۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۶۷۳۶۴۵
خاطراتی شنیدنی از شهید حجت الاسلام میثمی؛

نان خشک؛‌ جیره نماینده امام!

نان خشک؛‌ جیره نماینده امام!
علی میثمی گفت: یک‌بار که شهید میثمی گرسنه بود از مسؤول پخش غذا، «نان خشک» درخواست کرد و این در حالی بود که خودش نماینده امام(ره) بود و دسترسی به انواع مواد غذایی داشت.

علی میثمی برادرزاده شهید حجت الاسلام عبدالله میثمی نماینده امام خمینی (ره) در قرارگاه خاتم الانبیاء در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به سالگرد شهادت شهید میثمی گفت: تولد شهید میثمی با تولد امیرالمؤمنین(ع) و شهادتش با شهادت حضرت زهرا(س) مقارن شد.

وی بیان داشت: یکی از خصوصیات بارز این شهید بزرگوار به گواهی شخصیت هایی نظیر سردار صفوی، سردار جعفری و دیگران، ایجاد اتحاد در بین نیروهای نظامی از قبیل سپاه و ارتش و بسیج بود و به مثابه یک حلقه اتصال در بین این نیروها عمل می کرد.

برادرزاده شهید میثمی حساسیت ایشان در حفظ بیت المال را یادآور شد و افزود: یکی از همرزمان شهید برای من نقل می کرد که «من مسؤول پخش غذا بودم و یکبار که ایشان گرسنه بود از من نان خشک درخواست کرد و این در حالی بود که خودش نماینده امام (ره) بود و دسترسی به انواع کنسرو و مواد غذایی داشت».

ارادت شهید به حضرت زهرا حتی در کما

وی اظهار داشت: شهید میثمی با وجود اینکه نماینده امام(ره) بود اما بسیار متواضع و ساده زیست بود به طوری اگر کسی ایشان را می‌ دید گمان نمی کرد که چنین پست و مقامی داشته باشد و خود نیز همواره در خط مقدم حضور داشت. اگر بخواهیم او را با کسی مقایسه کنیم آن شخص حاج قاسم است.

برادر زاده شهید میثمی گفت: ایشان در سحرگاه 9 بهمن 65 مورد اصابت ترکش قرار گرفت و به بیمارستان منتقل شدند و بعد از سه روز در تاریخ 12 بهمن ماه در شب شهادت حضرت زهرا (س) در بیمارستان به شهادت رسید و شاید این تقارن هم از روی ارادتی بود که به اهل بیت(ع) داشتند.

فرزند شهید رحمت الله میثمی افزود: پدرم زودتر به شهادت رسید و عمویم همیشه از ایشان یاد می کرد و می گفت «ما دو برادر و در یک مسیر بودیم اما رحمت الله با اینکه کوچکتر بود زودتر بختش برای شهادت باز شد».

وی به خاطره ای که از پزشک شهید نقل شده است، اشاره کرد و اظهار داشت: از پزشک ایشان شنیدم که در شب آخر که در کما بود و تنها قلب او کار می کرد چندین بار به هوش آمد و نام مبارک حضرت زهرا(س) را صدا زد./1399/ت302/ف

ارسال نظرات