۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۶۷۳۳۹۴
حجت الاسلام والمسلمین مصباح یزدی:

علامه مصباح ریشه‌های انحراف اصلاح طلبی و اعتدال گرایی را برملا کرد

علامه مصباح ریشه‌های انحراف اصلاح طلبی و اعتدال گرایی را برملا کرد
حجت الاسلام والمسلمین مصباح یزدی گفت: علامه مصباح در مقابل خوانش های لیبرالیستی از دین تحت نام اصلاح طلبی و اعتدال گرایی ایستاد و ریشه های منحرف آن ها را بر ملا کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، وبینار «آیت الله مصباح یزدی، مرزبان اندیشه اسلامی» با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علی مصباح یزدی چهارشنبه شب برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی مصباح یزدی فرزند علامه مصباح با تسلیت ایام رحلت ام البنین(س) گفت: علمای ربانی کسانی هستند که خود را وقف دین و شناخت اسلام، ارزش های عملی و پیاده کردن ارزش های اسلامی در جنبه های فردی، اجتماعی و سیاسی و دیگر جنبه ها می کنند.

فرزند علامه مصباح بیان داشت: وظایف علمای اسلامی یک جنبه اثباتی دارد که در آن علما به اثبات عقاید اسلامی تفسیر وحی و قرآن و تبیین وظایف فردی اجتماعی مردم و موضوعات تربیتی می پردازند.

وی افزود: علامه مصباح به عنوا یک عالم دینی از روز اولی که وارد عرصه حوزه علمیه و دین شدند به این عرصه ها پا گذاشتند و با فضل خدا اساتید بزرگی نیز بر سر راه ایشان قرار گرفت و تلاش خود را در نهایت ممکن به کار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین مصباح یزدی اظهار داشت: علامه در زمینه تفسیر قرآن کلام و عقاید کتاب ها و مقالات و سخنرانی هایی داشتند و درس اخلاق ایشان نیز محفل افراد حق طلب بود و در این حوزه نیز صاحب تدریس و تالیف هایی نوآورانه بودند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: علوم انسانی از جمله حقوق، سیاست، اقتصاد، علوم اجتماعی و دیگر علوم انسانی همگی باید تحت نظمی برنامه ریزی شوند و آیت الله مصباح جزء اولین کسانی بودکه این را فهمید و دانست که علوم انسانی غربی بر پایه هایی لرزانی استوار شده و باید بر مبانی درست اسلامی بنا شود.

وی خاطرنشان کرد: به گفته خداوند هر پیامبری که مبعوث می شود برخی هستند که به دنبال ایجاد بدعت و انحراف در مسیر الهی اند تا انسان را به سمت شقاوت و دوری از خدا بکشانند بنابراین وظیفه دومی که عالمان شیعه برعهده دارند دفاع از مرزهای عقیدتی اسلام و شیعه است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) ادامه داد: این وظیفه ای بسیار خطیر و پر ثمر است و در روایات بسیار از این عالمان تمجید شده است و پیامبر(ص) وظیفه عالم را در بحبوحه ظهور بدعت، ظاهر کردن علم خود و بهره گیری از آن می داند و این عالمان مرابطون و مرزبانان اسلام شیعه هستند و عالمی که از علمش در برابر بدعت ها بهره نگیرد مشمول لعنت الهی خواهد بود.

وی اظهار داشت: علامه با آثار خود که در کشور و حتی در جهان دیده شد به مبارزه با انحرافات و ریشه یابی آن ها و دفاع از اندیشه شیعه پرداختند و این دفاع همیشه به یک شکل نبود و در شرایط مختلف عکس العمل های متفاوتی از ایشان شاهد بودیم و متناسب با سلاح دشمن علیه او سلاح متناسب برمی داشتند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از روشن ترین شیاطینی که قصد انهدام دین و مبارزه با دین مردم داشتند رژیم طاغوت بود که برای مبارزه با دین روحانیت را سرکوب کردند مدارس علمیه را تعطیل کردند با حجاب مبارزه کردند و یک جنگ علنی علیه دین به راه انداختند و وقتی هدفشان تأمین نشد از سرگذشت مسیحیت در غرب الگو گرفتند و این رویه را در پیش گرفتند که با حجاب خانم ها و حج کاری نداریم اما دین در سیاست نباید دخالت کند و حتی آن را ترویج می کردند و برای خام کردن مردم نماز می خواندند و حج می رفتند.

وی ادامه داد: علامه مصباح از همان زمان به روشنگری و مقابله با این دین ساختگی پرداختند و به تربیت شاگردان پرداختند اما مبارزه علامه به اینجا ختم نشد و در اواخر دولت پهلوی که مارکسیست ها دین را مزاحم مبارزه می دیدند و دین را به عنوان افیون ملت ها و عامل خمودی مردم می دیدند با دین مقابله می کردند؛ علامه با جلسات نقد مارکسیست به مبارزه با آن ها برخاستند.

حجت الاسلام والمسلمین مصباح یزدی گفت: در سالهای پایانی پهلوی برخی به ارائه تفسیر نادرست از قرآن و دین پرداختند و در مقابل برخی که افرادی متدین نیز در بین آن ها بودند در مقام پاسخ بر می آمدند و از آنجا که فهم دینی درست و مبنای صحیحی در دین نداشتند دین را به مسائل مادی گره زده و قرائتی مادی از دین ارائه می دادند که علامه به مبارزه با آن ها پرداخت و در این راه مود انتقاد دوستان نیز قرار گرفت اما مخالفت دوستان سبب نشد تا ایشان مسیر درست را رها کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: انحراف دیگری که علامه با آن به مبارزه برخاست تفکر منافقین بود که افرادی در بین آنها نهج البلاغه را حفظ بودند و برای امام حسین (ع) کتاب می نوشتند به قول شهید مطهری روضه مارکسیستی برای امام حسین(ع) نوشته بودند و فقط به شجاعت امام حسین (ع) می پرداختند و شعار آن ها شغل مناسب برای همه بود و علامه از اولین کسانی بود که این انحراف را تشخیص داد و در این مبارزه بسیاری از همقطاران ایشان او را تنها گذاشتند.

وی افزود: بعداز انقلاب هم تلاش های شیاطین برای ایجاد انحراف در دین ادامه یافت و انقلاب اسلامی شوک بزرگی در دشمنان دین ایجاد کرد و غرب سالها با دین مبارزه کرده بود و در این مبارزه صاحب تجربه بود و این عنوان را که دوران دین گذشته به عنوان یک تئوری جامعه شناسانه مطرح کرده بودند اما ظهور انقلاب همه برنامه های آن ها را به هم ریخت.

فرزند علامه مصباح گفت: آیت الله مصباح این مبارز خستگی ناپذیر در مقابل خوانش های لیبرالیستی از دین تحت نام اصلاح طلبی و اعتدال گرایی که ریشه و یا شیوه ای غیر دینی و حتی ضد دینی داشت به حمایت از انقلاب برخاست و روشنگری کرد و ریشه های منحرف آن ها را بر ملا کرد و در سخنرانی های قبل نمازجمعه و در منبرها و چه در سفرها به اقصی نقاط کشور و به تنهایی وظیفه ای که یک مجموعه باید انجام می داد را به عهده گرفت.

وی ابراز داشت: در دورانی که یک جریان ضد دین به نام اصلاح طلبی که از قدرت سیاسی نیز برخوردار شده بود برای مبارزه با انحراف آنها در یک روز 7 یا 8 سخنرانی داشت و این چیزی نبود که او را خسته کند و این راه هم بدون مزاحمت نبود و تهمت ها و توهین هایی که اصلاح طلبان از عمامه به سرها گرفته تا روزنامه ها و رسانه ها نثار ایشان می کردند اما این ها مانع علامه نمی شد و می فرمود مشغول فحش درمانی هستم و نشاط پیدا می کنم وقتی می بینم مورد غضب شیاطین هستم.

حجت الاسلام والمسلمین مصباح یزدی گفت: علامه خود را وقف دین کرد و اگر در دور افتاده ترین نقطه ایشان را دعوت می کردند ابا نداشت که با آن ها بنشیند و در طرح ولایت گاهی ساعت ها با جوانان می نشست و به سوالات آن ها پاسخ می داد./1399/پ201/ب1

ارسال نظرات