۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۶۷۲۸۹۵
دبیر ستاد حقوق بشر:

تحریم آستان قدس رضوی ناتوانی آمریکا در مقابله با اراده ملت ایران را ثابت کرد

تحریم آستان قدس رضوی ناتوانی آمریکا در مقابله با اراده ملت ایران را ثابت کرد
باقری کنی گفت: تبدیل تهدید ضدفرهنگی ضربه نظامی به ۵۲ مرکز فرهنگی ایران در سال ۹۸ به تحریم آستان قدس رضوی در سال ۹۹ بیش از پیش ناتوانی امریکا در مقابله با اراده ملت ایران را ثابت کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، دبیر ستاد حقوق بشر گفت: تحریم بزرگترین مرکز فرهنگی ایران از سوی آمریکایی‌های بی‌فرهنگ که روزی خواب ضربه به ۵۲ نقطه فرهنگی در ایران را می‌دیدند، دور از انتظار نبود، اما سکوت مجامع جهانی مدعی حمایت از فرهنگ و صیانت از حقوق بشر در قبال این اقدام ضدفرهنگی و نقض حقوق صدها میلیون عاشق دلباخته آستان قدس رضوی توجیه‌پذیر نیست.

وی همچنین بیان کرد: تبدیل تهدید ضدفرهنگی ضربه نظامی به ۵۲ مرکز فرهنگی ایران در سال ۹۸ به تحریم آستان قدس رضوی در سال ۹۹ بیش از پیش ناتوانی امریکا در مقابله با اراده ملت ایران را ثابت کرد.

باقری‌کنی گفت: کارنامه درخشان آستان قدس رضوی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خدمت به توده‌های مردم به‌ویژه ضعفا و مستضعفان، هیچ توجیهی برای سکوت دولت‌ها و مراجع بین‌المللی مدعی حقوق بشر باقی نمی‌گذارد.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به اینکه اماکن مقدس مذهبی در حقوق بین الملل همواره مصون از تعرض بوده افزود: آمریکا با این اقدام خود مجددا قواعد حقوقی و اخلاقی را زیر پا گذاشت.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات