۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۶۷۳۴۵۸
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی:

انتظار جامعه از پژوهش‌های حوزه پاسخگویی به نیازها است

انتظار جامعه از پژوهش‌های حوزه پاسخگویی به نیازها است
معاون پژوهش حوزه های علمیه گفت: انتظار جامعه از حوزه این است که بتوانیم براساس نیاز جامعه حرکت کرده و با استفاده از ابزارهای جدید، پاسخ‌ها را به جامعه ارائه کند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی در اختتامیه پنجمین جشنواره مجلات واحدهای آموزشی که در سالن مرحوم آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه، برگزار شد با اشاره به سیاست های کلان این معاونت در عرصه پژوهش و اهمیت پژوهش و آموزش در حوزه گفت: معتقدیم که تولید علم در بستر تکمیل آموزش و پژوهش مسیر خود را طی می کند و از افتخارات حوزه علمیه این است که درس های خارج او پژوهش محور و ساختار دروس حوزه هم با پژوهش همراه و عجین شده است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه افزود: بحث تقریر نویسی از سنت های دیرین حوزوی در میان ارباب دانش مرسوم بوده و تا کنون هم بروز و ظهور داشته است. البته امروز شرایطی که جامعه اقتضاء دارد و ابزارهای نوینی که به وجود آمده باید توجه کرد و انتظار جامعه از حوزه این است که بتوانیم براساس شرایط و نیاز جامعه حرکت کنیم و با ابزارها و غالب های جدید آن علمی که در بستر حوزه وجود دارد و اساتید همواره در تولید علم گام های خوبی برمی دارند، بتوانیم، آنها را به جامعه ارائه کنیم.

وی بیان داشت: از سیاست های کلان حوزه در این دوره این است که حوزه های علمیه تنها اداره کننده مدارس علمیه موجود در ساختار آموزش نیست، بلکه متکفل وجه زندگی مؤمنانه مردم جامعه است و همه تلاش ها برای تحقق وجه زندگی مؤمنانه مردم جامعه است؛ به همین دلیل نسبت به آنچه در جامعه می گذرد، حوزه مسئول و نظام آموزش در راستای انسانهایی که بتوانند اداره این جامعه را برعهده بگیرند، تلاش کند./1350/د101/ف

ارسال نظرات