۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۶۷۳۲۷۵

رییس شورای علمی دین پژوهان کشور انتخاب شد

رییس شورای علمی دین پژوهان کشور انتخاب شد
در جلسه شورای دین پژوهان کشور حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی عضو مجلس خبرگان رهبری و فقیه ناظر بر شورای استاندارد به عنوان دبیر شورای علمیه دین پژوهان انتخاب شدند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی در جلسه شورای دین پژوهان کشور با اکثریت آراء اعضای اصلی این شورا ، عضو مجلس خبرگان رهبری و فقیه ناظر بر شورای حلال استاندارد به عنوان دبیر شورای علمیه دین پژوهان انتخاب شد.

وی در کارنامه علمی خود معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی، معاونت پژوهشی مجمع تقریب مذاهب اسلامی، ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی و همچنین ریاست مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی و عضویت کنونی مجلس خبرگان رهبری دارد. دبیر این شورا در بخشی از سخنان خود گفت استاد احمد مبلغی یکی از مجتهدین صاحب نظر در آراء و اندیشه های جدید فقهی و به خصوص در زمینه فقه الاجتماع و ابواب جدید فقه کاربردی در امور دینی و اجتماعی کشور و یکی از صاحب نظران تقریب و وحدت اسلامی در جهان می باشند.

همچنین در جلسه شورای دین پژوهان کشور با تجلیل از خدمات اعضای سابق این شورا، بخصوص زنده یاد مرحوم استاد محمد جواد صاحبی، از خدمات حجج اسلام و آقایان: احمد مسجد جامعی، دلشاد تهرانی، محمد مهدی احمدی، سهراب حمیدی، تقدیر و تجلیل شد و حجج اسلام محمد تقی سبحانی، معراجی، رضا مختاری، سیدعباس صالحی، ابوالقاسم علیدوست، محمدعلی مهدی راد به عنوان اعضای جدید شورای دین پژوهان با رای اکثریت انتخاب گردیدند، تا در دوره جدید به همکاری با شورای دین پژوهان کشور دعوت گردند.

دبیرخانه شورای دین پژوهان واقع در بلوار عمار یاسر قم پذیرای مراجعات علمی و ارتباطات محققین ، اساتید و پژوهشگران علوم اسلامی حوزه و دانشگاه و بخش خصوصی می باشد.

شورای دین پژوهان کشور مرکب از ۱۵ نفر عضو علمی است که از صاحب نظران امور علمی و پژوهشی حوزه و مسئولین پژوهشگاه های مهم و مراکز مهم موسسات پژوهشی عمده مرکب از اساتید حوزه و دانشگاه تشکیل شده است و بیش از دو دهه در زمینه های تعیین اولویت های پژوهشی و بایسته‌های علمی و پژوهشی و حمایت از پژوهشگران علوم اسلامی و تلاش برای تعمیق و گسترش و غنی سازی پژوهش های دینی و ارتقای سطح علمی کتب دینی اقدامات شایسته‌ای را به عمل آورده است./1350/د101/ف

ارسال نظرات