۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۶۷۳۰۴۹
حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا عنوان کرد؛

لزوم غنابخشی علمی به قانونگذاری طبق نیازهای میدانی مبتنی بر فقه اسلامی

لزوم غنابخشی علمی به قانونگذاری طبق نیازهای میدانی مبتنی بر فقه اسلامی
رییس کمیته فرهنگی، آموزش و اجتماعی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی دفتر قم گفت: بخشی از مسائل قانون گذاری اسلامی نیازمند پژوهش های میدانی است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا رییس کمیته فرهنگی، آموزش و اجتماعی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی دفتر قم در آیین افتتاحیه دفتر قم مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی که با حضور ویدئو کنفرانسی قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، این مرکز را کمک کننده مجلس شورای اسلامی در مباحث نظری علوم در وضع قوانین توصیف کرد و با اشاره به رویکرد مبنایی و درازمدت آن تصریح کرد: این مرکز سعی دارد مسائل کلان و راهبردی و کاربردی مجلس را مورد توجه قرار دهد و از پرداختن به مسائل روزمره پرهیز کند.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد تحول در حوزه علمیه مطابق معیارهای بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: حوزه باید در چهل ساله دوم انقلاب ورود جدی تری به مسأله پژوهش داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا با اشاره به رویکردهای مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تا پیش از این، مرکز تحقیقات اسلامی مجلس ناظر بر وضع قوانین اسلامی بود و بر وضع قوانین مبتنی بر فقه نظارت داشت.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بخشی از مسائل قانون گذاری اسلامی نیازمند پژوهش های میدانی است، گفت: ما در این مرکز تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا این خلأ به درستی و به صورت صحیح پر شود.

وی به نقش مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی در تدوین و وضع قوانین مبتنی بر فقه اسلامی تأکید کرد و افزود: این مرکز می تواند میزان غنای علمی و پژوهشی قانونگذاری در مجلس را طبق نیازهای میدانی و عینی مبتنی بر فقه اسلامی تقویت کند./841/پ202/ب1

ارسال نظرات