۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۶۷۲۹۳۵
بختیاری:

کمیته امداد امام خمینی وارد فاز توانمندسازی شده است

کمیته امداد امام خمینی وارد فاز توانمندسازی شده است
رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) به ارائه گزارشی از روند فعالیت های این نهاد پرداخت و گفت: امروز از حوزه حمایت عبور کرده و وارد فاز توانمندسازی شده ایم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سید مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) عصر امروز در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تقدیر و تشکر از حمایت های این مرجع تقلید از فعالیت های کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: حمایت شما از کمیته امداد امام خیمنی(ره) تأثیرات بسیار مثبتی داشته است.

وی با بیان اینکه طبق مطالبات رهبر معظم انقلاب توانمدسازی با درآمد ثابت همراه با رعایت کرامت مددجویان از راهبردهای ما در کمیته امداد امام خمینی(ره) محسوب می شود، اظهار داشت: امروز ما می توانیم بگوییم از حوزه حمایت عبور کرده و وارد فاز توانمندسازی شده ایم.

بختیاری تأکید کرد: حمایت از صعب العلاج ها و سالمندان از سوی کمیته امداد همچنان ادامه دارد، اما برای سایر افراد مسأله اشتغال، مسکن و امدادگری فرهنگی که به خودکفایی و خودباوری منجر شود در دستور کار قرار دارد.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه امروز مردم کمک های بی دریغ بسیاری به ما در حمایت از نیازمندان می کنند، استان قم را در این زمینه سرآمد دانست و گفت: سال گذشته 43 میلیارد تومان و امسال نیز علی‌رغم مشکلات معیشتی و اقتصادی بالغ بر 80 میلیارد تومان از سوی مردم قم به کمیته امداد امام خمینی(ره) کمک صورت گرفته است؛ کمک های مردمی نه تنها در این استان کم نشده بلکه بیشتر هم شده است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان امسال 200 هزار اشتغال ایجاد خواهیم کرد، از تلاش برای ایجاد 300 هزار اشتغال برای مددجویان در سال آینده خبر داد و افزود: تا آخر آذرماه سال جاری 150 هزار اشتغال ایجاد شده که عمده آنها نیز از آن جهت که مددجویان ما از بانوان هستند و وظیفه مادری نیز بر عهده شان قرار دارد، اشتغالات خانگی است.

بختیاری با بیان اینکه دولت همکاری بسیار خوبی در تخصیص بودجه برای اعطای تسهیلات از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) به مددجویان داشته است، گفت: ظرف 18 ماه آینده سعی خواهیم کرد مددجوی بدون مسکن در استان قم نداشته باشیم.

وی با اشاره به راه اندازی طرح مددکاری اسلامی با استفاده از ظرفیت بانوان طلبه برای بانوان مددجو به ارائه گزارشی از عملکرد صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد امام خمینی(ره) پرداخت و ابراز کرد: سال گذشته 2 میلیارد و 300 میلیون تومان به 340 هزار نفر و امسال نیز تا کنون 2 میلیارد و 515 میلیون تومان به 320 هزار نفر وام قرض الحسنه به مددجویان اعطا کرده ایم و حتی یک ریال هم کارمزد نگرفته ایم.

بختیاری در پایان به اهتمام کمیته امداد امام خمینی(ره) نسبت به امور آموزشی و تربیتی مددجویان محصل اشاره و بیان کرد: حدود 6 هزار نخبه، 82 هزار دانشجو که 4 هزار نفر آنها طلبه هستند و 735 هزار دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که خدمات لازم به آنها ارائه شده و می شود./841/پ202/ب1

ارسال نظرات