۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۶۷۳۴۸۱
آیت الله سعیدی تأکید کرد؛

مقاومت در برابر مستکبران؛ تنها راه مؤثر برای احقاق حق ملت ولایتمدار ایران

مقاومت در برابر مستکبران؛ تنها راه مؤثر برای احقاق حق ملت ولایتمدار ایران
امام جمعه قم تأکید کرد که تنها راه مؤثر برای احقاق حق ملت ولایتمدار و مقاوم و تنها راه شکست دشمن فقط و فقط مقاومت در برابر مستکبران است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه شهر مقدس قم با اشاره به ضرورت رعایت تقوای در جنبه های اجتماعی و فردی گفت: انسان اگر بداند در یک محله ای یا در یک مکانی دوربین مدار بسته ای وجود دارد برای حفظ آبرویش دست به گناه نمی زند، اما مهم تر آن می باشد که انسان در خلوت خود و در جایی که تنها خداوند شاهد و ناظر اعمالش است، دست به گناه نزند.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم، برخی درگیری های اهل کتاب و یهودیان با مسلمانان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن کریم، اهل کتاب و یهودیان برای خودشان عزت کاذبی قائل بوده و مسلمانان را تحقیر می کردند، از این جهت از سوی خداوند مقرر شد تا مسلمانان با آنها بجنگند، زیرا این دو گروه اعتقادات مشرکانه بسیاری داشته و ایمان حقیقی به خداوند و روز قیامت نداشتند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه دین اسلام آمده است تا با اقتدار و استدلال مدیریت جهانی را به دست بگیرد، خاطرنشان کرد: غرب زدگان بی هویت و هیأت حاکمه آمریکا و صهیونیسم بدانند آینده مدیریت این جهان به دست با کفایت امام زمان(عج) خواهد بود.

به گزارش رسا، امام جمعه قم در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه شهر مقدس قم با اشاره به ایام الله دهه فجر و بازگشت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی بیان کرد: امسال به لحاظ شیوع ویروس کرونا مراسم و برنامه های ایام الله دهه فجر به ویژه راهپیمایی 22 بهمن همانند سال های دیگر برگزار نمی شود و از شما می خواهم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنید تا زنجیره شیوع این ویروس منحوس قطع شود و بتوانیم بر این دشمن متقلب نیز پیروز شویم.

وی روحیه ضد استکباری ملت بزرگ  ایران را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: 22 بهمن ماه امسال زمینه ساز حضور پرشور ملت بزرگ ایران در انتخابات آینده خواهد بود.

آیت الله سعیدی با اشاره به ولادت با سعادت حضرت صدیقه طاهره(س) اظهار کرد: ایشان از آن جهت که خودشان، همسرشان، پدرشان و فرزندانشان معصوم هستند، نه تنها اسوه ای برای همه عالم، بلکه اسوه ای برای امام زمان(عج) محسوب می شود، همانطور که خود ایشان در روایتی فرمودند حضرت زهرا(س) اسوه ای برای من محسوب می شوند.

امام جمعه قم ابراز کرد: روز میلاد حضرت زهرا(س) باید فرصتی برای ذکر فضائل آن حضرت بوده و با توجه به این که در ایام الله دهه فجر هستیم نقش زنان در انقلاب اسلامی و گوشه ای از فداکاری مادران در این راستا را به گوش مردم برسانیم؛ بر اساس روایتی از امیرمؤمنان(ع) زن گل بهاری و لطیف و آسیب پذیر است، نه قهرمانی که بتواند کار کند، بنابراین نباید کارهایی که از توان زنان خارج است را به آنها بسپاریم.

وی در ادامه استکبار را جبهه ای واحد دانست و گفت: ممکن است عناصر و دولت های استکباری عوض شوند، اما سیاست هایشان هیچگاه عوض نخواهد شد، یعنی آنها تا زمانی که ما را از عقایدمان بازگردانند با ما دشمنی خواهند داشت، از این رو باید دانست مقاومت حداکثری، پاسخ نظامی به تجاوز گری دشمن و پیروی از ولایت سه عنصر شکست استکبار محسوب می شود.

آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: با حضور بایدن در کاخ سفید نه تنها فشارها قطع نشد، بلکه با خوی استکباری که دارند می خواهند با فشار هوشمندانه به آرزوی دیرینه خود یعنی شکست جمهوری اسلامی ایران برسند؛ ما باید در مقابل فشار هوشمندانه، مقاومت هوشمندانه داشته باشیم.

امام جمعه قم شکست فشار حداکثری ترامپ را نشانه افول آمریکا و لیبرال دموکراسی غربی توصیف کرد: ترامپ بر اساس تحلیلی اشتباه از برجام خارج شد تا با کمک نفوذی های داخلی به مرداش برسد؛ او می پنداشت با این کار ایران بر سر دوراهی مذاکره یا جنگ قرار می گیرد و بر اساس همین تحلیل نخست وزیر ژاپن را به ایران فرستاد، اما با موضع قاطع و منطقی رهبری و جمهوری اسلامی مواجه شد.

وی عنوان کرد: رسانه های زنجیره ای و غرب گرایان همواره در آن شرایط می گفتند در صورت نفی مذاکره با ترامپ، جنگ خواهد شد؛ در چنین شرایطی رهبری در برابر آمریکا قد علم کرده و فرمودند «جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد»؛ هم اکنون ترامپ شکست خورده، ذلیلانه کاخ سفید را ترک کرد و به زباله دان تاریخ رفت.

آیت الله سعیدی اظهار کرد: مذاکره با دشمن مکار و سلطه گر هم به لحاظ قرآنی و هم به لحاظ مبانی روایی و هم به لحاظ تجربه های درونی و بیرونی کوچک ترین فایده ای نداشته و نخواهد داشت؛ مذاکره با دولت های سلطه گر کارآمد نیست.

امام جمعه قم ابراز کرد: تنها راه مؤثر برای احقاق حق ملت ولایتمدار و مقاوم و تنها راه شکست دشمن فقط و فقط مقاومت در برابر مستکبران است.

وی مطرح کرد: مهم ترین راهبرد ما از آغاز انقلاب تا کنون انسجام و وحدت نیروهای انقلابی ذیل ولایت و پرهیز از تفرقه بوده و هست و باید همین راه را ادامه دهیم./841/

ارسال نظرات