد خادمی طلبه فعال رسانه ای در کانال توییت طلبه، نوشت: قبله آمال بعضیا علاوه بر روزی ۴۵۰۰تا کشته کرونا، واکسنی ساخته که فقط تو یه نمونه آزمایش، روی یه پیرزن ۹۰ساله باعث شد بیچاره بعد یک ساعت بمیره!!

به نظرم اگه واکسن برکت این اتفاق براش میفتاد، از حجم تخریب و تمسخر وطن فروشا می شد برق تولید کرد!

سلبریتی ها هم برای اون مرحومه الان شمع روشن می کردن!

چن تا دیگه از بازیگرا هم با نوه اون خدا بیامرز سلفی می گرفتن و هشتگ ایرانم تسلیت می زدن!!

اما چون واکسن آمریکاییه لال مونیه گرین کارت گرفتن!

 

عوارض بزرگراه‌ها به جیب چه کسی می‌رود؟

عبدالله گنجی، فعال رسانه‌ای در توییتر نوشت: قبلا از مجلس خواستم تفحصی از بزرگراههای کشور انجام دهد. این حجم پول دریافتی از مردم صرف چه کاری میشود؟ بزرگراه اصفهان-کاشان از قبل خروجی نطنز تا بعداز کاشان ٢ کیلومتر آسفالت سالم ندارد. گلگیر به لاستیک میخورد، سر سرنشینان به سقف خودرو. ۴ بار هم عوارض ۵ هزار تومانی اخذ میشود کجا میرود؟

 

 

 

چرا BBC اعتراضات مردم انگلیس را پوشش نمی‌دهد

کاربر فضای مجازی در توییتی نوشت: امروز ماهیگیر ها و راننده کامیون هایی که از تاخیر سر مرز به خاطر هرج و مرج برگزیت عصبانی بوده اند و ماهی هاشون فاسد شده بوده به نشانه اعتراض با کامیون هاشون به مرکز شهر لندن رفته بودن، جلوی خانه نخست وزیر!

این توییت از چرایی عدم پوشش بی بی سی انگلیسی در مورد این اعتراض می‌پرسه!

 

 

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات